Матеріали засідання №2 методичного об`єднання вихователів ЗДО
Виступ: «Методичні рекомендації щодо рухової активності дошкільників»
Тетяна КУДРИК
Завідуюча Уїздецького ЗДО «Бджілка»
З метою повноцінного фізичного розвитку дітей, формування у них основ здорового способу життя, шляхом оптимізації рухової активності і посилення опірності дитячого організму хворобам, дошкільний навчальний заклад забезпечує проведення різнопланової фізкультурно-оздоровчої роботи у таких організаційних формах:
- Заняття з фізичної культури;
- Малі форми активного відпочинку під час організованої навчальнопізнавальної діяльності (фізкультурні хвилинки, фізкультурні паузи/динамічні перерви);
- Форми оптимізації рухової активності у повсякденному житті (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, рухливі ігри, заняття фізичними вправами/фізкультурні комплекси на прогулянках, походи за межі дошкільного закладу/дитячий туризм, фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні й тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання);
- Загартувальні й лікувально-профілактичні процедури
Рухова активність для дошкільнят – це не просто гра, а й важлива складова їхнього розвитку. Вона допомагає дітям зміцнювати здоров'я, розвивати координацію рухів, спритність, силу та витривалість.
Чому рухова активність так важлива для дошкільнят?
- Здоров'я: Зміцнює серце, легені, м’язи, покращує імунітет.
- Розвиток: Стимулює роботу мозку, покращує пам’ять, увагу, мову.
- Навички: Розвиває координацію, спритність, силу, витривалість.
- Соціалізація: Навчає взаємодіяти з іншими дітьми.
- Емоції: Знімає стрес, підвищує самооцінку.
За змістом рухових завдань і методикою проведення розрізняють:
Комплексні, або мішані (включають стройові, загальнорозвивальні вправи, основні рухи, рухливі ігри та інші види фізичних вправ; проводяться з використанням комплексу наочних, словесних, практичних методів і прийомів навчання залежно від віку дітей);
Сюжетні (будуються, як правило, за типовою структурою, але у формі «рухової розповіді», де всі рухові завдання пов’язані спільним сюжетом і виконуються в цікавих ігрових ситуаціях, будуються на імітаціях тощо);
Ігрові (всі освітні завдання розв’язуються лише з допомогою ігор (3-5): спочатку проводяться 1-2 гри малої і середньої рухливості, потім – 1-2 гри великої рухливості, на закінчення – малорухлива гра; ігри добираються так, щоб за руховим змістом вони відповідали змісту всіх структурних частин типового заняття; проводяться на закріплення набутих рухових навичок або з контрольною метою);
Домінантні (акцентовані на реалізацію певних освітніх завдань, застосуванні певних засобів фізичного розвитку тощо, наприклад: заняття на розвиток швидкісно-силових якостей, або на оволодіння елементами спортивної гри чи вправи, або заняття з переважним використанням певного виду фізкультурного обладнання, інвентарю тощо).
Фізкультурні заняття проводяться двічі на тиждень, відповідно розкладу. Усі заняття на свіжому повітрі мають таку саму тривалість, що й заняття у залі, а саме;
• для дітей третього року життя – 15 хвилин ;
• для дітей четвертого року життя – 15-20 хвилин;
• для дітей п’ятого року життя – 20-25 хвилин;
• для дітей шостого (сьомого) року життя – 25-30 хвилин;
• для дітей сьомого року життя, які не пішли до школи і продовжують здобувати освіту в умовах дошкільного навчального закладу, – до 35 хвилин.
Використанні джерела:
https://vseosvita.ua/library/embed/01002cxd-708c.docx.html