Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об'єднання практичних психологів та соціальних педагогів

Дата: 18.01.2024 14:57
Кількість переглядів: 198

 

Жарчинська Віра Григорівна

соціальний педагог

Острожецького ліцею

імені І.Єремеєва

 

Огляд новин навчально-методичної літератури з теми «Робота з учасниками освітнього процесу з питань збереження соціального благополуччя і психічного здоров’я в умовах воєнного стану»

1.Психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу. Навчально-методичний посібник. /Андрєєнкова В. Л., Войцях Т. В., Гриців І. П., Мельничук В. О., Сабліна Н. О., Флярковська О. В.,Харьківська Т. А. – К., 2023. – 149 с.

Посібник розкриває теоретичні та практичні засади психосоціальної підтримки освітян для отримання ними терапевтичного захисту. У ньому узагальнюється сутність критичних і кризових ситуацій, їхньої типології, характерних особливостей кризових станів і специфіки їхнього переживання особистістю. Подана методологія кризової психосоціальної допомоги (зміст, стратегії, напрями, форми й методи) сприятиме формуванню у педагогічних працівників готовності вирішувати типові завдання під час виконання професійної діяльності, спрямованої на допомогу. Важливим є надання низки практичних рекомендацій, а також допоміжної літератури методичного інструментарію, розробленого на основі Спецкурсу для підвищення кваліфікації для слухачів (освітян) очно-дистанційної форми навчання щодо здійснення ефективної психосоціальної допомоги учасникам освітнього процесу в різноманітних життєвих кризових ситуаціях.

Посібник структурований таким чином, щоб сприяти педагогічним працівникам оперативно використовувати запропоновані матеріали не лише для теоретичного курсу, але й для практичного застосування. Він

містить орієнтовний тематичний план, програму, інформаційні матеріали, завдання для самостійної роботи, питання для самоконтролю й список використаної та рекомендованої літератури. Посібник рекомендований керівникам та педагогічним працівникам закладів освіти,викладачам інститутів післядипломної педагогічної освіти, практичним психологам, соціальним педагогам, а також іншим фахівцям допомагаючих професій та представникам громадських організацій.

 

2. Технології психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у

складних життєвих обставинах внаслідок військових дій (з досвіду роботи) /авт. кол: В. В. Байдик, Ю. С. Бондарук, Ю. П. Гопкало, Т. Б. Гніда,І. О. Корнієнко, Н. В. Лунченко, Ю. А. Луценко, Р. А. Мороз, І. І. Ткачук; за наук. ред. В. Г. Панка, І. І. Ткачук. Київ : Ніка-Центр, 2021. 118

 

Методичний посібник «Технології психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій» (з досвіду роботи) розроблено на виконання наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби з надання допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій», державний номер реєстрації 0119U001306.

У посібнику висвітлено технології, процедури і техніки психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій. Представлено досвід роботи творчої групи практичних психологів системи освіти у Луганській області з проблеми надання психологічної допомоги постраждалим внаслідок  військових дій.

Для працівників психологічної служби у системі освіти; викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти; викладачів закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальностями «практична психологія», «соціальна робота», «соціальна педагогіка»; науковців.

 

3. «Психологічна підтримка та супровід дорослих і дітей у кризових ситуаціях: практикум»  упорядники Браницька Т.Р. Матохнюк Л.О. Шпортун О.М. / -2022 _ Вінниця – 131 с. Видавництво КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2022

Практикум побудовано на основі осмислення і узагальнення отриманого власного досвіду психологічної допомоги постраждалим внаслідок екстремальних подій в Україні.

У ньому висвітлюються деякі важливі теоретичні аспекти переживання кризових травматичних ситуації, розглядається практика надання допомоги дітям та батькам в умовах війни. Подається методичний інструментарій, що виявів свою ефективність у роботі з постраждалими та стабілізації стану дорослих і дітей.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь