A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об`єднання вчителів суспільних дисциплін

Дата: 27.11.2023 09:55
Кількість переглядів: 38

Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії

                                                                                                             Підготувала:

                                                                                                          Сорока С.М.,

                                                                                                   вчитель історії,

                                                        Острожецького ліцею імені І.Єремеєва

   

 

 

    Учителі історії і в своїй роботі використовують краєзнавчий принцип навчання – це дає можливість зробити матеріал уроку доступнішим, зрозумілішим. Результати краєзнавчої роботи залежать від того, як учитель уміє зацікавити здобувачів освіти і передати їм своє захоплення краєзнавством. Не можна бути громадянином своєї держави, не знаючи її витоків, традицій та звичаїв. Організація краєзнавчої роботи в школі є обов'язковим компонентом в системі поглиблення знань учнів про рідний край. Знання рідного краю необхідні для безпосередньої участі в його перетворенні, формуванні поваги до свого народу, до Батьківщини, бережливого ставлення до рідної природи, до історичного минулого. Завдяки вивченню, використанню місцевого матеріалу учні мають змогу вийти за межі підручника, відчути історичні події, осмислити історичні процеси, «доторкнутися» до історії. А допомагають учневі вчитель і краєзнавство – цілий арсенал ефективних форм і методів успішної освітньої діяльності. При цьому роль учителя змінюється, адже учень сам стає керівником краєзнавчого пошуку.

 Зібраний краєзнавчий матеріал оформляємо в наукові роботи в рамках Малої академії наук, краєзнавчих конкурсів. Важливим у роботі є використання джерел особистого походження (спогадів, свідчень, мемуарів, щоденників, листів).

Учні Острожецького ліцею імені І.Єремеєва  брали участь в проєкті «Захистимо пам’ять», де навчилися правильно опрацьовувати краєзнавчі джерела, збирати усні історії різних періодів.  

Заняття краєзнавством сприяє підготовці до активного життя молодого покоління, розумінню і сприйняттю української національної ідеї, засвоєнню національних цінностей: української історії, культури, мови, традицій, шанобливого ставленню до історичної пам’яті, військово-патріотичному вихованню. Історичні і географічні поняття, що засвоюються на прикладі рідного краю і власних спостережень сприймаються учнями краще і запам’ятовуються на довше. При нашому шкільному музеї діє гурток «Юний музеєзнавець» основною формою  діяльності якого є збирання  краєзнавчого матеріалу, який є доповненням на уроках історії і географії, він завжди робить урок змістовнішим, цікавішим, живішим.

Якісній організації навчального процесу на уроках історії допомагає краєзнавство, яке дає можливість навчати здобувачів освіти правильно формулювати оцінки, судження і версії історичного руху і розвитку, здійснювати порівняльний аналіз подій і явищ історії краю з подіями та явищами, що відбуваються на території країни в цілому.

Розвивати науково-дослідницькі навики, працювати з різними джерелами інформації головне завдання вчителя в цьому процесі. Матеріал, який учні зібрали, дослідили, повинні вміти доповідати, оформляти як наукові статті і роботи, використовувати під час виступів на семінарах і науково-практичних конференціях.

 Педагоги Острожецького ліцею імені І.Єремеєва працюють із здібними, обдарованими дітьми, які цікавляться історією, націлюють їх на написання наукових робіт в рамках Малої академії наук, а також в рамках різноманітних проєктів.

Використання краєзнавчого принципу навчання є важливою умовою успішності школярів по формуванню необхідних предметних компетентностей. Історичне минуле, рідна природа, суспільно-політичне життя і праця є необхідними елементами і предметом краєзнавчої роботи.

Краєзнавство - невичерпне джерело пізнання і формування світоглядної позиції школярів, їх гармонійного розвитку. Заняття краєзнавством приносить користь і для самого вчителя, його творчого зростання, підвищення педагогічної майстерності.

Результати краєзнавчої роботи залежать від того, як учитель уміє організувати учнів. Особлива увага приділяється роботі із здібними та обдарованими дітьми. Учні, які займаються краєзнавством, набувають навичок необхідних в житті. Вони краще підготовлені до практичної діяльності, мають міцніші знання з основ наук.

                                                             Джерела та література:

  1. «Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії.» упорядник

 В. І. Бондарук.

 

    2. Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 “Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України”

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь