Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №1 методичного об`єднання вчителів 2,3 класів

Дата: 03.10.2024 11:28
Кількість переглядів: 34

 

Опрацювання інструктивно – методичних документів та методичних рекомендацій на 2024 - 2025 н.р

                                   Парфенюк В.В.,керівник методичного об’єднання

     У 2024/2025 навчальному році освітній процес у закладах загальної

середньої освіти спрямовують на реалізацію Державного стандарту початкової освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21 лютого 2018 року),. Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в 2024/2025 навчальному році здійснюватиметься відповідно до освітніх програм,розроблених закладами освіти на основі Типових освітніх програм:

1) на рівні початкової освіти - на основі:

Типової освітньої програми для учнів 1–2 класів закладів загальної

середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко (затвердженої

наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743),

Типової освітньої програми для учнів 3–4 класів закладів загальної

середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко (затвердженої

наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743).

    Пріоритетності набуває організаційне забезпечення таких напрямів освітньої діяльності:

 організація освітнього процесу в умовах очної / дистанційної / змішаної

форм навчання;

 посилення роботи щодо забезпечення соціально-емоційного розвитку,

зокрема і формування навичок самозарадності;

 посилення заходів безпеки життєдіяльності, зокрема просвіта щодо

цивільного захисту;

 організація роботи з подолання освітніх втрат із застосуванням

діагностувальних методик їх виявлення; підвищення результатів навчання учнів

1-4 класів засобами компетентнісно орієнтованого навчання на засадах

індивідуального й диференційованого підходів;

 актуалізація національно-патріотичного виховання, формування

громадянської позиції як інтеграційної основи соціокультурного аспекту змісту

початкової освіти з усіх освітніх галузей;

 

 розширення соціокультурного компонента змісту початкової освіти

питаннями, пов’язаними з енергоефективністю й енергоетикетом,

відповідальним споживанням, зокрема у побуті;

 психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного й

післявоєнного часу.

    В освітньому процесі також можна використовувати й підручники, видані за кошти державного бюджету в 2018, 2019 роках. Електронні версії [https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/].Використання навчальних посібників, зошитів з друкованою основою,що доповнюють зміст підручників, є необов’язковим і може мати місце в освітньому процесі лише за умови дотримання вимог щодо уникнення  перевантаження учнівства та  добровільної згоди усіх батьків учнів й учениць класу на фінансове забезпечення.

    Змістове наповнення освітнього процесу відображається в календарно-

тематичному плані з урахуванням усіх очікуваних результатів навчання,

визначених освітньою програмою закладу загальної середньої освіти. Під час

розроблення календарно-тематичного плану вчитель / учителька самостійно

визначає послідовність формування очікуваних результатів навчання, кількість годин на вивчення програмових тем, ураховуючи при цьому послідовність. Доцільно зберігати гнучкість календарно-тематичного плану протягом року й, за потреби,змінювати терміни опрацювання програмових тем відповідно до результатів засвоєння учнями навчального матеріалу.

      Календарно-тематичне і поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних, поурочних планів, інших необхідних у професійній діяльності робочих матеріалів є індивідуальною справою вчителя.

      У 2024/2025 навчальному році оцінювально-аналітичну діяльність

здійснюють відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання

результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, що

затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021

№813, та порад щодо оцінювання результатів навчання здобувачів початкової освіти та їх фіксація на носіях зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу, запропонованих у додатку 2 листа МОН від 19.08.2022 № 1/9530-22 (с. 13-26).

       Стосовно врахування стану сформованості навички читання під час

ухвалення рішення про переведення учня до наступного класу необхідно

керуватися Порядком переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання, що затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 08 травня 2019 року № 621, із змінами) та зареєстрований у

Міністерстві юстиції України 30 липня 2015 року за № 924/27369 (далі –

Порядок). Згідно з пунктом 2 Порядку переведення учнів закладу загальної

середньої освіти (крім перших та других класів) на наступний рік навчання

здійснюється на підставі результатів підсумкового оцінювання учнів та/або їх

державної підсумкової атестації згідно з рішенням педагогічної ради закладу

загальної середньої освіти.Під час визначення змісту підсумкового оцінювання учитель керується освітніми програмами закладу загальної середньої освіти. Оцінюванню підлягають навчальні дії учня, у яких він виявляє сформовані у процесі навчання особистісні якості (активність, ініціативність. наполегливість,старанність тощо) та набутий досвід застосування знань, умінь, навичок, що співвідносні з очікуваними результатами, описаними в освітніх програмах для кожного класу. Зокрема, підсумкова оцінка сформованості навички читання на кінець навчального року враховує вище описані характеристики і впливає на ухвалення рішення про переведення до наступного класу, варіанти якого запропоновані в порядку.Загалом, важливо акцентувати увагу батьків на тому, що оцінювання у початковій школі здійснюється з метою визначення перспектив розвитку певного показника надбань учня на наступних етапах навчання.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь