Матеріали засідання №3 методичного об'єднання практичних психологів та соціальних педагогів
Огляд новин навчально- методичної літератури з теми «Актуальні аспекти роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у сучасних умовах»
Наумчук Надія Валеріївна,
логопед
Острожецького ліцею
імені І. Єремеєва
1. Інклюзивна освіта. Методичні рекомендації для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів. Авторки: Наталія Івашура, Анастасія Ангелова, Ранок, 2018 р.
Інклюзивна освіта передбачає включення дітей з особливими потребами в освітній процес школи. Автори посібника рекомендують методики навчання дітей з особливостями розвитку та надають рекомендації педагогам щодо організації роботи з такими дітьми, розкривають основні теоретичні та практичні аспекти проблеми інклюзії.
Зміст посібника:
- компоненти успішної реалізації інклюзивної освіти;
- знайомство з дитиною та батьками;
- особливі освітні потреби дітей із ЗПР та аутизмом: сенсорні, когнітивні, емоційні, соціальні, мовленнєві, комунікативні та поведінкові особливості;
- інструменти роботи, методи та техніки;
- візуальна підтримка;
- сенсорна інтеграція;
- альтернативні засоби комунікації;
- заохочення;
- соціальні історії.
У посібнику зібрано практичні поради, що допоможуть створити у освітньому закладі компетентну команду. Книга розрахована на викладачів, працюючих з дітьми, у яких діагностовано розлади аутистичного спектра, затримку психічного розвитку.
2. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Методичні рекомендації., Н. Софій, О. Стягунова, О. Федоренко. Київ, 2024р.
Методичні рекомендації створені з метою інформування педагогів закладів загальної середньої освіти про особливості оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.
Рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2024- 2025 навчальному році.