A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 29.01.2024 10:17
Кількість переглядів: 39

    Виступ.Огляд новинок педагогіки, навчально-методичної та художньої літератури

                                                Сохан Людмила Костянтинівна,

вчитель зарубіжної літератури 

Уїздецького ліцею

  

    Паперова чи електронна книга – це одвічно невирішене питання. Дехто любить аромат друкованої книги, дехто – легкість електронних примірників. Проте очевидним залишається факт, що класична бібліотека як засіб отримання інформації вичерпала себе. Молодь, зокрема й учні, нерозлучні зі смартфонами (дослідження компанії TNS Infatest за замовленням Google в Україні показало, що за останні роки кількість користувачів смартфонів збільшилася втричі – до 24%), тому їх запросто можна використовувати для навчальних матеріалів і заохочення до читання.

Як? За допомогою QR-коду.

Що це? Графічний піксельний код, за яким можна отримати доступ до будь-якої інформації з мережі: відео, книги, статті, зображення, сторінок у соцмережах, геолокації на Google-картах, e-mail, аудіофайли чи номер телефону. Зчитати можна навіть без доступу до інтернету.

Наприклад, бібліотеку можна влаштувати не лише з полицями, у затхлому приміщенні, а як святковий торт, інсталяцію з малюнками на стінах чи тротуарах, флеш-моб з QR-кодами або виставку.

Дуже багато методичної літератури щодо використання QR-кодів є в школі на даний час. Хотілося б звернути Вашу увагу на такі:

  • Продан О. А.

QR-коди на уроках зарубіжної літератури та в освітньому процесі/Продан О. А. – Кам’янець-Подільський, 2023. – 80 с.

Посібник містить методичні рекомендації щодо застосування QR-кодів в освітньому процесі та дидактичний матеріал, використання якого сприятиме формуванню ключових освітніх компетентностей, забезпечить особистісно зорієнтований підхід і розвиток критичного мислення, зробить навчання більш захопливим та ефективним.

  • Хлонь І.

Гаджет на занятті – допомога чи завада? : з досвіду використання завдань з QR-кодами на уроках літератури /     І. Хлонь // Всесвітня література в школах України. – 2019. -    № 1/2. – С. 10-12.

Авторка у статті розглядає питання як гаджети можуть стати помічниками, знаряддями для навчання, а не ігор та перегляду сторінок соціальних мереж.

  • Макс Кідрук

«Доки світло не згасне назавжди»

В 2019 році презентував книгу з доповненою віртуальною реальністю, де, окрім тексту, за допомогою QR-кодів можна поспілкуватися з персонажами, порозглядати місцевість, перечитати додаткові секторні гілки сюжету, відчути всю історію реально.

Інтернет ресурси:

  1. Повний посібник із використання QR-кодів для освіти (Електронний ресурс). – Режим доступу: 

https://uk.qrcodechimp.com/qr-codes-for-education/

  1. Журнал «На Урок» 6 способів використання QR-кодів на уроках. - (Електронний ресурс). – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/6-sposobiv-vikoristannya-qr-kodiv-na-urokah
  2. Журнал «На Урок» Тренди освіти: як використовувати QR-коди у навчанні (Електронний ресурс). – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/trendi-osviti-yak-vikoristovuvati-qr-kodi-u-navchanni

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь