A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об'єднання ЗДВР та педагогів-організаторів

Дата: 03.04.2024 09:14
Кількість переглядів: 15

Ярмарка ідей:

«Ефективна організація виховної діяльності та гуртковії діяльності  за допомогою сучасних інтерактивних сервісів при змішаному та дистанційному навчанні»

(Обмін досвідом роботи)

28 березня 2024 року

                                                            

                                                                            Кокоша Руслана Михайлівна,

                                                                            педагог-організатор

                                                                            Борбинського ліцею

 

 

Виховна робота – це напрямок формування учнівської індивідуальності, який не можна відкласти на потім. Навіть дистанційне навчання не може стати перешкодою для проведення виховних заходів, які допоможуть учням всебічно розвиватися.

Починаючи з 2020 року, внаслідок карантинних обмежень, впроваджених з приводу поширення Covid-19, усі навчальні заклади перейшли на навчання з використанням дистанційних технологій. Початок пандемії змусив кожну людину адаптуватися до нових умов життя, роботи, навчання, дозвілля.

Така форма роботи сучасна, цікава, і можливо, у перші дні була декому не зовсім зрозумілою. Але все ж таки в умовах карантину у закладі співпраця не припинялася, а проводилася у нових сучасних формах з дистанційним процесом навчання.

З 24 лютого 2022 року ми продовжуємо використовувати сучасні інтерактивні сервери та платформи при змішаному та дистанційному навчанні.

Ситуація у світі нам вкотре доводить той факт, що світ змінюється і ми з ним разом, тож нам потрібно вдосконалюватися, знаходити нові форми та методи роботи під час дистанційного навчання. Тож дистанційне навчання для здобувачів освіти стало викликом: дало можливість по-новому опанувати різноманітні інтерактивні методи.

Класному керівнику варто звертати увагу на формування в учнів таких  якостей, як: гідність, відповідальність, вірність обов'язкам, уміння вести дискусію. Усі вище вказані завдання класний керівник може виконати тільки при спілкуванні з учнями.

Перебування тривалий час на дистанційному навчанні змусило усіх класних керівників організувати виховну роботу з класом за допомогою активного використання сучасних інновацій. Впровадження цифрових технологій допомагає класному керівнику мати більший авторитет та вплив на дітей при організації виховної роботи. Учнів складно залучити до активної участі у виховних заходах, якщо не брати до уваги особливості світосприйняття сучасної молоді.

Поки інші покоління обговорюють «технології майбутнього»,  для теперишнього покоління «майбутнє» вже настало. Вони не читають друкованих газет, не уявляють життя без інтернету і народилися вже зі сторінками у соцмережах.  Вони не заблукають, тому що є навігатор, вони не будуть нерозумними, бо запитають у Google. Їх можна порівняти з хмарним сховищем. Вони – не доповнення до інтернету. Вони – інтернет.

Щоб бути почутим, сучасний класний керівник повинен звертатися до учнів не тільки усно, а й надавати більшість інформації за допомогою цифрових та інтернет - технологій. 

Сьогодні на допомогу класному керівнику створені безліч можливостей. З власного досвіду можу сказати, що для використання дистанційних технологій при спілкуванні з учнями, в більшості випадків,  достатньо мати лише смартфон.

Використовуючи можливість створення «вікторини» у додатку Viber, періодично проводжу опитування серед учнів класу стосовно їх ставлення до якості навчання в режимі онлайн та труднощів, які виникли у цей період. Це дозволило дослідити проблемні моменти у навчанні за допомогою дистанційних технологій, спланувати заходи для їх усунення, зберегти контингент групи, аналізуючи та коригуючи якість навчання певних учнів.

Провести виховний захід на відстані з групою допомогає  Google meet, Classroom, Zoom. Перевагою цієї програми є те, що не має обмеження в часі спілкування. Одночасно на відео-зустрічі може перебувати до 100 учасників. Також ця програма дозволяє бути на зв’язку з дітьми, демонструвати їм дистанційно презентацію з екрану власного смартфону, вступати до дискусії.

Корисним для вчителів є використання Google диску, на який можна завантажити документи, фото-, відео-матеріали. Посилання на папку з необхідною інформацією учні можуть використати у зручний для них час.

Наявність сторінки навчального закладу у соціальній мережі дозволяє залучати учнів до участі у виховних заходах, створювати мультимедійні презентації, відео-ролики та розміщувати їх на сторінці. Використовуючи соціальні мережі, ми проводимо флешмоби, челенджі, фотоквести, участь у проєктах, спільні перегляди відео. Всі доробки школярів презентуємо за допомогою публікацій на сайті ліцею або сторінці в соціальній мережі Fecebook, Instagram.

Перебування на дистанційному навчанні не стало перепоною у виховній роботі класного керівника. Маючи смартфон та володіючи сучасними цифровими, мобільними, інтернет-технологіям, спілкування та обмін інформацією між учнями та класним керівником стали більш доступними, доцільними та цікавими.

Труднощі, з якими зіткнулися, організовуючи виховний процес: не всі мають доступ до безлімітного Інтернету. Але вирішення цих труднощів можливе з часом.

Отже, виховна робота під час дистанційного навчання потребує уваги. Вже сьогодні можна, використовуючи сучасні онлайн-інструменти, зробити учнівське дозвілля цікавим та насиченим.

 

 

                                            

Використанні джерела:

1. Рекомендації Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо захисту персональних даних під час дистанційного надання освітніх послуг / Київ, 2021 - 21 с.

 

2. Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання / авторський колектив; за ред. Є. М. Бачинської, О. В. Матушевської. Біла Церква : КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». 2020. 109 с. 

 

3. Дистанційне навчання в умовах карантину: досвід та перспективи. Аналітико-методичні матеріали / кол. автор. ; за заг. ред. О.М.Топузова ; укл. М.В.Головко. Київ : Педагогічна думка, 2021. - 192 с.

 

4. Використання електронних освітніх матеріалів у освітньому процесі: сучасні підходи і технології Нової української школи. Випуск 1 : Навчально-методичний посібник / Л.Лисогор, С.Берендєєв, Ю.Косенчук. — Київ, 2023. — 117 с.

 

5. Засоби та інструментарій дистанційного навчання в початковій школі : навчально-методичний посібник. / Олійник Л. М. – Миколаїв : ОІППО, 2021. – 40 с.

 

6. Особливості програмно-технічного забезпечення дистанційного навчання в умовах воєнного стану: методичні рекомендації. [Електронне видання] / Твердохліб І.А. - Київ: Педагогічна думка, 2023. - 44 с

 

7. Онлайн-безпека учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання : навч.-метод. посіб./С. О. Доценко, В. В. Ворожбіт-Горбатюк, Т. М. Собченко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 192 с.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь