Матеріали засідання №4 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури
Огляд новинок педагогіки, навчально-методичної літератури з теми «Кейс-технологія як сучасний бренд в освіті».
Сохан Л.К, вчитель зарубіжної літератури
Уїздецької ЗОШ I-III ступенів
Основна мета методичних посібників - це допомогти вчителю використовувати інноваційні прийоми у роботі з учнями і тим самим покращити їхнє сприйняття нової інформації. Сучасний світ з року в рік диктує нові погляди на методичну підготовку вчителя. Концепція Нової української школи іде нога в ногу із часом. Відповідно зʼявляються новітні методичні розробки, що значно полегшують роботу вчителя. Пропоную детальніше ознайомитись із корисними методичними новинками:
1. Колупаєва А.А.
Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі: навчально-методичний посібник. - Харків : Вид-во "Ранок", 2019. - 304 с.
Посібник базується на головних засадах інклюзивної освіти. Видання містить відомості про періодизацію та перспективи навчання дітей з особливими потребами; у посібнику окреслено новітні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами та стратегії успішного впровадження інклюзивної практики. Автори враховують сучасні тенденції в навчанні дітей з особливими потребами в Україні та передовий міжнародний досвід. У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей в інклюзивному класі; методичні рекомендації щодо адаптації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб учнів в інклюзивних умовах закладу загальної середньої освіти; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
2. Котик Т.М.
Нова українська школа: теорія і практика формування емоційного інтелекту в учнів: навчально-методичний посібник для вчителів початкової школи. Тернопіль, Астон, 2020. - 192 с.
Ця книга-методика адресована вчителям-профілактикам, які наполегливо займаються самоосвітою й прагнуть удосконалення професійної майстерності. Вона містить апробовані методики розвитку в молодших школярів емоційного інтелекту, що ґрунтуються на міцних психолого-педагогічних засадах та містять традиційні й нетрадиційні форми організації роботи на уроках і в позаурочний час, методи та прийоми для формування уявлення про емоції й почуття, упевненості та позитивного самооцінювання, готовності до співпраці з іншими, навчання адекватного вираження почуттів та способів саморегуляції, виходу із складних ситуацій та зняття емоційної напруги. Крім того, у посібнику висвітлено техніки убезпечення вчителів від емоційного вигорання.
3. Порошенко М.А.
Інклюзивна освіта: навчальний посібник. - Київ : ТОВ "Агентство "Україна", 2019. - 300 с.
У навчальному посібнику розкрито концептуальні засади інклюзивної освіти, міжнародне і національне законодавство з розвитку інклюзивної освіти, зарубіжний досвід впровадження інклюзивної освіти, державно-громадське управління інклюзивною освітою. Особлива увага відведена питанню навчання дитини з особливими освітніми потребами в системі закладів загальної середньої освіти.
Ситуаційна методика навчання: теорія і практика / упор. О. Сидоренко, В. Чуба. – к. : центр інновацій та розвитку, 2013. – 290 с.
4. Сурмін Ю П. Метод аналізу ситуацій (case study) та його навчальні можливості. Глобалізація і болонський процес: проблеми і технології : кол. Моногр. – к. : МАУП, 2015. – 800 с.
5. Кейс-технологія як спосіб формування життєвих компетентностей учнів https://gordiuknadija.blogspot.com/2019/10/blog-post.html
6. Кейс-технології у навчанні https://www.creativeschool.com.ua/case/
Желізняк Людмила Дезидерівна, учитель математики та інформатики
7. О.П. Гулька Кейс-технології на уроках інформатики https://www.slideshare.net/oxanagulka/2-38370547
8. Використання кейс-методу на уроках в початковій школі Пономарьова Олеся Михайлівна https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-kejs-metodu-na-urokah-v-pocatkovij-skoli-11180.html