Рекомендації засідання №1 методичного об'єднання практичних психологів та соціальних педагогів
РЕКОМЕНДАЦІЇ
засідання № 1 міжшкільного методичного об’єднання практичних психологів, соціальних педагогів, логопеда Острожецької сільської ради
від 19.09.2024 р.
- При складанні річного плану роботи практичних психологів та соціальних педагогів врахувати рекомендації листа Міністерства освіти і науки України № 21/08-1233 від 08.08.2024 «Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»
практичним психологам та соціальним педагогам, до 01 жовтня 2024 р.
- Пріоритетним завданням закладів освіти у 2024-2025 н. р. вважати збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу в умовах війни, акцентуючи основну увагу на таких напрямках:
- здійснювати психологічну підтримку здобувачів освіти з числа внутрішньо
переміщених осіб та тих, хто виїхав за кордон;
- посилити профілактичні заходи у закладах освіти щодо неприпустимості
вживання алкоголю та психоактивних, наркотичних речовин підлітками;
- посилити профілактичну роботу з подолання правопорушень, злочинності,
ігроманії серед неповнолітніх;
- забезпечити захист прав і свобод дітей, сприяти створенню безпечного середовища (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, торгівлі людьми тощо);
- проводити просвітницько-профілактичні заходи щодо підвищення рівня
знань учасників освітнього процесу з питань статевого виховання, ВІЛ/СНІДУ
запобігання суїцидальним проявам і нахилам серед учасників освітнього процесу тощо;
- надавати фахову допомогу педагогам у оволодінні практичними навичками
щодо надання здобувачам освіти допомоги в умовах війни; відновленню емоційної стабільності в стресовій ситуації, розвитку психологічної стійкості учасників освітнього процесу, надолуження освітніх втрат;
- розподілити та узгодити між фахівцями психологічної служби(практичний
психолог та соціальний педагог) ролі та обов’язки, зазначені у плані заходів
закладу освіти;
- постійно підвищувати свої професійні компетентності у напрямі оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги;
- регулярно здійснювати проходження курсів підвищення кваліфікації;
- врахувати у плані роботи закладу освіти години психолога в частині
позакласної роботи (не менше ніж 1 раз на місяць для кожної групи/класу);
- проводити соціально-педагогічну і психологічну просвітницьку діяльність,
інформувати усіх учасників освітнього процесу з питань збереження їхнього
соціального благополуччя та психічного здоров’я;
- проводити роботу з ознайомлення педагогів з технологіями надання першої
психологічної допомоги учасникам освітнього процесу;
- надавати методичну допомогу педагогічним працівникам у впровадженні та застосуванні «Психологічних хвилинок» під час уроків/занять;
- формувати у здобувачів освіти національні та європейські цінності;
- інформувати здобувачів освіти про вплив та наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління; повідомляти про загрози, які може чинити інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо);
- знайомити з алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги; - популяризувати ненасильницьку модель поведінки;
- формувати моральну поведінку, активну життєву позицію, єдність слова і діла в особистості, готовність брати активну участь у житті своєї держави;
- знайомити педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини;
- здійснювати ретельну перевірку психодіагностичного інструментарію, що
застосовуватиметься у роботі, на практиці щодо валідності, наявності відомостей про експертизу, яку він пройшов серед відомих фахівців;
- посилити профілактичну роботу з побудови безпечного, мирного освітнього середовища, яке передбачає впровадження у систему освіти технології вирішення конфліктів шляхом співробітництва з подолання правопорушень, злочинності серед здобувачів освіти;
- проводити роботу із сім’ями, у яких вже повернулися або незабаром повернуться захисники і захисниці додому;
- вчасно заповнювати форми ЄЕСЗ; фахівцям, які звільняються з посади, обов’язково заповнити зазначені форми до дати звільнення;
- брати участь у Всеукраїнському конкурсі авторських програм практичних
психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»;
- здійснювати психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та логопедичний супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативну і просвітницьку роботу з батьками.
практичним психологам та соціальним педагогам, логопеду, протягом року
- Продовжувати здійснювати психологічний супровід та соціальну підтримку здобувачів освіти в умовах НУШ. Постійно підвищувати свій професійний рівень з даного питання
практичним психологам та соціальним педагогам, протягом року