Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного та технологічного циклів
Тема:”Застосування лайфхаків на уроках трудового навчання як один із засобів оволодіння навичками та ключовими компетентностями”
Підготувала вчитель трудового навчання спеціаліст вищої категорії Острожецького ліцею ім.І.Єремеєва Лежнюк А.Д.
Провідна педагогічна ідея досвіду: наданий досвід роботи висвітлює різноманітні шляхи вирішення педагогічної проблеми – є розвиток творчих здібностей учнів,формування уяви про види декоративно-ужиткового мистецтва та здатності застосовувати отримані на уроках знання у реальному житті, застосування на практиці певних навичок та ключових компетенцій. Використання на уроках трудового навчання при виконанні практичних робіт різної складності лайфхаків є одним із способів розвитку зацікавленості в учнів, що забезпечує реалізацію основних завдань навчальної програми - формування в учнів ключових і предметних компетентностей, які покликані наблизити процес трудового навчання до життєвих потреб учня, його інтересів та природних здібностей.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність дослідження проблеми полягає у всебічному розвитку дитини та оволодіння нею в процесі вивчення предмету ключовими компетенціями та практичними навичками, які дають можливість виконувати в повсякденні завдань різної складності. В умовах глобальної інформатизації та комп'ютеризації одним із актуальних та важливих завдань сучасного вчителя є проблема зацікавленості учнів предметом та декоративно-ужитковим мистецтвом загалом. Саме тому лайфхак є одним із сучасних способів оптимізації навчального процесу та спрощення практичних завдань при виготовлені виробів різної складності в процесі проектної діяльності. Виходячи із всього вище зазначеного можна зробити висновок – застосування лайфхаків на уроках трудового навчання є не просто спрощенням процесу виконання навчальних завдань, а й один із способів всебічного розвитку особистості учня, творчого мислення і є невід’ємною частиною навчального процесу.
Науково-теоретична база досвіду: науково-теоретична база складається з передового педагогічного досвіду та літератури, яка висвітлює проблеми із оволодіння учнями практичними навичками та ключовими компетенціями. Для практичного використання на уроках тривого навчання є передовий педагогічний досвід Ірини Ходзицької «Лайфхаки для сучасних дітей: Як "труди" стають найважливішими уроками в школі»» та матеріали опубліковані на порталі EdEra та Освітній портал «Оновлені програми. Лайфхаки від практиків». Науково-теоретична база використана згідно з чинним Державним стандартом про базову і повну загальну середню освіту, а також згідно Навчальної програми з предмету «Трудове навчання» загальноосвітніх навчальних закладів.
Стисла анотація досвіду: представлений досвід має виховний, творчий та розвивальний характер, основною метою якого є опис форм та методів роботи з предмету «Обслуговуюча праця». Детально пояснює способи застосування сучасних лайфхаків, як одного із способів спрощення технологічних процесів в умовах сучасного уроку трудового навчання та методи заохочення вивчення предмету.
Провідна ідея досвіду: навчитись робити те, що знадобиться тобі кожен день у реальному житті, тобто оволодіння певними навичками та ключовими компетенціями на уроках трудового навчання. Забезпечення на уроках трудового навчання сприятливих умов навчання для розвитку творчих здібностей кожного учня, через сучасні технології та пошукову діяльність. В результаті послідовних дій вчителя, застосування передових технологій, спрощення технологічних процесів через застосування лайфхаків відбудеться гармонійний розвиток особистості школяра, оволодіння необхідними у подальшому житті навичками, формування поваги до праці, культури та декоративно
ужиткового мистецтва.
Результативність впровадження досвіду: на уроках трудового навчання я постійно акцентую увагу учнів на необхідності оволодіння певними навичками та ключовими компетенціями, які будуть необхідними дітям у майбутньому. Для спрощення процесу оволодіння вміннями та навичками застосовую сучасні технології, лайфхаки для спрощення і полегшення певних технологічних процесів, що також дає можливість зацікавити учнів. Залучення учнів до пошукової та творчої діяльності, розробки нових лайфхаків дає можливість результативно реалізувати навчальні проекти та виконати завдання поставлені навчальними програмами.
Репрезентація досвіду: проблема «Застосування лайфхаків на уроках трудового навчання як один із засобів оволодіння навичками та ключовими компетенціями» порушує основні проблемні питання та визначає пріоритетні напрямки моєї педагогічної діяльності, такі як: забезпечення умов розвитку дитини, її творчих здібностей, оволодіння учнями певними вміннями та навичками визначених навчальними програмами, застосування в практичній та проектній діяльності ключових компетенцій, формування основних здатності самостійного оволодіння певними навичками та вміннями, необхідних у подальшому житті.
Рівень репрезентації – навчальний заклад та районне методичне об’єднання .
Форма репрезентації – методичне об`єднання .
Теги: уміння, навички, лайфхак, проектна діяльність, компетенції.