Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 29.01.2024 10:17
Кількість переглядів: 122

    Виступ.Огляд новинок педагогіки, навчально-методичної та художньої літератури

                                                Сохан Людмила Костянтинівна,

вчитель зарубіжної літератури 

Уїздецького ліцею

  

    Паперова чи електронна книга – це одвічно невирішене питання. Дехто любить аромат друкованої книги, дехто – легкість електронних примірників. Проте очевидним залишається факт, що класична бібліотека як засіб отримання інформації вичерпала себе. Молодь, зокрема й учні, нерозлучні зі смартфонами (дослідження компанії TNS Infatest за замовленням Google в Україні показало, що за останні роки кількість користувачів смартфонів збільшилася втричі – до 24%), тому їх запросто можна використовувати для навчальних матеріалів і заохочення до читання.

Як? За допомогою QR-коду.

Що це? Графічний піксельний код, за яким можна отримати доступ до будь-якої інформації з мережі: відео, книги, статті, зображення, сторінок у соцмережах, геолокації на Google-картах, e-mail, аудіофайли чи номер телефону. Зчитати можна навіть без доступу до інтернету.

Наприклад, бібліотеку можна влаштувати не лише з полицями, у затхлому приміщенні, а як святковий торт, інсталяцію з малюнками на стінах чи тротуарах, флеш-моб з QR-кодами або виставку.

Дуже багато методичної літератури щодо використання QR-кодів є в школі на даний час. Хотілося б звернути Вашу увагу на такі:

  • Продан О. А.

QR-коди на уроках зарубіжної літератури та в освітньому процесі/Продан О. А. – Кам’янець-Подільський, 2023. – 80 с.

Посібник містить методичні рекомендації щодо застосування QR-кодів в освітньому процесі та дидактичний матеріал, використання якого сприятиме формуванню ключових освітніх компетентностей, забезпечить особистісно зорієнтований підхід і розвиток критичного мислення, зробить навчання більш захопливим та ефективним.

  • Хлонь І.

Гаджет на занятті – допомога чи завада? : з досвіду використання завдань з QR-кодами на уроках літератури /     І. Хлонь // Всесвітня література в школах України. – 2019. -    № 1/2. – С. 10-12.

Авторка у статті розглядає питання як гаджети можуть стати помічниками, знаряддями для навчання, а не ігор та перегляду сторінок соціальних мереж.

  • Макс Кідрук

«Доки світло не згасне назавжди»

В 2019 році презентував книгу з доповненою віртуальною реальністю, де, окрім тексту, за допомогою QR-кодів можна поспілкуватися з персонажами, порозглядати місцевість, перечитати додаткові секторні гілки сюжету, відчути всю історію реально.

Інтернет ресурси:

  1. Повний посібник із використання QR-кодів для освіти (Електронний ресурс). – Режим доступу: 

https://uk.qrcodechimp.com/qr-codes-for-education/

  1. Журнал «На Урок» 6 способів використання QR-кодів на уроках. - (Електронний ресурс). – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/6-sposobiv-vikoristannya-qr-kodiv-na-urokah
  2. Журнал «На Урок» Тренди освіти: як використовувати QR-коди у навчанні (Електронний ресурс). – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/trendi-osviti-yak-vikoristovuvati-qr-kodi-u-navchanni

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь