A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об'єднання ЗДВР та педагогів-організаторів

Дата: 03.04.2024 09:15
Кількість переглядів: 17

 

Використання сучасних інформаційних технологій для візуалізації освітнього контенту, кроки до цікавих та захопливих виховних заходів

28 березня 2024 року

ЗДВР Борбинського ліцею  Шевчук О.М..

 

Використання ІКТ внесло зміни у всі сторони життя нашого Борбинського ліцею. У першу чергу - змінилася роль учня. Він став активним учасником освітнього процесу, перетворився на партнера вчителя (допомагає у підготовці та проведенні уроків і позакласних заходів). Особливо це важливо в підлітковому віці, коли навчальна діяльність перестає бути провідною і вимагає додаткових мотивів. Використання ІКТ являється додатковим стимулом та дозволяє підтримати інтерес до навчально-виховної роботи у підлітка.

Основними напрямками діяльностів процесі інформатизації виховної роботи

є:

комп'ютерний супровід виховної роботи як засіб реалізації нових педагогічних технологій;

телекомунікації - розширення локальної мережі ліцею,участь у телекомунікаційних проєктах;

профорієнтація учнів;

видавнича діяльність;

електронний документообіг;

моніторинг якості виховного процесу;

використання інформаційних технологій статистичної звітності.

Використання ІКТ у виховній роботі надає широкі можливості для реалізації різних проєктів („Життя без насильства”, „Твоє життя – твій вибір”). Основні «плюси» у використанні ІКТ: наочність, можливість отримати великий об’єм інформації за малий проміжок часу, доступність і відносно низькі витрати на обладнання.

 

Нове покоління учнів ліцею активно входить у сферу мультимедіа - технологій. Зростає впевненість, що в найближчому майбутньому створення мультимедійних проєктів стане звичною формою урочної та позаурочної діяльності.

 

Виховні функції виконуються усіма педагогічними працівниками, але головна роль у вирішенні завдань виховання підростаючого покоління відводиться класному керівникові. Від успішності його роботи залежить рівень вихованості учнів і міжособистісні відносини в класному колективі. Мета діяльності класного керівника - це створення умов для самореалізації і саморозвитку особистості учня, його успішної самореалізації в суспільстві. Але для того, щоб дитина вірила у щирість слів вчителя, самому класному керівникові необхідно саморозвиватися і самореалізовуватися в суспільстві та оволодівати новими інформаційними технологіями. Використання ІКТ в педагогічній роботі - це один із способів самоствердження та самореалізації в ліцейному колективі.

 

За останні кілька років ІКТ затвердили свої позиції в навчально-освітньому процесі - немає педагога, який не користувався б комп'ютером на своїх уроках. Але можливості ІКТ у виховній роботі з дітьми поки що не вичерпані. Проте, в Положенні про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти, затвердженому Наказом Міністерства освіти і науки України № 434 від 06.09.2000р., чітко визначені функції класного керівника. Вивчивши дані функції, можна визначити коло заходів, де можливе використання ІКТ. При виконанні організаційно-координуючої функції класний керівник встановлює контакт з батьками учнів. Найпоширеніший вид роботи з сім'єю - це батьківські збори. Двічі на семестр проводяться класні батьківські збори, 1 раз на півріччя організовуються загальношкільні зустрічі з батьками. У школі практикується застосування ІКТ для такого роду заходів. Батьки з інтересом дивляться презентації з різних тем, (узагальнення досвіду роботи класу за напрямками, робота з профілактики правопорушень, участь у загальноліцейних виховних заходах і т.д.).

Класні та інформаційні години супроводжуються комп'ютерними презентаціями, складеними або вчителем, або учнями та використанням матеріалів Інтернету.

 

Пошук інформації до бесід, тренінгів та круглих столів став набагато простіше за допомогою ресурсів мережі Інтернет. Ведення електронного класного фотоальбому зберігає в пам'яті дітей яскраві моменти ліцейського життя. Найбільш ефективно створення та поповнення такого альбому силами учнів за підтримки класного керівника.

 

Аналітико-прогностична функція передбачає вивчення індивідуальних особливостей учнів та їх розвиток. У цій функції класному керівникові здатні допомогти ІКТ. Проведення тестування та підрахунок результатів можна довірити комп'ютерній програмі. Під контрольною функцією мається на увазі контроль за успішністю і відвідуваністю учнів навчальних занять. Школа живе традиціями. Але для підтримки їх сьогодні потрібні нові форми, новий зміст, та нові технології роботи. Тому в організацію виховних заходів  міцно входять інформаційні технології.

