Матеріали засідання №3 міжшкільного методичного об'єднання асистентів вчителя Острожецької сільської ради
Виступ на тему «Батьки – учасники процесу створення інклюзивної освіти»
Підготувала
Новікова К.О.
асистент вчителя
Борбинського ліцею
Впровадження інклюзивної освіти вимагає спільних зусиль всіх учасників освітнього процесу, а роль батьків у цьому процесі є надзвичайно важливою та визначальною. Вони є ключовими сторонами партнерства між школою та сім'єю, що сприяє успіху кожної дитини.
Давайте розглянемо, як саме батьки впливають на успішність інклюзивної освіти та як вони можуть активно сприяти цьому процесу.
Створення підтримуючого середовища:
Батьки відіграють важливу роль у створенні підтримуючого середовища для своєї дитини. Вони володіють унікальними знаннями про свою дитину, її потреби та індивідуальні особливості. Важливо, щоб батьки відчувалися комфортно та сприймали школу як партнера у вихованні своєї дитини. Вони можуть допомогти школі краще розуміти та адаптувати навчальні підходи до потреб кожної дитини.
Співпраця з педагогами та адміністрацією школи:
Батьки відіграють важливу роль у співпраці з педагогами та адміністрацією школи. Вони можуть бути частиною зустрічей з вчителями, обговорюючи індивідуальні потреби своєї дитини та внесенням корисних рекомендацій щодо методів навчання та виховання. Співпраця батьків з педагогами може сприяти створенню індивідуальних планів навчання для дітей з різними потребами.
Залучення до соціального життя школи:
Батьки можуть активно залучатися до соціального життя школи, сприяючи інклюзивності та різноманітності серед учнів. Вони можуть організовувати заходи, ініціювати програми та заходи, спрямовані на розуміння та прийняття різниці, створюючи атмосферу толерантності та взаєморозуміння.
Заохочення дитини та підтримка вдома:
Основна підтримка та заохочення для дитини приходить саме з сім'ї. Батьки можуть підтримувати свою дитину, заохочуючи до навчання та досягнень. Важливо, щоб батьки були позитивними та підтримували дитину навіть у випадках невеликих успіхів. Роль батьків у впровадженні інклюзивної освіти є надзвичайно важливою. Вони відіграють ключову роль ь у створенні підтримуючого середовища, співпраці з педагогами, заохоченні дитини та підтримці вдома. Це співпраця всіх учасників освітнього процесу, що робить можливим успіх кожної дитини, незалежно від її потреб.
Використана література:
1. Колупаєва А.А. Інклюзивне навчання: вибір батьків / А.А.Колупаєва, Л.М.Наконечна. Харків: Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018. 56с. (Інклюзивне навчання за нозологіями).
2. Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів: навчально-методичний посібник / За заг. ред. М.А. Порошенко та ін. Київ : 2018. 252 с.
3. Порадник для вчителя. Сайт «Нова українська школа».
4. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості / В.О.Сухомлинський //Вибр. твори: У 5-ти т. – Т . 1. - К ., 1976. #39;- С. 55-206.