Підсумок роботи міжшкільного методичного об’єднання вчителів 1, 4 класів Острожецької сільської ради за 2024-2025н.р.
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної та творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини.
Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.
Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в навчанні інноваційних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів.
Враховуючи підходи до реалізації нового Державного стандарту початкової освіти міжшкільне методичне об’єднання вчителів 1,4 класів Острожецької сільської ради працювало над темою: «Реалізація принципу дитиноцентризму, як основи формування творчої особистості, яка прагне до самореалізації».
Методичне об’єднання вчителів 1,4 класів ставить завдання сприяти створенню сприятливих умов для для педагогів для реалізації у 2024-2025 н.р. таких завдань:
– впроваджувати в практику сучасні освітні технології і інновації;
– вдосконалювати методичну культуру кожного педагога, використовуючи його потенційні творчі можливості;
– надавати допомогу вчителям у розв’язанні проблем в освітньому процесі;
– створення умов для успішного впровадження нового освітнього стандарту на засадах компетентісного підходу;
– робота над впровадженням принципу дитиноцентризму у сучасній школі.
– організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави
Усі члени методичного об’єднання активно долучились до вивчення і обговорення нових документів МОН України, що стосуються реформи освіти.
Кожен учитель брав участь у роботі ММО: готували доповіді, ділилися досвідом через виступи презентації, виставки дидактичного матеріалу, портфоліо, майстер-класи.
При плануванні роботи МО враховувався досвід учителів, їх педагогічна майстерність, творчі й організаторські здібності, рівень знань учнів з навчальних предметів.
За навчальний рік було проведено 5 засідань міжшкільного методичного об’єднання: I півріччя – 2, ІІ півріччя – 3.
На засіданнях шкільного методичного об’єднання розглядалися нормативно-правові документи щодо організації освітнього процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, проводився огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань.
Під час першого засідання, 20 вересня, 2024р. опрацювали тему: Особливості організації освітнього процесу в 1-4 класах загальноосвітні навчальних закладів у 2024-2025н.р. з метою вивчення основних нормативних документів, що регламентують функціонування початкової школи. Затвердили план роботи ММО на 2024-2025 н. р., обговорили й опрацювали внесені зміни до навчальних програм та критеріїв оцінювання.
31 жовтня 2024 провели друге засідання, на якому опрацювали тему: Діяльнісний підхід до навчання – запорука успіху НУШ
Засідання було проведено з метою:
- вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти у математичній освітній галузі;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність;
- удосконалювати освітній процес у початковій школі;
- виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
До даного заняття вчителі підготували цікаві виступи та презентації, а також поділилися практичним досвідом.
03 січня 2025 відбулося чергове засідання ММО з теми: Інноваційний потенціал компетентнісного підходу в освіті.
Засідання було проведено з метою:
- ознайомитися з вимогами, проблемами, шляхами набуття досвіду сучасного вчителя;
- визначення інноваційного потенціалу компетентнісного підходу в освіті.
- ознайомитися із можливостями подолання освітніх втрат.
На даному засіданні вчителі з досвідом поділилися з молодими колегами своїми напрацюваннями щодо компетентнісного підходу в освіті.
На четвертому засіданні ММО вчителів 1,4 класів, 27 березня, педагоги працювали над темою: Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.
Зокрема, зупинилися на напрямках:
- Формування позитивної мотивації до читання
- Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів на уроках математики
- Застосування сервісів Google на уроках ЯДС
Останнє засідання методичного об’єднання проведено 22 травня 2025р., на якому прослухали звіт про роботу протягом року, а також склали перспективний план роботи міжшкільного методичного об’єднання вчителів 1,2 класів на новий навчальний рік.
У всіх засіданнях методичного об'єднання активну участь брали усі члени ММО.
Протягом навчального року молодші школярі брали участь у різноманітних конкурсах:
- конкурс знавців рідної мови ім. П. Яцика;
- конкурси малюнків;
- всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру»;
- Новорічна композиція.
- «Сніговик FEST» на якому учні початкових класів Борбинського ліцею зайняли І місце на обласному рівні.
- Конкурс читців декламаторів присвяченій 210 річниці дня народження Шевченка.
Учні показали гарні результати й отримали дипломи різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі в різного роду конкурсах, де вони показують відмінні результати. Це свідчить про те, що вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.
Та головне, до чого прагнуть вчителі початкових класів – це здружити школярів між собою та зробити шкільне життя дітей цікавим і захоплюючим.
Плідна взаємодія всіх дала змогу вчителям та учням початкових класів бути учасниками заходів до Дня української писемності та мови, Дня Гідності та Свободи в Україні, Дня Збройних Сил України, Міжнародного дня рідної мови, Дня Землі, Великодня, Дня пам’яті та примирення, Дня матері, Дня вишиванки.
Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що впровадження інноваційних технологій у методичну роботу позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку і самовдосконалення. Учителі початкових класів продовжать роботу над подоланням розриву між теорією та практикою у викладанні навчальних предметів, на розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості.
Однак поряд з позитивними результатами в роботі методичного об’єднання є ряд недоліків:
- мале висвітлення власних педагогічних доробок у педагогічній пресі, на просторах інтернету.
Раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості дає змогу віднаходити нові шляхи до вершин педагогічної майстерності за умов здорового психологічного мікроклімату в колективі, що ґрунтується на взаємоповазі, вмінні радіти за успіхи іншого і вітати те, що вирізняє кожного з-поміж решти, – самобутню творчу індивідуальність.
Враховуючи підходи до реалізації нового Державного стандарту початкової освіти МО вчителів ставить такі завдання:
- стимулювати творчі пошуки вчителів педагогічних інновацій;
- використовувати творчі можливості вчителів у справі розвитку особистості учня.
- надавати допомогу вчителеві у розв’язуванні актуальних проблем у освітньому процесі;