Матеріали засідання №5 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури
Підсумок роботи міжшкільного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури у 2023-2024 навчальному році
Лук’янець Віта Василівна,
керівник міжшкільного методичного об’єднання,
вчитель української мови та літератури
Острожецького ліцею імені І. Єремеєва
Впродовж 2023-2024 навчального року методичне об’єднання вчителів української мови, літератури та зарубіжної літератури продовжувало працювати над проблемою загальною темою: «Формування ключових та предметних компетентностей успішної особистості на уроках мовно-літературної галузі на засадах педагогіки партнерства в контексті положень Нової української школи». У процесі роботи вчителі здійснювали роботу над своїми дослідницькими проблемами, зокрема над їх теоретичним вивченням та практичною апробацією в навчально-виховному процесі. Цьому сприяли засідання методичного об’єднання, взаємоконсультації, відвідування уроків колег(за умови якщо в одній школі), участь у шкільних,обласних та інших вебінарах чи семінарах і тренінгах.
Основною метою роботи ММО було впровадження концепції Нової української школи та впровадження модельних програм, запропонованих МОН України на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури у 5-6 класах; формування творчого, професійно компетентного вчителя; формування ключових та предметних компетентностей учня, здатного до усвідомленого вибору сфер його подальшої успішної життєдіяльності; підвищення професійного рівня кожного вчителя. Реалізація компетентнісного підходу в освітній діяльності здійснювалося шляхом вивчення науково-теоретичних питань, презентації педагогічних знахідок-новинок вчителів-новаторів(зокрема, колеги взяли участь у майстерці «Поради для підготовки учнів до НМТ»Тетяни Парадовської, вчителя української мови та літератури Луцького ліцею №24), набутків інших учителів, широкого впровадження інноваційних педагогічних технологій усіма членами МО, зокрема ІКТ, тестових технологій, елементів інтерактивних технологій, технології розвитку критичного мислення та проблемно-пошукової діяльності, а також вивчення досвіду роботи вчителів , які працюють у пілотних класах.
Всі засідання були проведені в різноманітних формах та режимах( онлай-режимі на платформі Google meet, очній на базі Уїздецього ліцею та у форматі екскурсії).
Хотілося б зазначити і про плідну співпрацю між вчителями української мови та літератури, зарубіжної літератури у вайбер-групі «МО вчителів-філологів», у якій вчителі спілкувалися між собою, ділилися новинками, консультувалися та готувалися до практичного проведення наступних засідань;саме ця група була ефективним джерелом обміну інформації, досвідом тощо.
На завершення керівник міжшкільного методичного об’єднання (Лук’янець В.В.) виступила , проаналізувавши роботу М МО за 2023-2024 навчальний рік, та провела діагностичне анкетування “Перспективи та пропозиції роботи МО на 2024-2025 навчальний рік” . Вчителі активно долучилися та внесли свої пропозиції й поради щодо планування на наступний рік, створивши проект плану роботи методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури на наступний 2024-2025 навчальний рік.
Впродовж навчального року надавалися індувідуальні та групові консультації членам методичного об’єднання.