ЗВІТ про роботу міжшкільного методичного об’єднання ЗДВР та педагогів-організаторів Острожецької сільської ради за 2023-2024н.р.
ЗВІТ
про роботу міжшкільного методичного об’єднання
ЗДВР та педагогів-організаторів
Острожецької сільської ради
за 2023-2024н.р.
Підготувала
Керівник ММО
ЗДВР та педагогів організаторів
Острожецької сільської ради
Вакуліч Н.В.
Інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, апробації та впровадження інноваційних педагогічних систем, реального забезпечення рівного доступу всіх громадян до якісної освіти, модернізації змісту, організації її адекватно світовим тенденціям і вимогам ринку праці, забезпечення безперервності освіти та навчання впродовж усього життя, розвитку державно-громадської моделі управління освітнім процесом.
Реформа загальної середньої освіти – модернізація її змісту – потребувала посиленої уваги до методичного супроводу впровадження державних стандартів освіти, нових навчальних програм, нового покоління підручників.
Міжшкільне методичне об’єднання педагогів – організаторів та ЗДВР у 2023-2024 навчальному році працювало відповідно до рекомендацій МОН України, РОІППО та методичного кабінету відділу освіти Острожецької сільської ради щодо планування й організації виховної діяльності, позаурочної виховної роботи з дітьми, підлітками та учнівською молоддю в освітньому закладі. Протягом 2023-2024 навчального року планування виховної роботи здійснювалось на основі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», через реалізацію Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, програми «Нова українська школа» У поступі до цінностей І.Беха, Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 рр., Програми національного виховання в закладах освіти Рівненщини на 2020-2025 рр., а також на основі річного плану виховної роботи ліцею, Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII (стаття №12, 53)Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 №463-IХ, «Концепція Нової української школи» (схвалена рішенням Колегії МОН України від 27.10.2016). Новий Державний стандарт початкової освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87) «Про Стратегію національно-патріотичного виховання» (Указ Президента України від 18.05.2019 № 286/2019) «Про затвердження плану заходів на 2019-2022 роки з реалізації Концепції підтримки та сприяння розвитку дитячого громадського руху в Україні» (розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.03.2019 №171-р) «Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1038) «Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі» (Указ Президента України від 20.05.2020 № 195) Інформаційно-методичні матеріали МОН України: Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2023-2024 навчальному році. Деякі питання організації виховного процесу у 2023/2024 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.
В основу планування методичної роботи покладено аналіз виховної діяльності в освітніх закладах громади та діагностику рівня професійної компетенції педагогів-виховників.
Основними завданнями діяльності відділу щодо методичної роботи є:
- створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їх кваліфікації;
- координація виховної діяльності в освітніх закладах громади;,
- вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам, у тому числі в період підготовки їх до атестації; участь у роботі атестаційних комісій;
Міжшкільне методичне об’єднання працювало над науково-методичною темою «Реалізація нових освітніх стандартів з метою формування демократичних компетентностей, ціннісних орієнтирів соціально адаптованої, гармонійно розвиненої особистості», поставивши для себе за мету: упровадження у виховний процес демократичної культури через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей; оволодіння педагогічними формами та методами створення ефективного виховного простору шляхом консолідації зусиль усіх соціальних інститутів громади; формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної громадянської, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності; розвиток у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, полегшенню адаптації до нових життєвих обставин, відновленню психологічної рівноваги, розбудові здорових стосунків.
На засіданнях методоб’єднання було проаналізовано нормативне-правове забезпечення виховного процесу у освітніх закладах громади; Педагоги – виховники поділилися досвідом щодо апробації програми НУШ «У поступі до цінностей», Програми національного виховання в закладах освіти Рівненщини на 2020-2025 рр , превентивного виховання, залучення батьків до виховних заходів, організації діяльності органів учнівського самоврядування, організації і проведення виховних заходів, присвячених національно-патріотичному, громадянському та морально-етичним проблем. Роботу ММО ЗДВР та педагогів-організаторів сплановано відповідно до результатів діагностування . Відповідно річного плану ММО проведено п’ять ММО на яких розглянуто теми: «Стратегічні напрямки виховання у вимірах сьогодення» (серпень 2023р.), круглий стіл «Створення позитивного і безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти в умовах війни» (жовтень 2023р.), «Формування в учнів орієнтирів на загальнолюдські цінності» (грудень 2023р.), «Розвиток цифрової компетентності. Організація онлайн-простору класного керівника» (березень 2024р.), Педагогічний діалог. (Підсумкове засідання травень 2024р.). де були задіяні для активної співпраці усі члени ММО. Розроблено графік проведення індивідуальних (групових) консультацій для членів ММО відповідно яких надавалися косультації в разі потреби. Створено банк даних слухачів ММО ЗДВР та педагогів-організаторів на 2023-2024н.р. Обговорено упровадження STEM освіти у освітніх закладах, ціннісні орієнтири сучасної української школи - морально-етичні (гідність, рівність, справедливість, толерантність, культурне різноманіття, турбота, чесність, довіра та ін.), соціально-правові (верховенство права, нетерпимість до корупції, патріотизм, екологічно-етична цінність, соціальна відповідальність та ін.); особистісно-зорієнтовані (самореалізація, лідерство, свобода, відповідальність та ін.), програму «Нова українська школа» у поступі до цінностей», яка розглянута та затверджена Вченими Радами Інституту проблем виховання (протокол No 6 від 02 липня 2018 року) та Інституту модернізації змісту освіти (протокол No 7 від 26 вересня 2018 року) буде в нагоді педагогічним працівникам, класним керівникам, вихователям, адміністрації закладів освіти, щоб усвідомити сучасні виклики виховання та його головні засади, базові моральні цінності сучасного виховання, з обов’язковим урахуванням вікових особливостей учнів. Програма розрахована на 5 років. Вона комплексна, охоплює весь виховний процес, у якій передбачено одночасне розв’язання декількох виховних завдань на основі єдності та взаємозв’язку всіх груп цінностей і певного взаємовідношення і взаємозалежності обумовленості виховних впливів.
