Підсумок роботи міжшкільного методичного об’єднання асистентів вчителів Острожецької сільської ради за 2024-2025 навчальний рік
Протягом 2024-2025 навчального року міжшкільне методичне об’єднання асистентів вчителів працювали над проблемою: «Формування і розвиток ключових компетентностей учнів з особливими освітніми потребами».
З метою ефективної роботи асистентів вчителів інклюзивних класів ставили перед собою такі головні завдання :
- Удосконалення розвитку інклюзивної освіти з метою створення сприятливого середовища для здобуття освіти по місцю проживання учнів з особливими освітніми потребами.
- Сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому зростання особистості асистентів педагогів, що працюють з дітьми , які мають особливості у психофізичному розвитку ; підвищення їх творчого потенціалу шляхом проведення науково-практичних конференцій, семінарів і тренінгів з метою ефективної та продуктивної діяльності в умовах сьогодення.
Головним напрямком у роботі об'єднання асистентів вчителів, що працюють з дітьми з особливими потребами було обрано принцип партнерства.
На засіданнях методичного об’єднання розглядалося багато питань, зокрема опрацювання нормативної бази, методичних рекомендацій з питань інклюзивного навчання, ведення ділової документації, розроблення та реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, роль асистента вчителя щодо здійснення адаптації та модифікацій освітнього процесу, динаміка розвитку дитини та ін.
Було сплановано та проведено у дистанційній формі 5 засідань методичного об'єднання асистентів вчителів.
Перше засідання відбулося 20 вересня 2024 року на тему:«Організація інклюзивного освітнього середовища у 2024-2025 навчальному році»
Друге методичне об’єднання відбулося 30 жовтня 2024 року на тему: «Інноваційні підходи в роботі з дітьми з особливими.»
Третє засідання відбулося дистанційно 30 грудня 2024 року на тему: «Фомування культури інклюзивності»
Четверте засідання відбулося 26 березня 2025 року на тему: «Партнерство вінклюзії»
П’яте засідання 14 травня 2025 року на тему «Інклюзивне освітнє середовище»
На кожному засіданні асистенти вчителів брали активну участь у роботі: готували доповіді, виступи, активно, старанно виконували свої доручення. Ділилися своїм досвідом роботи.
З метою ефективної роботи асистентів вчителі у 2025-2026 навчальному році, методичне об'єднання ставить перед собою такі завдання:
- Створення умов для впровадження інклюзивної моделі освіти для дітей з особливими потребами та умов для навчання та розвитку дітей.
- Оновлення шляхів співпраці з батьками, впровадження педагогіки партнерства, інформування батьків про особливості освітнього процесу в умовах інклюзивного.
Аналіз проведеної роботи свідчить, що науково-методична робота здійснювалася цілеспрямовано і була направлена на запровадження в практику нових освітніх технологій для роботи з дітьми з ООП.