A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 29.01.2024 10:16
Кількість переглядів: 61

             Виступ.Методичне моделювання фрагментів уроків (української мови та літератури,зарубіжної літератури )

                       з використанням QR -кодів

                                                                                                Лук’янець Віта Василівна,

                                                                                        вчитель української мови та літератури

                                                                  Острожецького ліцею імені І.Єремеєва  

 

Шановні колеги, знаємо , що освіта зазнала великих змін.І одне із завдань сучасного викладача – зробити урок якомога цікавішим та зрозумілішим здобувачам освіти, дібрати такі форми й методи навчання, які б навіть не зовсім «цікаву» для учнів тему перетворили на захоплюючу пізнавальну пригоду.Мабуть, вам неодноразово на очі потрапляли графічні піксельні коди, які розміщують на рекламних буклетах, у транспорті, на вітринах чи у супермаркетах. Такі зображення надають безліч можливостей, у тому числі в освітньому процесі. Так, QR-коди можуть бути змістовним доповненням ваших уроків! 

Використання  QR коду як елемента сучасного уроку  значно підвищує  його ефективність, враховує індивідуальні особливості здобувачів освіти.

   Як це можна використати в освітньому процесі, що застосовую я? Або ж Як же поєднати приємне з корисним?

 

Тут у нагоді стає використання QR-кодів  як інтерактивних інструментів. Це допоможе зробити урок  цікавим, насиченим і змістовним. Є безліч способів застосувати QR-код, їх вибір залежить від фантазії викладача, його можливостей і вподобань. Працю у програмі , тобто генерую інформацію https://me-qr.com/uk/qr-code-generator/qr

 

Досвідом використання QR-кодів я поділилася з колегами свого закладу освіти, а вони зі мною у свою чергу, також викорстовую досвід та напрацюваня інших колег-філологів.  Дуже зручно використовувати QR-коди під час хвилинки емпатії, актуалізації опорних знань, формування нових знань, умінь, навичок, закріплення нового матеріалу, виконання домашнього завдання.

QR-коди я виводжу на екран або роздруковую на аркуші, або ж висилаю у вайбері картинку . Учні сканують їх та отримують інформацію.

  

Що саме використовую за допомогою QR коду на уроках?

Хочу розпочати із емоційного налаштування на уроці. Використовую QR-коди на роздрукованих акушах та індивідуально роздаю учням перед початком уроку або ж коли бачу, що в дитини з якоїсь причини  настрою немає, то тихенько кладу на парту для зчитування. Повірте, посмішка гарантована!                                                                                 

Сучасні учні звикли до яскравої подачі інформації. Тому розповідь викладача на уроці вони часто пропускають повз вуха. Опрацьовувати біографію письменника, використовуючи лише статтю підручника, неефективно. Дуже зручно використовувати можливості QR коду як домашнє завдання.

Наприклад, під час вивчення біографій письменників даю здобувачам освіти QR-код із посиланням на відео про письменника і перелік запитань, на які вони повинні відповісти на наступному уроці. Також багато такого типу завдань є нових підручниках з української мови та літратури для 5-6 класів.Таким чином, навіть учні з низькою мотивацією можуть чудово підготуватися до уроку, бо точно знають, що від них вимагатимуть, яку саме інформацію потрібно знати.

Для сильніших учнів завдання інше: відшукати про писменика такі факти, які найбільше вразили та поміркувати причинено-наслідкові зв’язки.Окремі учні виконане завдання також вміють генерувати у КР-коди та діляться таким чином із однокласниками виконаною роботою.

 

Наприклад, під час вивчення творчості Тараса Шевченка  запропонувала учням узяти участь у проєкті «Пісенна творчість      Шевченка очима сучасника». Яке ж було завдання? Потрібно знайти в інтернет-мережі пісні відомих сучасних виконавців на слова Кобзаря і згенерувати QR-код з посиланням. Результат – створення інтерактивної виставки, де кожен охочий міг, відсканувавши відповідний QR-код, послухати пісню на слова Тараса Шевченка  в сучасному виконанні. (створені кр-коди додаю нижче)

https://drive.google.com/drive/folders/18CO4ywJOH6WFWfT9O5hItsOZ_g2WuqZk?usp=sharing

 

 

 

Також можна використовувати цей метод для заохочення  дуже слабких або навпаки, додаткового навантаження сильніших учнів. І, звісно, такий підхід оцінять діти-інтроверти, яким важко розкритися як особистість, працюючи  в колективі. До речі, для того, щоб зчитати з QR-коду текст, не потрібен навіть інтернет, лише телефон з програмою для зчитування QR-коду.

 

Досвід показує, що використання інтерактивних вправ сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу. Учні  цінують викладача, який застосовує інновації, на таких уроках вони більш активні. По-перше, таке навчання нагадує цікаву гру, по-друге, вправи створені таким чином, що після їх виконання кожен може оцінити власний результат, проаналізувати помилки і виправити їх. Отже, на етапах застосування, повторення та закріплення знань варто використовувати QR-коди, що містять посилання на інтерактивні вправи різного формату.

Дуже зручно використовувати для цього Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних інтерактивних вправ LearningApps, які розроблені для формування пізнавального інтересу учнів, допоможуть швидко та у цікавій формі перевірити знання учнів, навіть на дистанційному навчанні.

Пропоную учням повторити теоретичні відомості та перевірити свої знання, виконавши інтерактивні завдання. Кожен отримує аркуш із QR кодами, які містять посилання на інтерактивні вправи та посилання на конкретний відео урок.Такі напрацювання я придбала у вчителя Олени Гребенюк  із Жмеринського ліцею(Візуалізовані картки з української мови для 5 класу, з української літератури для 5 класу). Але використовую і в 10-11 класах для повторення вивченого матеріалу, або ж під час дистанційного навчання. Учень працює в зручному для себе темпі, за необхідності звертаючись до підручника, щоб порівняти матеріал. Під час виконанняя вправ   можуть учні припускася помилок, тому якщо відповідь неправильна,то діти, самостійно переглянувши потрібну інформацію, мають змогу виправити помилку, не втрачаючи авторитет в очах однолітків і вчителя. Таким чином завдання сприяє виробленню адекватної самооцінки, що дуже важливо для сучасних підлітків. Також можна використовувати цей метод для оцінювання. Учні відскановують QR код із посиланням, розміщений на дошці, і виконують завдання на швидкість. Ті, хто впорався правильно і швидше, ніж інші, отримуть  відмінні оцінки.  

 Користуюсьзавданнями та вправами  вже готовими на платформі LearningApps.

 

 

Ще однин актуальний метод оцінювання навчальних досягнень учнів – онлайн-тести. Тестування часто використовую на уроках, адже це  дозволяє об’єктивно виміряти ті характеристики педагогічного процесу, що вивчаються, і є однією найбільш точних і технологічних форм проведення контролю, здатних задовольнити вимоги, що висуваються до його якості. Переваги, які надають онлайн-тести, полягають у ще більшій швидкості здійснення контролю, максимальній автоматизації цього процесу, можливості використання тестів у дистанційному навчанні, в самостійній роботі учнів. На уроках можна використовувати QR коди, що містять посилання на онлайн-тести, не лише для оцінювання, а й для узагальнення та систематизації знань, а також для їх актуалізації.

QR-коди дозволяють організовувати швидкі опитування і проводити тестування як в аудиторії, так і поза нею (у т.ч. і під час дистанційного навчання).Зазвичай користуюся платформами «На урок»,  «JustClass»( завдання та тести для учнів з автоперевіркою – це дуже зручно!) та «Всеосвіта».

       Отже,у тій чи іншій формі учасники освітнього процесу щодня працюють з інформацією, здійснюючи її пошук, обробку, накопичення, передачу. Використання сервісів для створення та розпізнавання QR-кодів може надати Вам допомогу як в освітній, так і в позаурочній діяльності, сприятиме приверненню уваги учасників освітнього процесу, їх зацікавленості, дозволить підвищити мотивацію. Також використання QR-кодів сприяє формуванню  ключових освітніх компетентностей, забезпечує особистісно орієнтований підхід і розвиток критичного мислення на всіх етапах уроку, а це є важливим елементом  розвитку здобувачів освіти.

 

QR-код – це:

  • сучасно;
  • оригінально;
  • великий обсяг інформації;
  • заощадження на роздатковому матеріалі;
  • швидкий результат.

 

  Тому не бійтеся, пробуйте, експериментуйте і пам’ятайте про те, що вчитель – це така професія, де ми маємо йти в ногу з часом, ми маємо вчитися, вчитися і щодня чомусь новому!

 

Дякую за увагу і бажаю всім здоров’я та мирного неба!!!

Список використаної літератури

  1. https://learning.ua/company/
  2. https://naurok.com.ua/metodika-vikoristannya-qr-kodiv-na-urokah-ukra-nsko-movi-ta-literaturi-329394.html
  3. https://www.youtube.com/watch?v=24ERFE5OUvc
  4. https://me-qr.com/uk/qr-code-generator/qr

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь