Матеріали засідання №1 методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу та інформатики

Дата: 16.09.2025 12:07
Кількість переглядів: 51

Особливості організації  освітнього процесу  з фізики та математики в 2025 – 2026 навчальному році

                                        Підготувала

                                                           Вайнер Ірина Василівна

                                            вчитель фізики

                                                 Уїздецького ліцею

Під час викладання предметів в закладах освіти необхідно керуватися такими нормативними документами:

 

- Закон України «Про освіту»;

- Закон України «Про загальну середню освіту»;

- Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;

- Державний стандарт початкової освіти (затверджений постановою  КМУ від 21.02.2018 № 87 (у редакції постанови від 21.07.2019 № 688);

- Державний стандарт базової середньої освіти (затверджений постановою  КМУ від 30.09.2020 №898);

- Лист МОН №1/16828-25 від 13.08.2025 «Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році»;

- Лист МОН №1/4895-25 від 14.03.2025 «Про окремі питання оцінювання результатів навчання».

 

У 2025/2026 навчальному році навчання у 5-8 класах буде здійснюватися за Державним стандартом базової середньої освіти (2020 р.), Типовою освітньою програмою для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженою наказом МОН від 09.08.2024 № 1120, модельними навчальними програмами.

Обравши модельну навчальну програму, учитель на її основі складає навчальну програму, у якій зазначає послідовність й орієнтовний час вивчення тем у певному класі з урахуванням особливостей технічного забезпечення, кадрового складу, рівня підготовки та освітніх пріоритетів учнівства тощо. У модельній навчальній програмі авторські колективи пропонують послідовність вивчення тем, зміст і види навчальної діяльності, які є орієнтовними. Тому з модельної навчальної програми вчитель до кожної теми навчальної програми добирає з-поміж запропонованих або ж додає ті елементи змісту й способи діяльності, що в умовах певного навчального закладу й класу є найоптимальнішими.

Чинними залишаються програми з фізики:

  • «Фізика. 7-9 класи», затверджена наказом Міністерства освіти і науки України № 804 від 07.06.2017

 Навчання фізики та астрономії в старшій профільній школі здійснюється за кількома програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України (наказ № 1539 від 24.11 2017).

  • 1. Фізика і астрономія. Рівень стандарту та профільний рівень (авторський колектив під керівництвом Ляшенка О.І.).
  • 2. Фізика. Рівень стандарту та профільний рівень (авторський колектив під керівництвом Локтєва В.М.).
  • 3. Астрономія. Рівень стандарту та профільний рівень (авторський колектив під керівництвом Яцківа Я.С.)

З математики:

  1. для  9 класів навчальна програма «Математика. 5 – 9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html);
  2. для 9 класів із поглибленим вивченням математики – «Навчальні програми для поглибленого вивчення математики у 8 – 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів», затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 (авт.: М. І. Бурда, М. Ф. Городній, Д. А. Номіровський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, В. О. Швець, М. С. Якір) (https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/matematika-algebra-geometriya.pdf);
  3. для  10-11 класів – навчальні програми, затверджені наказом Міністерства від 23.10.2017 № 1407 (https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv).

Ураховуючи наявність в учнівства навчальних втрат, доцільно провести діагностувальні роботи на початку року та збільшити тривалість повторення за попередній навчальний рік.

Згідно рекомендацій Міністерства освіти і науки України вимоги до уроку повинні бути такими:

  • урок повинен передбачати не лише виклад матеріалу, змісту, але й завдання, що передбачають засвоєння, застосування навчальної інформації на практиці;

● частина знань і вмінь повинна бути отримана учнями та ученицями у процесі самостійного пошуку шляхом розв’язування пошукових задач та опанування способів діяльності у процесі пошуку;

● виклад навчального матеріалу на уроці може і повинен бути варіативним. В одних випадках викладається готова інформація у формі пояснення, практичного показу і виконання вправ. В інших випадках матеріал вивчається шляхом постановки вчителем проблеми та розкриття шляхів і видів навчальної діяльності учнів для її доказового рішення.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь