A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об`єднання вчителів 3,4 класів

Дата: 03.04.2024 09:13
Кількість переглядів: 14

Методичний лекторій. 

Сучасні  здоров'язберігаючі технології:

дихальна та пальчикова гімнастика, фізкультхвилинки.

Виступ підготувала

Завадська А.П.

вчитель початкових класів

Борбинського ліцею

        

Фото без опису         Здоров’я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа. Недарма в народі кажуть: у здоровому тілі – здоровий дух.

Діти приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. І дуже важливо з перших днів створити їм такі умови, щоб це бажання не згасло.

40-хвилинне сидіння за партою, перевантаження, стреси, дискомфорт  згубно діють на фізіологічний розвиток усіх школярів, приводять до порушення основних нервових процесів, зниження розумової та м’язової працездатності. Розробляючи навчальний режим, особливу увагу слід приділяти чергуванню різних видів діяльності, активному відпочинку на уроках.

Напевне, ніхто не сумнівається в тому, що рух має величезне значення в житті дитини. Діти відчувають величезну потребу в русі, що є для них засобом пристосування до життя, пізнання навколишнього світу.

Завдяки здоров’язберігаючим технологіям забезпечується достатній рівень функціональної діяльності всіх органів та систем організму дітей на уроці, їхній загальний бадьорий стан.

        

         Що ж таке здоров’язберігаючі технології?

Здоров’язберігаючі технології – це технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі та ті технології, що вирішують завдання раціональної організації навчально-виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм відповідності навчального та фізичного навантажень можливостям дитини).

Які ж це технології?

 

 

  Дихальна                 Пальчикова

Фото без опису  гімнастика         гімнастика

Фото без описуФізкульт                                                            Звукова

хвилинка                                                            гімнастика

Фото без описуФото без описуФото без опису                                                                  Ігри та ігрова

                                                                  терапія

Здоров’язберігаючі                  технології

 

 
  Овал: Здоров’язберігаючі                  технології

 

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуРанкова                                                                                    Казки та

гімнастика                                                                              казкотерапія                                                                                                                      Вправи                                                                              Арт-техніка енергізатори                                                                                             

                           

Фото без описуУроки у               Музичний           Аромотерапія

природі               супровід

 

         А тепер детальніше…

1. Ранкова гімнастика

Самий найкращий спосіб розпочати учбовий день із… ранкової гімнастики. Весь клас збирається разом та налагоджується на робочий лад, отримує позитивні емоції, які допоможуть зробити робочий день кращим, а ще допоможуть «зберегти» перший урок від ранкових пробуджень.

            Дуже популярними є мультимедійні ранкові гімнастики.

2. Фізкультухвилинки.

         Руханки необхідно проводити на всіх уроках, особливо це важливо для шестирічних першокласників, в яких основним видом діяльності в дошкільному періоді була гра.

         На різних уроках акцентуємо увагу на важливому. Наприклад на  уроках математики краще використовувати фізпаузи із називанням чисел. Граючись, дитина краще осмислює, сприймає, запам’ятовує навчальний матеріал.

          Оздоровчі хвилинки під час уроків повинні комбінувати в собі фізичні вправи для осанки, вправи для очей, рук, шиї, ніг. Фізичні вправи краще проводити під музичний супровід. Цей прийом допомагає зняти втомленість, відновити рівновагу учнів. Такі вправи можна досить успішно давати проводити самим учням або поєднувати з елементами ігор. Наприклад: зараз похиляться вперед ті, у кого день народження взимку та весною; теж саме зроблять всі, хто народився влітку та восени.  Є безліч віршованих фізкультхвилинок та мультимедійних.

3. Дихальна гімнастика.

         Корисно проводити на уроках дихальну гімнастику, яка добре очищає дихальні органи, покращує їх роботу, розвиває уяву. Також вправи для розвитку дихання тренують різні види видихів. Є безліч вправ цієї гімнастики. Наприклад: «Свічка», «Звуконаслідування», «Надування кульки», «Загони м’яч у ворота», «Гуляє вітер по паркану», «Метелик», «М’яч», «Машинка», «Рубання дров».

4. Пальчикова гімнастика

          Ще у ІІ тисячолітті до нашої ери китайські мудреці знали, що існує взаємозв’язок між рухами пальців, кисті та розвитком моторики. Це підтверджують дослідження фахівці. Прості рухи кистей допомагають зняти загальну напругу, розслаблюють губи, що сприяє покращенню вимови звуків, розвитку мовлення дитини. Мовлення перебуває у залежності від розвитку дрібної моторики руки. Народна мудрість здавна зберігає знання про доцільність використання ігор з пальчиками. «Пальчикові» ігри являють собою віршовані рядки, що ілюструються за допомогою ритмічних рухів рук, пальців. Пропонуючи таку вправу, важливо відразу створити їй настрій, правильно вимовляти кожен звук, заздалегідь продумати всі рухи і поступово їх повторювати.

          Ігри з пальцями були створені для дітей дошкільного віку, але ними досить доречно користуватися у початковій школі, вони допоможуть вчителю не тільки розвивати мовлення та інтелектуальні здібності дитини, а також знімуть психічне навантаження, стануть у пригоді для створення робочого ритму впродовж дня.

5. Звукова гімнастика

          Ми правильно вимовляємо різні звуки завдяки доброї роботи органів артикуляції. Точність та сила дій цих органів у дитини розвивається поступово, у процесі мовної діяльності. Тому у початковій школі буде досить доречно впроваджувати саме звукову гімнастику. Ціль якої полягає у виробітці правильних рухів органів  артикуляційного апарату, необхідних для вимовляння звуків.

Такі вправи дуже корисні для всіх учнів особливо у перших класах. До звукової гімнастики відносяться чистомовки, скоромовки, мовні розминки та інше.

*        *       *

  • Як шумлять Дерева? (Ш-ш-ш).

-   Як можна по-іншому сказати «тихо»? (Тс-с-с).

  • Як мама колише дитину?
  • Як тато забиває цвях?
  • Що каже бабуся внуку-замазурі?
  • Як дідусь шарудить газетою?

*        *       *

                   За – за – за – замекала коза.

                   Зу – зу – зу – прив’язали ми козу.

                   Зо – зо – зо – йди сюди, козо!

                   Зе – зе – зе – дід їй сіно везе.

                   Зі – зі – зі – є що їсти цій козі.

                   Зи – зи – зи – буде молоко нам від кози.

 

 

 

 

 

Використана література

  1. Успенська В. Впровадження здоров'язберігальних технологій у загальноосвітньому навчальному закладі. // Рідна школа. – 2009. - №4.
  2. Челах Г.Є., Адаменко В.В. Збірник диктантів валелогічного змісту. – Донецьк: Каштан, 2008.
  3. Здоров`язберігаючі технології у навчальному закладі /упоряд. О. Колонькова, О. Литовченко. – К.: Шкільний світ, 2009.
  4. Концепція формування позитивної мотивації та здоровий спосіб життя у дітей та молоді // Основи здоров`я: книга для вчителя. – К.: Генеза, 2016.
  5. Мельник О. Системний підхід до формування культури здоров`я учасників навчально-виховного процесу / О. Мельник. // Початкова школа. – 2015.
  6. Загальнодоступні інтернетресурси.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь