Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного та технологічного циклів

Дата: 25.01.2024 17:15
Кількість переглядів: 95

          Використання  здоров’язбережувальних  технологій на уроках

 

Підготувала

вчитель фізики

Острожецького ліцею

імені Ігоря Єремеєва

 

                                           “Здоров’я-не все, але все без здоров’я-ніщо”.

                                                                                                Сократ

 

                                           “Добути і зберегти своє здоров’я може  тільки

                                              сама  людина”.

                                                                                                  М.Амосов

 

 

 

   Здоров’я — це  стан  повного фізичного, психологічного і соціального

благополуччя(за визначенням ВООЗ).

До кожного учня потрібно донести, створити умови для усвідомлення того,

             що  твоє здоров’я-це  твоє  благополуччя

   

      духовне                                                   фізичне

що ти найбільше цінуєш                  як ти рухаєшся, харчуєшся,

і чого прагнеш, як ставишся             відпочиваєш і доглядаєш за

до себе та інших людей                     своїм тілом.

 

 

        емоційне                                                    соціальне

як ти розумієш свої почуття             як  ти ладнаєш з різними людьми,

і виявляєш їх,як долаєш невдачі          умієш дружити і працювати в

та стреси.                                              команді.

 

 

                                              інтелектуальне

                                   як ти набуваєш і застосовуєш свої

                                   знання, як умієш приймати виважені

                                   рішення.

 

 

За розрахунками   зарубіжних і  вітчизняних учених  відомо, що здоров’я людини на 18% - 20%  залежить  від  спадковості, на 18% - 20% - від соціально -

економічних  та  екологічних  умов, на 8%- 9% - від  системи  охорони  здоров’я

та медицини і на  51% - 53% - від  способу життя.

Необхідність збереження здоров’я  людини і запобігання  його  руйнації — важлива  проблема  сьогодення. Школа і сім’я — найефективніші  інституції  формування  здорового  способу  життя й  культури  здоров’я  дітей і  молоді.

 

В школі основи культури  здоров’я закладаються під час вивчення предметів.

Математика і  фізика також має  вагомий  потенціал  для  розуміння учнями

цінності життя і здоров’я.

 

ЗАДАЧА”РАЦІОНАЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ”.

 

  Катерина  дотримується здорового способу життя і стежить, щоб  її  сніданок

щоб її  сніданок  містив  не більше ніж 600кілокалорій. Щодня дівчина планує

меню  сніданку, користуючись  таблицею  калорійності продуктів.

 

                      Продукти

         Калорійність,ккал

Вівсяна  каша,    230г

                   200

Варене  яйце,      1шт.

                   160

Яблучний  сік,    1стакан

                   110

Молоко,  1стакан

                   140

Сиркова  маса,  100г

                   380

Круасан, 1шт.

                   230

 

       1.Катерина планує з’їсти  на  сніданок  круасан, n  варених  яєць  та  випити

стакан  яблучного  соку. Складіть  нерівність  для  визначення n. Чи  може n

дорівнювати 2?

     

       2.Катерина планує з’їсти  на  сніданок 100г  сиркової  маси, 230г  вівсяної

каші та випити х стаканів  молока. Складіть  нерівність  для  визначення х.

Чи може х дорівнювати 1?

 

       3.Складіть меню свого сніданку, користуючись таблицею калорійності.

 

  ЗАДАЧА - ІНФОРМАЦІЯ”ЯКІСНИЙ  ШОКОЛАД”.

 

 Основним  показником якості  шоколаду є відсотковий вміст  какао-продуктів-

тертого какао й какао-масла.

Наприклад:

- у молочному шоколаді має бути не менше 25% тертого  какао;

- у темному- не менше 40% тертого какао та не менше 20% какао-масла;

- у гіркому- не менше 55% тертого какао та не менше 33% какао-масла.

Розрахуйте(у г) вміст какао-продуктів у 100 г шоколаду кожного виду.

 

 

  На уроках фізики  питанню збереження  здоров’я  приділяється достатня

увага. Зміст  уроків  фізики відкриває  широкі можливості для здоров’я  збереження, дозволяє  формувати зацікавленість учнів у збереженні здоров’я.

  Реалізуючи завдання здоров’язбереження школярів можна запропонувати такі

задачі з фізики.

 

ЗАДАЧА1. Яка  людина краще  бачить під  водою: далекозора, короткозора чи

                з нормальним зором? (Короткозора, тому що у воді її  зір   нормалізу-

                ється або вона стає далекозорою. Це відбувається завдяки показника

                заломлення  світла).

ЗАДАЧА2. Прилипання  мокрого  снігу до  дротів ліній  електропередачі  може

                призвести до  їх  обриву, що створить  небезпеку для життя. Чи можна

                швидко  позбутися  прилиплого снігу?(Можна, пропустивши коротко-

                часно сильний струм, щоб  розплавити сніг.)

ЗАДАЧА3.У цеху заводу завжди має бути свіже повітря. Де потрібно встановити

               витяжний  вентилятор: ближче до стелі чи до підлоги, якщо в цеху мо-

               жливе  скупчення водяної пари, аміаку, хлору? Чи доцільно  відкривати

               квартирки, якщо за вікнами холодно і йде дощ?(Витяжний венти-       

               лятор  встановлюють залежно від густини речовини, що виділяється:

               для пари  і аміаку — ближче до стелі, для хлору- ближче до  підлоги.   

               Квартирки відкривати доцільно: тиск пари в цеху завжди більший, 

              тому він   виходитиме, і повітря стане  сухішим ). 

            

 При вивченні  теми “Електромагнітне поле” можна сформулювати правила

 електромагнітної безпеки вдома:

-при включеній мікрохвильовій печі не стійте від неї на відстані ближче, ніж 1м;

-працюйте на комп’ютері по 30хв,з 10 хвилинними перервами;

-відсуньте комп’ютер від ліжка, на якому спите;

-не зберігайте телефони в кишенях сорочок, брюк;

-ніколи не залишайте  включеним телевізор у кімнаті, з якої пішли.

 

  При вивченні теми “Теми теплові явища” пропонується учням  скласти інст-

рукції з безпеки на  кухні.                                          

    Питання здоров’язбереження розглядається у всіх темах курсу фізики, що

дозволяє, спираючись на закони природи, досягнення науки і  техніки, форму-

вати  культуру здоров’я і здорового способу життя.

          

  З перших хвилин на уроках потрібно створювати обстановку позитивного,

емоційного  настрою.  Це можна досягти, проводячи фізкультхвилинки:

вправи для очей, для пальців та кистей рук, вправи на уважність, вправи

для  зняття  емоційного  напруження.

 

 

 

 

Використана література:

 

  1. Збірник задач з математики. Д.В. Васильєва, Н. І. Василюк

 

  1. Фізика у запитаннях і відповідях. Е. Х. Мамохнюк

 

  1. Підручник. Алгебра 9 клас. Ю.О. Захарійченко, Н. С. Прокопенко

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь