Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №1 міжшкільного методичного об'єднання асистентів вчителя Острожецької сільської ради

Дата: 03.10.2024 11:29
Кількість переглядів: 94

Виступ на тему «Особливості роботи та  ведення документації асистента вчителя

Підготувала Гордійчук Н.В.

асистент вчителя

Острожецького ліцею

 імені І.Єремеєва

                                                                                       ( матеріал використано із інтернет джерел)

Інклюзивне навчання – це інноваційний підхід до організації освітнього процесу, який дозволяє всім учням, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей, отримувати якісну освіту. І серед ключових фігур, від яких залежить ефективність надання цієї системи освітніх послуг, є асистент вчителя. Адже саме його професійні якості та щире бажання допомогти дітям сприяють створенню атмосфери толерантності у колективі, розвитку потенціалу учнів із ООП. Асистент учителя в інклюзивному класі має не тільки допомагати педагогу, а й вести документацію. 

Наразі перелік документації асистента вчителя не є остаточно внормованим. Наказ Міністерства освіти і науки від 25 червня 2018 року №676 «Про затвердження інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти» містить перелік документів, але не затверджує його як необхідний для всіх закладів освіти.

Розбіжності виникають через те, що присутність асистента вчителя на кожному уроці не є обов’язковою. Інколи сфера діяльності асистентів є настільки обмеженою, що потреби у веденні розлогої документації просто не виникне. А оскільки кожна школа та її учні мають різні потреби, заклад освіти самостійно затверджує перелік документів.

 Тепер поглянемо на повний перелік документів, ведення яких входить в обов’язки асистента вчителя. 

1. Річний план роботи асистента вчителя

Цей вид документації можна назвати обов’язковим, адже в річний план записуються всі види робіт, визначені посадовою інструкцією. Також в ньому є: зміст діяльності, терміни виконання, особливості взаємодії з учителями інклюзивного класу та  розподіл функцій між педагогами.

План може містити такі розділи: організаційна та навчально-корекційна робота, співпраця з учителями-предметниками, вчителями-дефектологами, медичними працівниками, практичним психологом, соціальним педагогом (командою супроводу), робота з батьками та громадськістю,  методична та самоосвітня робота, інформаційно-консультаційний напрям роботи, робота з документацією.

2. Список учнів з особливими освітніми потребами

Сюди вносять імена дітей, соціально-педагогічний супровід яких здійснює асистент учителя.

3. Журнал обліку консультацій та просвітницьких заходів

Оскільки асистент консультує батьків учнів з ООП та організовує просвітницькі заходи, доцільно фіксувати всі дані і про цей вид діяльності. Це можна робити у вигляді таблиці, в якій будуть такі стовпчики: дата; ПІБ особи, якій надано консультацію; тема консультації; примітка.

4. Індивідуальна програма розвитку (може входити до річного плану)

Створюється для кожної дитини з ООП на основі висновку інклюзивно-ресурсного центру та закріплює перелік психолого-педагогічних і корекційно-розвивальних занять. По суті документ є «контрактом» на певні види діяльності між педагогічним колективом і батьками дитини з особливими освітніми потребами.

ІПР розробляється на 1 рік командою психолого-педагогічного супроводу дитини. Її слід переглядати двічі на рік або (за нагальної потреби) частіше. Змінити програму можна через збори команди психолого-педагогічного супроводу (за присутності батьків або асистента учня).

Наприкінці року асистент і класний керівник разом оцінюють рівень досягнення цілей навчання, передбачених ІПР.

5. Щоденник спостережень за дитиною з ООП

Ведення цього документу є одним з основних обов’язків асистента вчителя. Він має такі важливі функції:

  • спостереження за дитиною з метою вивчення індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів і потреб;
  • оцінка (спільно з учителем) рівня досягнення кінцевих цілей, передбачених ІПР.

Форма ведення журналу не стандартизована, але в ньому можуть бути такі пункти: ПІБ учня, дата, тема уроку, академічні навички, поведінка на уроці, активність в освітньому процесі, поведінка у позаурочний час, спілкування з однолітками, взаємодія з дорослими….

6. Зведена таблиця (розклад уроків / вид діяльності)

Допомога асистента вчителя може бути необхідна не на всіх уроках. Тож у зведеній таблиці відзначається, на яких заняттях асистент має активно працювати в класі, а на яких може займатись заповненням необхідних документів. Якщо урок відбувається поза межами закладу, в колонці про місце його проведення робиться відповідний запис.

7. Графік роботи асистента вчителя (залежно від робочого навантаження)

На кожен інклюзивний клас виділяється ставка асистента вчителя в розмірі 25 годин на тиждень. У графіку можуть зображуватися такі види діяльності асистента вчителя: навчальна робота, індивідуальний супровід, виховна робота, співпраця з педагогами, співпраця з батьками.

8. Портфоліо дитини

Портфоліо – інструмент, який демонструє досягнення учня.  Ця документація допомагає зрозуміти, що вміє робити дитина, перед тим, як планувати наступні кроки. Користуючись інформацією з портфоліо, педагоги мають можливість дізнаватися про сильні й слабкі сторони дитини, хід її мислення, прогрес в опануванні навичок тощо.

Портфоліо може мати вигляд папки з роботами дитини (малюнки, опитування, робочі зошити, роботи на роздруківках, коментарі педагога, список прочитаних книг, самооцінювання, коментарі батьків). Обмежень не існує. Головне, аби матеріали допомогли визначити прогрес дитини в освоєнні навичок наприкінці певного періоду.

9. Щоденний план роботи асистента вчителя

У щоденному плані роботи асистент учителя зазначає: дату й клас, прізвище та ім’я учня з особливими освітніми потребами, індивідуальний супровід дитини, відвідування уроків у класі, адаптацію навчальних матеріалів, роботу з батьками та педагогами, корекційно-розвивальну роботу.

10. Журнал обліку методичної роботи

У журнал можна внести участь у конференціях чи іншу діяльність, що допомогла покращити викладацькі здібності асистента вчителя та позитивно вплинула на освітній процес у закладі. Облік методичної роботи доцільно вести у формі таблиці.

Варто наголосити – перелік необхідних документів для асистента вчителя, повинен бути вказаний у його посадових обов’язках. Кількість документів визначається доцільністю та обсягами інформації, що потребує документування.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь