Матеріали засідання №5 методичного об'єднання практичних психологів та соціальних педагогів
Інформаційний звіт про організацію логопедичної роботи за 2023 – 2024 навчальний рік
Наумчук Надія Валеріївна,
логопед
Острожецького ліцею
імені І. Єремеєва
Організаційна робота
Впродовж вересня 2023 року було проведено обстеження здобувачів освіти початкових класів. Виявлено 45 дітей, які мають різні порушення усного та писемного мовлення.
За підсумками логопедичної роботи були сформовані наступні групи:
ЗНМ- ІІІр. – 1;
ФФНМ – 3;
Фонетичні порушення вимови – 2
На кінець навчального року виправлено та покращено – 28, залишено на наступний рік – 17.
На літній період батькам було надано рекомендації з посиланням на інтернет-ресурси.
Робота з педагогами:
На початку року для учителів початкових класів та консиліумах з питань адаптації учнів 1-х класів, довела до відома інформацію щодо результатів обстеження усного та писемного мовлення здобувачів освіти, надала розклад логопедичних занять. А також виступила з повідомленнями на тему: «Індивідуальні особливості мовлення дітей», «Шляхи накопичення словникового запасу в повсякденному житті», «Корекційна робота вихователя з корекції звуковимови».
Протягом року регулярно співпрацювала з асистентами вчителів, практичним психологом, соціальним педагогом та обговорювала з вчителями динаміку мовленнєвого розвитку дітей-логопатів, надавала рекомендації щодо методів та форм закріплення досягнень здобувачів освіти та створення сприйнятого мовленнєвого середовища для дітей-логопатів; відвідувала уроки учителів початкових класів, уроки у інклюзивних класах.
Зв`язок логопеда з батьками
Проведено 41 індивідуальна бесіда-консультація із батьками на теми:
«На які показники розвитку мовлення дитини слід орієнтуватися батькам?»
«Що слід робити батькам для розвитку мовлення дитини у повсякденному житті?»
«Робота логопеда з батьками у сучасних умовах.»
« Мовленнєва компетенція майбутнього школяра».
«Труднощі, що виникають у навчанні у дітей з порушеннями мови»
Протягом року був постійний зв`язок з батьками дітей, які мають мовленнєві порушення. Проводилась наочна агітація: організація стенду та куточка для батьків, де можна було отримати інформацію про вікові норми розвитку мовлення, щодо подолання дефектів звуковимови та навчання першокласників читати. Логопед заохочувала батьків до закріплення завдань, які проводились на логопедичних заняттях, систематично доводила до відома інформацію про результати корекційного процесу.
Також на протязі року проводилась роз’яснювальна робота з батьками стосовно організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП. Зокрема обговорювались питання шляхів подолання логопедичних, психологічних та освітніх проблем дитини; підтримування мовленнєвого та освітнього режиму під час канікул; очікування батьків та можливостей дитини; моделювання зв`язного мовлення; розвиток зрозумілого фразового мовлення. Проводила спільно з батьками та фахівцями засідання команди психолого- педагогічного супроводу дітей.
Оформлені тематичні папки «Поради логопеда батькам», «Батькам першокласників», де постійно оновлювались матеріали.
Методична робота
Впроваджено в систему логопедичних занять корекційної роботи комплекс ігор та вправ «Мнемотехніка». Виготовлено розвивально- дидактичні ігри «Мандрівки веселих м’ячиків», «Звуковий потяг», «Улітка», шаблони для прищіпок (розвиток дрібної моторики), «Склади слово».
Доповнено папки з дидактичним матеріалом «Ігри та завдання на автоматизацію та диференціацію звуків», «Скоромовки та вірші у мнемотаблицях», «Формування речень», «Читаємо історії у малюнках», «Чистомовки із зоровою опорою»; «Картинно-графічні плани для розвитку зв`язного мовлення».
Поповнення матеріалу для обстеження мовлення альбомом «Обстеження мовлення першокласників».
Поновнено електронну базу методичних матеріалів відео-уроками на автоматизацію та диференціацію звуків.
Самоосвіта
Постійний учасник МО практичних психологів, соціальних педагогів та логопеда. На засіданнях МО виступила з доповіддю «Нове положення про атестацію педагогічних працівників: акцентуємо на змінах» (вересень 2023р.), «Використання дихальних практик в роботі з дітьми та дорослими. Техніки самозаспокоєння (практикум)» (січень 2024р.), «Безпечне освітнє середовище як один із чинників організації інклюзивного навчання в закладі освіти» (січень 2024р.). Брала участь у методичних об’єднаннях вчителів початкових класів. Відвідувала уроки української мови та читання, виховних годин, де навчаються діти з порушеннями мовлення.
Пройшла курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямом «Психосоціальна підтримка та розвиток стресостійкості учасників освітнього процесу» (квітень 2024р.). А також була постійним учасником онлайн-вебінарів та онлайн-конференцій.
Продовжила роботу над проблемною темою: «Здоров’язбережувальні технології в логопедичній роботі з дітьми з ООП»
Перспективи на 2024- 2025 навчальний рік
- удосконалити мотиваційний логопедичний зошит для дітей для закріплення правильної звуковимови вдома;
- постійно підвищувати власний фаховий рівень через ознайомлення з новинками методичної літератури, вивчення передового досвіду колег, своєчасно вивчати передові нормативно-правові документи;
- пропагувати логопедичні заняття (протягом року);
- впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців, з метою забезпечення запитів батьків, надання допомоги у вихованні і розвитку дітей;
- поповнити кабінет новими логопедичними іграми, мнемокартками;
- поповнити фонетику музичним матеріалом з логоритміки та фонетичної ритміки.