Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об’єднання ЗДВР та педагогів-організаторів

Дата: 09.05.2025 10:30
Кількість переглядів: 5

Методична майстерня.  «Іновації та хмарні технології як запорука розвитку пошуково-дослідницької діяльності в освітньому процесі»

                                                                                   Савчук О.Д.

                                                                                   Заступник директора з

                                                                                    виховної роботи 

                                                                                    Уїздецького ліцею

Сучасний перехід України до інформаційного суспільства, коли до Інтернету може підключись практично будь-яка людина, обумовлює можливість переходу до так званих «Хмарних послуг». Останнім часом відбувається інтенсивне впровадження «хмарних технологій» та сервісів в систему середньої і вищої освіти та розбудова єдиного інформаційного простору. Використання цих технологій в навчанні – це наступний еволюційний крок до надання навчальному процесу властивостей адаптивності, гнучкості, відкритості та мобільності.

Так що ж таке «хмарні технології»? Хмара – це деякий центр, сервер або їх мережа, де зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет.

Під хмарними технологіями (англ. Cloud computing) розуміють технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс. 

Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.

Можливості хмарних технологій:

  • ви маєте доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли;
  • з’являється можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп’ютер;
  • проведення он-лайн уроків, тренінгів, круглих столів;
  •  можливість формувати траєкторії розвитку кожного учня з конкретного предмету;
  • принципово нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності та адаптації навчального матеріалу до реального життя;
  • принципово нові можливості передачі знань: он-лайн уроки, вебінари, інтегровані практичні заняття, кооперативні лабораторні роботи,
  • он-лайн комунікація з учнями інших шкіл  або інших країн.

Приклади використання хмарних технологій  в  освітньому процесі:

  • Використання Office Web Apps-додатків (Office 365);
  • Електронні журнали і щоденники (http://shodennik.ua/);
  • Он-лайн сервіси для навчального процесу, спілкування, тестування;
  • Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека;
  • Сховища файлів,спільний доступ(Dropbox,SkyDrive);
  • Спільна робота;
  • Відеоконференції;
  • Електронна пошта з доменом навчального закладу;
  • Сервіси Google Apps.

Зручними у використанні у процесі навчання  є хмарні сервіси Google  та системи дистанційного навчання, такі як Moodle. Якщо брати до уваги той факт, що при  використанні хмарних технологій в навчанні автоматично знімаються всі проблеми, пов’язані продуктивністю комп’ютера і кількістю вільного місця на вінчестері (обчислення можна проводити навіть на смартфоні або планшеті); знімаються проблеми, пов’язані з легалізацією програмного забезпечення.

Сервіси Google безкоштовні. Слід відмітити такі функціональні можливості основних продуктів компанії Google:

  • створення веб-сайтів – Google Sites;
  • ведення календаря, робочого графіку, складання навчальних планів, тощо – Google Calendar;
  • створення документів різних форматів – Google Docs;
  • сумісне редагування документів різних форматів – Google Cloud Connect;
  • електронна пошта з пошуковою системою та захистом від спаму – Google mail (Gmail);
  • створення 3D-моделей – SketchUp;
  • ведення щоденників навчальних проектів – Blogger;
  • створення фотоальбомів, редагування фотографії, сумісна робота з іншими програмами редагування графічних файлів – Picasa;
  • моніторинг трафіку на веб-сайт і ефективність різних маркетингових заходів – Google Analytics;
  • автоматичне перекладання веб-сторінок із різних мов – Google translate.

Характеристика хмаро-зорієнтованого навчального середовища:

  • структурованість (систематизація навчальних матеріалів відповідно до навчальних програм)
  • гнучкість ( вчитель взаємодіє з учнем індивідуально в зручному місці і в зручному темпі)
  • інтерактивність ( обмін і опрацювання різноманітних даних).

Зручність і універсальність доступу забезпечується широкою доступністю послуг. Разом з тим, існують певні проблеми з боку безпеки, коли хмарні провайдери можуть роками зберігати важливу інформацію на своїх серверах, а кіберзлочинці – перехоплювати інформацію. Звісно, великі хмарні провайдери застосовують всі можливі засоби для забезпечення максимальної безпеки інформації і вкладають кошти в розробку нових, ще більш ефективних засобів захисту, проте поки що не варто зберігати чи передавати особливо важливі документи в «хмари».

     Хмарні технології для вчителя

Дистанційна самоосвіта вчителів. Вчителі можуть використовувати хмарні технології для дистанційного навчання, на уроках та позакласній діяльності, а також в методичній роботі.

При цьому реалізуються певні задачі: отримання оперативної інформації, миттєва комунікація із колегами або учнями (відбувається оптимізація часу навчального процесу), поширення власного досвіду, підвищення кваліфікації, ознайомлення із передовим досвідом вчителів. 

Вчителі можуть викладати навчальний матеріал, відео, фотоматеріали у себе на блозі, на сайті навчального закладу, Диску Google або на стіні в соціальних мережах, запропонувати учням ознайомитися з темою, а вже на уроці проводити обговорення, закріплення або опитування. Для контролю навчальних досягнень також можна використовувати ці ресурси.

Онлайн-навчання  – масові відкриті онлайн курси . Зараз університети та школи на своїх сайтах та інших освітніх ресурсах завантажують відеолекції, інтерактивний перелік літератури із пропозиціями масових відкритих онлайн-курсів на  Інтернет-платформах, створюючи, таким чином, дивовижно багатий банк даних із різних освітніх напрямів.

За допомогою цих сервісів  класний керівник може збирати інформацію, анкетувати учнів або батьків, виконувати контроль знань, організовувати проектну діяльність або проводити рефлексію після будь-яких заходів.

Таким чином, хмарні технології спричинили справжню революцію в освіті, спонукають учнів та вчителів до самоосвіти і самовдосконалення.

         Партнери Microsoft створили спільноту освіти (Growing Learning Communities), а саме, глобальну мережу – http://www.pil-network.com, яка вже обслуговує більше двох мільйонів вчителів і керівників шкіл по всьому світу. Місія спільноти: допомогти вчителям досягти успіху, за допомогою об'єднання їх один з одним у професійних спільнотах розвитку.

 

 Використана література

 

  1. Морзе Н.В. Як навчати вчителів, щоб комп’ютерні технології перестали бути дивом у навчанні? / Н.В. Морзе // Комп’ютер у школі та сім’ї. – №6 (86). – 2010. – С.10-14.
  2. Хмарні технології як засіб розбудови інноваційної школи.

Литвинова С.Г. Україна, м.Київ, Методичний центр інформаційних технологій в освіті.

  1. Хмарні технології [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://j.parus.ua/ua/358. – Назва з екрану
  2. Використання комп’ютерних і цифрових технологій у роботі шкільного вчителя. Кетрін Нейв, Велика Британія.- [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//osvita.ua – 20.11.2014.- Назва з екрану.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь