Матеріали засідання №5 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури
Педагогічна майстерня. Конструктор навчальних програм : від теорії до практики.
Ярощук Тетяна Леонідівна ,
вчитель української мови та літератури
Малинської філії
Острожецького ліцею імені І. Єремеєва
Однією з принципових новацій реформи Нової української школи є автономія закладу освіти у виборі власної стратегії та академічна свобода вчителя. Власну автономію заклад освіти реалізує зокрема через створення освітньої програми, яка враховує не лише його візію та місію, а й потреби учнівства, запити батьків і ресурсну спроможність шкільної команди. Учитель чи вчителька як члени цієї команди можуть реалізувати власну академічну свободу як через активне залучення до створення освітньої програми, так і через створення навчальної програми предмета чи інтегрованого курсу, який планує викладати.
У добу стрімкого розвитку цифрових технологій педагогам ніяк не обійтися без цифрових помічників, які допоможуть створювати створення як освітні, так і навчальні програми. Йдеться про ті інструменти, які дадуть змогу швидко орієнтуватися у масиві інформації з певної дисципліни, реагувати на вимоги законодавства, адаптовувати свою діяльність до потреб часу.
Одним із таких електронних інструментів став «Конструктор навчальних планів». Це застосунок, який має допомогти педагогічній команді розробляти ефективні рішення щодо вибору освітніх компонентів та годин на їхнє провадження на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти та правил такого вибору, закладених у Типовій освітній програмі для 5–9 класів.
«Конструктор навчальних планів» – це електронний інструментарій НУШ, який допоможе педагогічній команді розробляти ефективні рішення на основі нового державного стандарту базової середньої освіти.
Онлайн-інструмент запропонує готове рішення щодо обсягу навчального навантаження, яке відповідає всім нормативним документам МОН;
- допоможе проконтролювати, щоб розподілені години в навчальних планах відповідали всім вимогам законодавства;
- зорієнтує, які комбінації освітніх компонентів можливі, а які ні;
- надасть доступ до вичерпного переліку модельних навчальних програм, які мають гриф «Рекомендовано МОН»;
- підкаже, скільки годин можна покласти в резерв і як ними розпорядитися; забезпечить можливість зберегти на свій комп’ютер чи роздрукувати за потреби створені вами документи у форматі WORD, щоб додати ці елементи до освітніх програм ваших закладів;
- дозволить поділитися вашими документами з іншими членами вашої команди в зручний спосіб.
Технічно процес виглядає так:
- реєстрація користувача в Конструкторі (потрібно лише вказати пошту та придумати пароль);
- в «Особистих документах» знайти вкладку Конструктор навчальних планів і розпочати роботу над новим документом;
- спочатку доведеться визначитися з розподілом навчального навантаження між освітніми галузями;
- потім вибрати інтегровані чи розінтегровані освітні компоненти в навчальному плані;
- відтак створити робочі навчальні плани з переліками модельних навчальних програм під кожен компонент;
- готові плани вивантажити на свій комп’ютер і доєднати до протоколу засідання педагогічної ради, на якому відбувається затвердження освітньої програми.
Завантажити інструкції можна за посиланням. https://docs.google.com/document/d/1GesnhtseCswcQs7JQLx25YAHCu_79S_2/edit?pli=1
Використані джерела
1. https://www.schoollife.org.ua/formuvannya-osvitnoyi-programy-rekomendatsiyi-dlya-pedagogiv/
2. http://constructor.nushub.org.ua/
3. https://toolkit.nushub.org.ua/
4. https://www.youtube.com/watch?v=Z2uQYOasJgs