Звіт про роботу міжшкільного методичного об'єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури Острожецької сільської ради за 2024 – 2025 н.р.
Ярощук Т.Л., керівник методичного об'єднання
У 2024 – 2025 н.р. методичне об'єднання вчителів природничого циклу спрямувало роботу на:
- Створення сприятливого освітнього середовища на засадах педагогіки партнерства.
- Аналіз модельних та навчальних програм з української мови та літератури, зарубіжної літератури НУШ .
- Забезпечення індивідуально-диференційованого підходу в роботі з обдарованими дітьми та школярами, які мають низький рівень знань з предмета.
- Створення умов для вироблення в учнів вміння компетентно і цілеспрямовано орієнтуватися в інформаційному і комунікативному сучасному просторі, застосовувати здобуті знання, практичні навички в житті.
- Продовження теоретичного вивчення «Абетки директора», основних положень концепції Нової української школи та впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, проекту національної стратегії розвику інклюзивної освіти на 2023-2030 н.р.
- Забезпечення підвищення професійної компетентності вчителів з питань інноваційних педагогічних технологій, розвиток інформаційної культури вчителя.
- Спрямування роботи на забезпечення високого рівня викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу, формування в здобувачів освіти практичних умінь і навичок шляхом ефективного поєднання традиційних та інноваційних форм і методів.
- Створення умов для розвитку творчої особистості школяра шляхом залучення до різноманітних видів творчої діяльності.
- Стимулювати ініціативну творчість та сприяти академічній свободі на
засадах академічної доброчесності членів МО;
- Посилити роботу з обдарованими дітьми , сприяти їх залученню до
участі в МАН, «Соняшнику», проектній діяльності, предметних
олімпіадах, Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра
Яцика, Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та
студентської молоді імені Тараса Шевченка, конкурсах учнівської
творчості, онлайн –олімпіадах та конкурсах, які проходитимуть на
різних платформах ;
- Відпрацьовувати в учнів навички виконання тестових завдань різної
форми та ступеня складності; сприяти якісній підготовці учнів до
складання мультимедійного тесту , зокрема з української мови;
- Максимально наближати предметні компетентності сучасного курсу
української мови та літератури, зарубіжної літератури до життєвих потреб
учнів та формування в них ключових компетентностей.
Вчителі визначили та розпочали роботу над своїми індивідуальними методичними темами.
До складу методичного об'єднання вчителів природничого циклу Острожецької сільської ради входить 14 вчителів.
Протягом року було проведено 5 засідань, з них 2 організаційних. На засіданнях розглядались такі теми:
- Вивчення нормативно- правової бази. Особливості вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури у 2024-2025 навчальному році;
- Простір креативних ідей. «Сучасні підходи до формування мовленнєвої компетентності»;
- Методичний порадник. «Кейс-технологія як сучасний бренд в освіті»;
- Скарбниця творчого вчителя. «Формування креативної особистості через розвиток її творчих здібностей»;
- Методична сесія. «Майстерність учителя в умовах реформування освіти: підсумки роботи МО за 2024-2025 н.р.».
Всі засідання проведено згідно плану роботи.
Вчителі української мови та літератури, зарубіжної літератури вдосконалювали свою педагогічну майстерність протягом року , брали участь в онлайн-курсах на платформах Ed-era та Прометеус й інші та мають відповідні сертифікати.
Атестація педагогічних кадрів проводиться відповідно до нормативних вимог. Викладання предметів проводиться на достатньому рівні, на високому науково-методичному рівні.
Педагогічні працівники, які входять до складу ММО вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури приділяють увагу учням, які цікавляться українською мовою та літературою, зарубіжною літературою.
Так, у ІІ (шкільному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури взяло участь 11 учнів. Найкращі учасники олімпіади були відправлені на ІІІ етап.
Вважаючи основним показником організації методичної роботи рівень навчальних досягнень учнів, слід визнати наступне. Потребує значної уваги організація профільних класів, для цього треба вирішити питання активізації пропедевтичної підготовки учнів 5-7 класів та до профільної освіти у 8-9 класах, визначити конкретні заходи, спрямовані на формування здатності старшокласників до професійного самовизначення.
На основі вищезазначеного основними завданнями методичної роботи міжшкільного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури на 2025-2026 навчальний рік слід вважати:
Створення пріоритету навчання:
1. Конструювання уроку проводити за особистісно орієнтованою технологією, враховуючи новітні методи і форми навчання і виховання.
2. Ознайомлення з шляхами практичного застосування інноваційних форм і методів організації особистісно орієнтованого уроку, впровадження електронних засобів навчального призначення у навчальний процес.
3. Застосування у навчально-виховному процесі принципів толерантної педагогіки.
4. Вивчення та розповсюдження досвіду роботи вчителів закладу освіти.
5. Розробка, апробація та впровадження новітніх технологій та систем, перспективного педагогічного досвіду, поліпшення на цій основі методичної роботи в школі.
6. Організація діяльності наукового товариства учнів у закладах освіти; підготовка та проведення олімпіад з базових дисциплін, конкурсів – захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів юних журналістів тощо.
7. Проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, вивчення і узагальнення їхнього перспективного педагогічного досвіду та його впровадження, залучення кращих із них до конкурсів професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідницької роботи;
8. Забезпечити професійне, культурне і творче зростання педагогів;
9. Забезпечити своєчасне вивчення нормативних документів, виконання нормативних вимог до навчання і виховання учнів;
10. Допомагати вчителям в організації самоосвіти;
11. Розробляти навчальні, науково-методичні, дидактичні матеріали, створювати банк даних олімпіад них завдань, підбір тем для роботи з обдарованими дітьми.