У 2023/2024 н.р. ніхто з ЗДВР та педагогів-організаторів не атестувався. Важливу роль у виховній діяльності відіграє антибулінгова політика. На початку року в освітніх закладах громади затверджено план заходів, спрямованих на запобігання та протидії булінгу та насильству на 2023-2024 н.р. Відповідно до даного плану проведено наради з питань профілактики булінгу (цькування) з педагогічними працівниками та з технічним персоналом, на постійній основі діє консультативний пункт «Скринька довіри», оформлено інформаційно-роз’яснювальні стенди «Зупинимо булінг разом», проведено Тиждень «Стоп БУЛІНГУ»,Всеукраїнську акцію «16 днів проти насильства», Тиждень психологічних знань», ранкові зустрічі («Ранкові кола») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі, ряд виховних заходів, профілактичних заходів.
Особливу увагу у вихованні в закладах приділили повторенню, вивченню та закріпленню правил безпеки дорожнього руху під час проведення Тижня безпеки руху (листопад, травень), вкотре наголосили на важливості дорожніх знаків, значення яких часто применшують та наскільки важливо забезпечити власну безпеку у темну пору доби чи при несприятливих погодніх умовах, маючи на собі світловідбиваючі елементи! Правила поведінки пішоходів, дотримання законодавства щодо водіння транспортних засобів.
Каналом для співпраці в складних сучасних умовах стала сторінка у Facebook, де висвітлювалися основні події із життя освітніх закладів громади.
Педагоги – організатори доклали зусиль до підготовки здобувачів освіти до участі в різноманітних конкурсах, фестивалях, акціях тощо.
Учасники проєктів: Україно - Швейцарський проєкт «Діємо для здоровя», Всеукраїнський челендж «Велосипедом до школи», Національна руханка у вишиванках «Дякуємо ЗСУ» до Міжнародного дня вишиванки, Всеукраїнський фестиваль ранкової зарядки «Рух заради здоровя», Всеукраїнсько – краєзнавча експедиція учнівської молоді « Моя Батьківщина – Україна» , Всеукраїнський фестиваль «Військові обереги від Святого Миколая», Всеукраїнський інтернет-конкурс «Яскрава Антарктида», Всеукраїнський конкурс творчості К. Білокур «Квітуча палітра», конкурс малюнків за творами В. Сухомлинського, Всеукраїнські змагання «Пліч – о – пліч» шкільні ліги, проєкт «Єдина Україна» «Спорт за ради розвитку», Всеукраїнський антибулінговий урок "Не Цькуй" "EcoFamily", в період з 7 по 10 грудня були учасниками Boot Camp ( м. Рівне), який є частиною програми UPSHIFT за підтримки UNICEF Ukraine. Наша команда пройшла відбір серед 70 команд Рівненської області і потрапили у 10 для участі у проєкті., проєкт "Музеї: Переосмислення", організованого Українським центром вивчення історії Голокосту Ukrainian Center for Holocaust Studies .
В кожному закладі діяло учнівське самоврядування. Свою діяльність щодо апробації трьох етапів прогарами НУШ було показано через відеопрезентацію. Освітні заклади громади призери та переможці І –их етапів конкурсів : «Поліські пересмішники», « Оксамитовий рай», «Вифлиємська зірка», читців-декламаторів, «Юна зірка», «Спорт для всіх Рівненщини», Сніговик FEST, «Люби і знай свій рідний край», «Молодь обирає здоров’я» та інші.
Аналізуючи роботу міжшкільного методоб’єднання, можна зробити висновок, що система методичної роботи з ЗДВР та педагогами – організаторами налагоджена і має гарні результати. Здійснюється дієвий супровід роботи з учнівським активом, батьками. Роботу ЗДВР та педагогів – організаторів у 2023-2024 н.р. можна вважати задовільною.