Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об`єднання вихователів ЗДО

Дата: 18.12.2024 10:26
Кількість переглядів: 23

Виступ: «Методичні рекомендації щодо рухової активності дошкільників»

Тетяна КУДРИК

Завідуюча Уїздецького ЗДО «Бджілка»

 З метою повноцінного фізичного розвитку дітей, формування у них основ здорового способу життя, шляхом оптимізації рухової активності і посилення опірності дитячого організму хворобам, дошкільний навчальний заклад забезпечує проведення різнопланової фізкультурно-оздоровчої роботи у таких організаційних формах:

  1. Заняття з фізичної культури;
  2. Малі форми активного відпочинку під час організованої навчальнопізнавальної діяльності (фізкультурні хвилинки, фізкультурні паузи/динамічні перерви);
  3. Форми оптимізації рухової активності у повсякденному житті (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, рухливі ігри, заняття фізичними вправами/фізкультурні комплекси на прогулянках, походи за межі дошкільного закладу/дитячий туризм, фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні й тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання);
  4. Загартувальні й лікувально-профілактичні процедури

 

Рухова активність для дошкільнят – це не просто гра, а й важлива складова їхнього розвитку. Вона допомагає дітям зміцнювати здоров'я, розвивати координацію рухів, спритність, силу та витривалість.

 

Чому рухова активність так важлива для дошкільнят?

 

  1. Здоров'я: Зміцнює серце, легені, м’язи, покращує імунітет.
  2. Розвиток: Стимулює роботу мозку, покращує пам’ять, увагу, мову.
  3. Навички: Розвиває координацію, спритність, силу, витривалість.
  4.  Соціалізація: Навчає взаємодіяти з іншими дітьми.
  5. Емоції: Знімає стрес, підвищує самооцінку.

 

За змістом рухових завдань і методикою проведення розрізняють:

 

Комплексні, або мішані (включають стройові, загальнорозвивальні вправи, основні рухи, рухливі ігри та інші види фізичних вправ; проводяться з використанням комплексу наочних, словесних, практичних методів і прийомів навчання залежно від віку дітей);

 Сюжетні (будуються, як правило, за типовою структурою, але у формі «рухової розповіді», де всі рухові завдання пов’язані спільним сюжетом і виконуються в цікавих ігрових ситуаціях, будуються на імітаціях тощо);

Ігрові (всі освітні завдання розв’язуються лише з допомогою ігор (3-5): спочатку проводяться 1-2 гри малої і середньої рухливості, потім – 1-2 гри великої рухливості, на закінчення – малорухлива гра; ігри добираються так, щоб за руховим змістом вони відповідали змісту всіх структурних частин типового заняття; проводяться на закріплення набутих рухових навичок або з контрольною метою);

Домінантні (акцентовані на реалізацію певних освітніх завдань, застосуванні певних засобів фізичного розвитку тощо, наприклад: заняття на розвиток швидкісно-силових якостей, або на оволодіння елементами спортивної гри чи вправи, або заняття з переважним використанням певного виду фізкультурного обладнання, інвентарю тощо).

 

 Фізкультурні заняття проводяться двічі на тиждень, відповідно розкладу. Усі заняття на свіжому повітрі мають таку саму тривалість, що й заняття у залі, а саме;

• для дітей третього року життя – 15 хвилин ;

• для дітей четвертого року життя – 15-20 хвилин;

• для дітей п’ятого року життя – 20-25 хвилин;

• для дітей шостого (сьомого) року життя – 25-30 хвилин;

• для дітей сьомого року життя, які не пішли до школи і продовжують здобувати освіту в умовах дошкільного навчального закладу, – до 35 хвилин.

 

Використанні джерела:

https://vseosvita.ua/library/embed/01002cxd-708c.docx.html

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь