Матеріали засідання №5 методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу та інформатики
Звіт про роботу методичного об'єднання вчителів фізико – математичного циклу та інформатики за 2023 – 2024 навчальний рік
Сьогодні доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу стали події, викликані збройною агресією РФ та оголошенням в Україні воєнного стану, згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Це вплинуло на звичний спосіб життя кожного з нас. Війна і школа... Поняття не сумісні, але сьогодні це реальність. Під час війни заклад загальної середньої освіти стає осередком, який дає змогу дітям отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не втрачати відчуття приналежності до спільноти, вірити в свої сили. Коли учні запитують про війну чи військові дії, учителеві варто відповідати коротко, спокійно, використовуючи тільки факти. Особливу увагу на уроках варто приділити навчанню учнів розуміти, виражати та керувати власними емоціями. В умовах воєнного стану особливо важливо забезпечити права учнів і дати їм можливість продовжувати здобувати освіту.
Метою загальної середньої освіти є розвиток та соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Сучасний випускник повинен бути творчим й активним, здатним проектувати власне майбутнє життя, самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення. Учителі створюють основу для практичної підготовки, формування його наукового світогляду.
Сучасний учитель повинен прагнути професійного самовдосконалення. Для цього створено безліч учительських сайтів та блогів, які допомагають вирішити проблему самовдосконалення педагога. У сучасному суспільстві у педагогів є можливості онлайн-навчання.
Протягом навчального року відбулося п’ять засідань, на яких розглядалися питання організаційно-методичного забезпечення викладання предметів у 2023 - 2024н.р., а також нові підходи до викладання предметів природничо-математичного циклу та інформатики в умовах оновлення змісту і технологій навчання, що дозволяють реалізувати Державні стандарти загальної середньої освіти та НУШ. Одним із важливих питань, які висвітлювались на засіданнях – використання і застосування методу проєктів в освітньому процесі, здоров’язберігаючі технології на уроках природничо-математичних дисциплін та інформатики, а також ефективне навчання через розваги в умовах НУШ.
Крім того, на засіданнях методичного об’єднання було звернено увагу на одну із форм підвищення професійної майстерності, компетентності педагога, а зокрема на самоосвіту, як важливу складову самореалізації.
Протягом року з членами МО проводились групові та індивідуальні консультації.
За результатами атестації, атестувалося чотири вчителі, підтвердили раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» та звання «Старший вчитель» Воробей Наталія Степанівна і Поліщук Галина Іванівна. Жуков Олександр Васильович підтвердив раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «Вчитель-методист». Новосад Олені Василівні присвоїли кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії».
В наступному навчальному році планується:
- Дослідницька методична робота в рамках концепції «Нової Української школи».
- Удосконалення методики проведення різних типів уроків, в тому числі нетрадиційних та інтегрованих, за технологією «перевернутого навчання».
- Стимулювання навчальної активність учнів на уроках шляхом застосування проблемних та пошукових форм навчальної діяльності учнів.
- Запровадження інноваційних технологій в освітньому процесі.
- Забезпечення якості уроків фізики, математики та інформатики через збалансоване та раціональне поєднання усіх аспектів діяльності учнів та міжпредметні зв'язки.
- Поєднання навчальної роботи з учнями на уроці та позакласної роботи.
- Продовження самоосвітньої роботи вчителя шляхом виконання перспективних планів самоосвіти.
- Здійснювати неформальну методичну допомогу вчителям.
- Посилення роботи з обдарованими дітьми.
- Діагностування членів ММО з метою визначення цілей та завдань методичної роботи на наступний навчальний рік.
- Впровадження передових технологій дистанційного навчання.
- Обговорити питання з попереднього навчального року.
В цілому роботу міжшкільного методичного об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін та інформатики впродовж 2023-2024н.р. можна вважати плідною, результативною, насиченою, багатоплановою.