 

Незаперечні переваги естетичного оформлення заходів за допомогою якісного звуку на CD, оригінальних заставок і тематичного відеоряду в програмах Microsoft Power Point і Photo Story, виконаних із застосуванням комп'ютера. Використання цифрової камери дозволяє поповнювати відеоархів ліцею якісними матеріалами і готувати на пам'ять випускникам унікальні підбірки матеріалів. Для проведення заходів розробляються дипломи, медалі, листівки, нагородні значки, міні-оформлення, що дозволяє зробити заходи більш видовищними і яскравими.

 

Застосування ІКТ в організації ефективної взаємодії з сім'єю обґрунтовано необхідністю відповідати вимогам сучасного інформаційного суспільства. Звичним стало інформування батьків про життя школи на сайті навчального закладу.

 

У ліцеї створюються об'єднання учнів і педагогів, для яких ІКТ - не просто технологія, а цілий світ, що відкриває величезні перспективи розвитку.

 

Організація канікулярної зайнятості учнів сьогодні просто неможлива без ІКТ. Починаючи з складання бази даних (списків дітей з необхідною інформацією про дитину і сім'ю), підготовки Програми зміни та супроводжуючих документів. А застосування фотоапарату та іншої цифрової техніки, використання розважальних і пізнавальних можливостей комп'ютера роблять дозвілля дітей у ліцеї цікавим, різноманітним, і корисним.

 

При організації фізкультурно-оздоровчої роботи потенціал ІКТ використовується при проведенні заходів щодо агітації за здоровий спосіб життя, профілактичних та профорієнтаційних бесід. Завдяки Інтернету ми маємо можливістьу профорієнтаційній роботі використовувати зв’язки з нашими випускниками.

 

Учні не тільки дивляться науково-популярні фільми, запропоновані педагогом, але й самі включаються в пошук інформації. Так з'являються творчі та дослідницькі роботи дітей.

 

Співуправління учнівське і батьківське також представляє перспективне спрямування для застосування сучасних інформаційних технологій в освітньому процесі. Робота по співпраці включає не тільки використання електронних презентацій при проведенні зборів. Підготовка агітаційних матеріалів та бланків анкет, обробка інформації, її подальший показ, своєчасне інформування учасників навчального процесу про діяльність та результати роботи органів учнівського самоврядування - ось неповний перелік справ із залученням ІКТ.

 

Використання ІКТ у виховній роботі зараз не тільки дуже актуально, але й надзвичайно користується попитом. У результаті реалізації всіх згаданих напрямків у нашому ліцеї значно підвищився інтерес учителів у використанні нових технологій, зросла зацікавленість дітей в олімпіадах, конкурсах та проєктах, активізувалась робота зі створення мультимедійних презентацій учнів.

 

Можна підвести підсумок і зробити висновок, що у виховній роботі Борбинського ліцею:

                                 

 - жоден загальноліцейний захід не обходиться без застосування ІКТ;

 -зростає інтерес учнів до участі в районних, міських конкурсах із використанням ІКТ, у шкільних тематичних конкурсах презентацій;

 -усе частіше класні керівники використовують ІКТ у проведенні класних годин, батьківських зборів і позакласних заходів;

 -кожен класний керівник працює над створенням методичної скарбнички;

 -розширюється використання ІКТ в профілактичній роботі;

 -активно використовується сайт школи.

Ширше використання можливостей ІКТ рекомендовано:

 

Для дитини

 

Як індивідуальний розвиток і самовиховання;

Як засіб додаткової мотивації до якого-небудь виду діяльності;

Як якісно новий вид наочності;

Як засіб інтерактивної організації діяльності;

Як ефективний засіб набуття досвіду оперування отриманою інформацією;

Як засіб формування навичок.

Для педагогів

 

Як новий спектр форм, методів, прийомів, засобів виховного впливу на дитину;

Як інструмент контролю, обліку, моніторингу виховного процесу;

Як засіб комунікації та педагогічної освіти батьків.

Таким чином, використання ІКТ та Інтернету дозволяє оптимізувати виховний процес, залучити до нього учнів як суб'єктів освітнього простору, розвивати самостійність, творчість і критичне мислення. За рахунок чого ж це відбувається? Перш за все - аудіо-і відеоряд допомагають відтворити ситуацію, занурюючи нас в певні стани. Саме цей механізм - емоційне занурення - і лежить в основі нових можливостей. Комп'ютерні технології дозволяють інформації бути короткою, і в той же час - яскравою. Додамо до цього інтерес школярів до комп'ютерів і ми отримаємо включення емоційної сфери, яка і формує особливе ставлення до світу, те саме «ціннісне сито».

Однак ефективність використання інформаційних технологій багато в чому залежить від чіткого уявлення про місце, яке вони повинні займати в складному комплексі взаємозв'язків, що виникають у системі взаємодії

«учитель - учень». Не можна не відзначити важливість інших засобів і механізмів виховної роботи, тому що за великим рахунком це лише засіб, який має бути адекватною основним виховним цілям і завданням.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь