Матеріали засідання №1 методичного об'єднання вчителів іноземних мов
Іноземні мови: критерії оцінювання. 6–11 класи
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація.
Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили.
Тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання і виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо). Оцінка за семестр виставляється на основі тематичних оцінок та семестрового оцінювання.
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
|
Аудіювання |
1 |
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі. |
|
2 |
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі. |
|
3 |
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення і мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал. |
5 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі. |
|
6 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину необхідної інформації, надану в вигляді оціночних суджень, опису, аргументації. |
8 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення у межах тематики ситуативного мовлення яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух експліцитно надану інформацію. |
|
9 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію імпліцитно надану у повідомленні. |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності. |
11 |
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Вміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну інформацію, надану в вигляді оціночних суджень, опису, аргументації. |
|
12 |
Учень (учениця) без особливих зусиль розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію у повідомленні. |
|
Обсяг тексту, рівень складності, лексична та граматична наповнюваність, тематика текстів формуються вчителем відповідно до Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу навчального закладу; |
||
Початковий |
|
Читання |
1 |
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався. |
|
2 |
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався. |
|
3 |
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал. |
5 |
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал. |
|
6 |
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал. |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням і тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного характеру. |
8 |
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити і аналізувати потрібну інформацію. |
|
9 |
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, використовуючи словник, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки. |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) уміє читати з розумінням основного змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв’язки всередині речення та між реченнями. |
11 |
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв’язки в рамках тексту та між його окремими частинами. |
|
12 |
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним досвідом. В повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності. |
|
Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.; |
||
Початковий |
|
Говоріння |
1 |
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки. |
|
2 |
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки. |
|
3 |
Учень (учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) уміє в основному логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору. |
5 |
Учень (учениця) уміє в основному логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки при використанні лексичних одиниць. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно. |
|
6 |
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує розмову відповідно до мовленнєвої ситуації. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно. |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) уміє зв’язно висловлюватися відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них. |
8 |
Учень (учениця) уміє логічно висловитися у межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв’язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень в основному уміє відповідно до комунікативних завдань використовувати лексичні одиниці і граматичні структури, не допускає фонематичних помилок. |
|
9 |
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватися у межах вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, відповідно до комунікативних завдань використовує лексичні одиниці і граматичні структури, не допускає фонематичних помилок. |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) уміє без підготовки висловлюватися і вести бесіду в межах вивчених тем, використовує граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань, не допускає фонематичних помилок. |
11 |
Учень (учениця) уміє логічно і в заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативного завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок. |
|
12 |
Учень (учениця) уміє вільно висловлюватись та вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами. |
|
Обсяг монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і тематика, лексична і граматична наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.; |
Письмо
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Грамотність |
|
Припустима кількість орфографічних помилок |
Припустима кількість лексичних, граматичних та стилістичних помилок |
|||
Початковий |
1 |
Учень (учениця) уміє писати вивчені слова. допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок. |
8 |
9 |
2 |
Учень (учениця) уміє писати вивчені словосполучення. |
6 |
9 |
|
3 |
Учень (учениця) уміє писати прості непоширені речення відповідно до комунікативної задачі, проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно насичений. |
6 |
8 |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) уміє написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи помилки, які утруднюють розуміння тексту. |
6 |
6 |
5 |
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного зв’язку при цьому відсутні з'єднувальні кліше, недостатня різноманітність вжитих структур, моделей тощо |
4-5 |
5 |
|
6 |
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення/ листа за зразком відповідно до поставленого комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількість з'єднувальних кліше та посередня різноманітність вжитих структур, моделей тощо. |
4-5 |
5 |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком відповідно до заданої комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок при використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо. |
4 |
4 |
8 |
Учень (учениця) уміє без використання опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо. |
3 |
3 |
|
9 |
Учень (учениця) уміє написати повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок, які не утруднюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо. |
3 |
2 |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) уміє написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистого листа, при цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури відповідно до комунікативного завдання, використовуючи достатню кількість ідіоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо. |
2 |
1 |
11 |
Учень (учениця) уміє написати повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов’язаних з повсякденним життям. надаються при наявності несуттєвих орфографічних помилок, які не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах тощо). |
1-2 |
|
|
12 |
Учень (учениця) уміє надати в письмовому вигляді інформацію відповідно до комунікативних завдань, висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури. |
|
|
|
Обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота розкриття змісту, лексична насиченість та рівень граматичної компетентності наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу. |
Складено на підставі наказу МОН №1222 від 21.08.2013 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».
Критерії оцінювання диктанту ( словникового диктанту )
12- 0 помилок 6- 7 помилок
11- 1-2 помилки 5- 8 помилок
10- 3 помилки 4- 9 помилок
9- 4 помилки 3- 10 помилок
8- 5 помилок 2- 11 помилок
7- 6 помилок 1- 12 помилок
Бали відповідно переводяться у рівні .
Критерії оцінювання перекладу або тесту ( бал- відсотки )
12- 100 6- 52-59
11- 92-99 5- 44-51
10- 84-91 4- 36-43
9- 76-83 3- 28-35
8- 68-75 2- 20-27
7- 60-67 1- 12-19
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ ЩОДО ФОРМ РОБОТИ НА УРОЦІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ.
НУШ
Вивчення іноземних мов у 2022-2023 навчальному році відповідно до Закону України ( наказ МОН від № 813 від 13.07.2021 «Про затвердження методичних рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87 (у редакції постанови КМУ від 4 липня 2019 року № 688), та з метою організації оцінювання результатів навчання учнів 1-4 закладів загальної середньої освіти).
На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з англійської мови використовується вербальна оцінка ( 1-2 клас) (Додаток 1) та рівнева оцінка (3-4 клас) (Додаток 2).
Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Процес навчання та його результати характеризуються доброзичливими, лаконічними, чіткими, об’єктивними, конкретними оцінювальними судженнями. Рівень результату навчання визначається з урахуванням динаміки його досягнення та позначається буквами:
- Початковий ( П)
- Середній ( С)
- Достатній (Д)
- Високий (В )
Система формувального оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів НУШ:
- допомагає вчителю конкретизувати та надати необхідні інструменти для впровадження об’єктивного і справедливого формувального оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів;
- враховує:
- уміння (рецептивні, продуктивні інтеракційні),
- навички ( граматика та лексика),
- ключові компетенції іноземної мови, які визначені чинними програмами та стандартом НУШ (аудіювання сприймання на слух; зорове сприймання; усне та писемне продукування; усна, писемна та онлайн взаємодія).
Для виявлення рівня володіння кожним умінням розроблені відповідні критерії.
Мовленнєві уміння є основою для реалізації системи контролю над ходом і якістю засвоєння учнями змісту навчання іноземної мови.
Учні з самого початку навчання повинні знати, яких результатів їм потрібно досягти, і що від них очікують. У цьому полягає й певний стимул до підвищення якості власних знань і умінь.
Функціональна складова. Формувальне оцінювання відбувається впродовж навчального періоду та завершується наприкінці семестру або року підведенням підсумків. Ключові уміння та фокус оцінювання:
- аудіювання (сприймання на слух) — основна ідея, детальне сприйняття;
- читання — про себе, основна ідея, детальне сприйняття;
- говоріння — усна взаємодія (діалог з однокласниками, відповіді на питання вчителя), монологічне мовлення (декілька речень про себе, короткі фрази на повсякденні теми);
- письмо — письмова взаємодія (короткі повідомлення, речення).
Рівень, на який спрямоване оцінювання згідно чинних програм та міжнародних стандартів А2.
А2 – Breakthrough or beginner
Початковий рівень англійської мови.
Словниковий запас: < 1500 слів.
Учень на кінець 4 класу як правило, може,
- Говоріти повільно й обережно, щоб вони зрозуміли, але вимова може бути під впливом рідної мови мовця і часом бути нерозбірливим; мова може відзначатися частими паузами, переформулювання та фальстарти.
- Створювати переважно короткі висловлювання, з’єднуючи фрази з простими сполучними словами (наприклад, «і»);
- граматика та словниковий запас обмежені, і можуть виникати часті паузи під час пошуку слів.
- передати деяку обмежену інформацію про знайомі теми; допоміжні точки та/або деталі, як правило, відсутні, і
- основні ідеї можуть бути відсутніми, неясними або погано пов'язаними.
Види діяльності, які пропонуються до формувального оцінювання, враховують функціональну складову навчання англійської мови у реалізації мети початкової загальної середньої освіти та супроводжуються детальним описом та типами завдань, які допоможуть вчителеві побудувати поступову, чітку та ґрунтовну систему формувального навчання в молодшій школі.
Система також враховує та сприяє розвитку життєвих умінь 21-го століття, таких як: креативне та критичне мислення, навчання впродовж життя, уміння співпрацювати, соціальна відповідальність.
Орієнтовні параметри оцінювання навчально–пізнавальних досягнень учнів.
- Аудіювання (Сприймання на слух):
- обсяг прослуханого запису — до 2 хв
- орієнтовна кількість завдань — 3–4
- оптимальна кількість запитань в завданні — 5-6
- темп мовлення — повільний, чіткий
- формат — діалог, монолог
- лексичне/граматичне наповнення — в межах тем, визначених чинними навчальними програмами
- Читання:
- обсяг тексту — 100 – 150 слів
- орієнтовна кількість завдань — 3–4
- оптимальна кількість запитань в завданні — 5-6
- формат — короткі повідомлення, описи
- лексичне/граматичне наповнення — в межах тем, визначених чинними навчальними програмами
- Говоріння:
обсяг висловлювання — 5-6 фраз
- орієнтовна кількість завдань — 2–3
- формат — діалогічне мовлення (запитання – відповідь), монологічне мовлення (опис)
- використання лексики/граматики — в межах тем, визначених чинними навчальними програмами
- Письмо:
- обсяг висловлювання — 40–50 слів
- орієнтовна кількість завдань — 1–2
- формат — короткі письмові повідомлення, заповнення пропусків в тексті, комбіновані завдання на читання та письмо
ФОРМИ РОБОТИ НА УРОЦІ З ВИКОРИСТАННЯ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ.
Формувальне оцінювання здійснюється протягом всього навчального процесу за основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне (не поурочне), тематичне діагностичне, семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація.
Основна функція поточного контролю – навчальна. Запитання, завдання, тести спрямовані на закріплення вивченого матеріалу й повторення пройденого, тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із фронтальною роботою групи.
Тематичне діагностичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінюванн. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Важливою ланкою в системі контролю є семестровий контроль, що проводиться періодично з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в обсязі навчальних тем, розділів семестру й підтвердження результатів поточних балів, отриманих учнями раніше. Семестровий контроль проводиться двічі на рік.
Семестровий контроль проводиться за всіма мовленнєвими уміннями. У журналі робиться, наприклад, такий запис:
1 |
2 |
3 |
4 |
Контроль аудіювання |
Контроль говоріння |
Контроль читання |
Контроль письма |
Звертаємо увагу, що «Контроль» не є контрольною роботою і може бути комплексним та проводитись у формі тестування.
Оцінка за семестр ставиться на основі поточного оцінювання (тематичного) та оцінок контролю з мовленнєвих умінь.
Підсумковий контроль - результат навчання за рік. Результати виконання тематичних діагностичних робіт, контролю аудіювання, контролю читання, контролю говоріння, контролю письма.
Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми, охоплюють найбільш актуальні розділи й теми вивченого матеріалу, розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості, що дозволяє реалізувати диференційований підхід до навчання.Пропонована система спрямована на конкретизацію результатів навчальних досягнень учнів, а, отже, може бути використана в якості семестрового оцінювання. Ключові уміння оцінюються за допомогою критеріїв, які відповідають вимогам типових навчальних програм. Кожен критерій оцінюється згідно рівня навчального досягнення.
Особливості дистанційного оцінювання навчальної діяльності учнів
-
- використання опитувальників та їх адаптація;
- підготовка розгорнутих запитань на перевірку засвоєння матеріалу;
- забезпечення послідовності у чергуванні викладання матеріалу та інтерактивного опитування;
- додаткова увага до аспекту самооцінювання учнями власної навчальної діяльності;
- достатній час на відповіді учнів;
- анонімне опитування учнів (за потреби);
- використання оцінювання як інструменту кращого розуміння процесу учіння;
- заохочення конструктивної критики (що працює, що не працює) з боку учнів.
(Додаток 1)
ВЕРБАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ (1-2 КЛАСИ)
Вербальне оцінювання вчитель озвучує (усно або письмово) за допомогою суджень.
Наприклад:
Listening Аудіювання |
Треба попрацювати додатково над такими завданнями |
Speaking Говоріння |
Потренуйся виконувати таке завдання |
Writing Письмо |
Хід розв’язку правильний, спробуй знайти помилку |
Reading Читання |
Треба попрацювати додатково над такими завданнями |
Total Загальна оцінка |
Треба попрацювати додатково над такими завданнями Є над чим працювати, я тобі допоможу |
Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази:
Оцінка В
Супер
Дивовижно
Молодець
Бездоганно
Чудово
Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання:
Оцінка Д
Ти робиш значні успіхи
Це дуже втішно
Добре впоралась/впорався
Продовжуй у тому ж дусі
Ти це зробила/зробив
У тебе дуже добре виходить
Якщо у роботі є певні помилки, доречними будуть такі фрази:
Оцінка С
Уважно перевір це завдання
Уважніше, будь ласка
Відшукай помилку
Перечитай, спробуй знайти помилку
Оцінка П
Уважно перевір це завдання
Уважніше, будь ласка
Треба ще раз повторити цю тему
Не все вдалося, наступного разу буде краще
Якщо ви бажаєте емоційно підтримати здобувача освіти,
скористайтесь такими формулюваннями:
Щодня тобі вдається усе краще В тебе є прогрес
Ти сьогодні багато працювала/працював Це дійсно щось неймовірне
Ти сьогодні гарно працюєш Тепер ти зрозуміла/зрозумів цей матеріал
(Додаток 2)
РІВНЕВЕ ОЦІНЮВАННЯ (3-4 КЛАСИ)
Рівні навчальних досягнень учнів 3-4 класів визначаються дескрипторами, які надають якісні та кількісні параметри для оцінювання кожного уміння відповідно до критеріїв навчальних досягнень учнів.
Наприкінці семестру вчитель надає оцінку роботи учнів протягом семестру та в результаті виконання вправ відповідно до критеріїв та орієнтовних типів завдань.
Вчителі матимуть можливість підібрати власні вправи або використати приклади завдань, які наведено в Додатку 1. Орієнтовні типи завдань є виключно рекомендованими, не є обов’язковими, та наведені для прикладу та більш конкретного опису формату оцінювання результатів навчання.
Аудіювання (Сприймання на слух)
Критерій |
Рівні |
Дескриптори |
Розуміє прості діалоги на знайомі теми за допомогою візуальної опори. |
В - високий Д- достатній С- середній П початковий |
Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння почутого правильно, розуміє усний текст майже повністю. Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно. Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%). Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%). |
Орієнтовні типи завдань Діалог про опис малюнка — поєднай імена та об’єкти на картинці. Прослухай діалог та дай відповідь на запитання відмітивши відповідний малюнок. |
||
Розуміє прості усні описи людей та предметів |
В - високий Д- достатній С- середній П початковий |
Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння почутого правильно, розуміє усний текст майже повністю. Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно. Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%). Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%). |
Орієнтовні типи завдань Послухай опис та поєднай слово і відповідний малюнок. Послухай опис та розмалюй об’єкти на малюнку. |
Читання
Критерій |
Рівні |
Дескриптори |
Розуміє прості повідомлення та описи на повсякденні теми |
В - високий Д- достатній С- середній П початковий |
Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння прочитаного правильно, розуміє письмовий текст майже повністю. Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно. Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%). Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%). |
Орієнтовні типи завдань Прочитай опис і напиши слово. Прочитай речення/запитання і обери відповідь. |
||
Розуміє короткі описові тексти, які підкріплені візуальною опорою |
В - високий Д- достатній С- середній П початковий |
Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння прочитаного правильно, розуміє письмовий текст майже повністю. Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно. Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%). Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%). |
Орієнтовні типи завдань Прочитай історію і обери найкращий заголовок. Прочитай історію, обери слово і доповни пропуски в тексті. |
Говоріння
Критерій |
Рівні |
Дескриптори |
Відповідає на питання про себе та повсякденні теми використовуючи прості фрази та короткі речення |
В - високий Д- достатній С- середній П початковий |
Високий (10–12 балів) — відповідає на всі питання, здебільшого використовуючи лексику та граматику правильно, будує речення, поєднує фрази за допомогою простих з’єднувальних слів. Середній (7–9 балів) — відповідає короткими реченнями та фразами, припускаючись незначних помилок; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою базових з’єднувальних слів. Достатній (4–6 бали) — відповідає на більшість запитань використовуючи слова та фрази для відповіді, припускаючись деяких помилок, які перешкоджають розумінню; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою 1-2 з’єднувальних слів. Початковий (1–3 бали) — відповідає на деякі запитання використовуючи прості слова та фрази, припускаючись помилок, які перешкоджають розумінню, може використовувати прості з’єднувальні слова (and). |
Орієнтовні типи завдань Дай відповіді на запитання про себе та повсякденні теми. Дай відповіді на запитання описуючи малюнки. |
||
Розповідає прості історії за допомогою візуальної опори |
В - високий Д- достатній С- середній П початковий |
Високий (10–12 балів) — відповідає на всі питання, здебільшого використовуючи лексику та граматику правильно, будує речення, поєднує фрази за допомогою простих з’єднувальних слів. Середній (7–9 балів) — відповідає короткими реченнями та фразами, припускаючись незначних помилок; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою базових з’єднувальних слів. Достатній (4–6 бали) — відповідає на більшість запитань використовуючи слова та фрази для відповіді, припускаючись деяких помилок, які перешкоджають розумінню; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою 1-2 з’єднувальних слів. Початковий (1–3 бали) — відповідає на деякі запитання використовуючи прості слова та фрази, припускаючись помилок, які перешкоджають розумінню, може використовувати прості з’єднувальні слова. |
Орієнтовні типи завдань Опиши малюнки. Знайди відмінності між картинками. Розкажи історію використовуючи малюнки. |
Письмо
Критерій |
Рівні |
Дескриптори |
Пише короткі повідомлення на повсякденні теми |
В - високий Д- достатній С- середній П початковий |
Високий (10–12 балів) — надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем, правильно будує речення, пише короткі речення при складанні зв’язного тексту. Середній (7–9 балів) — надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем за зразком і за ситуативної підтримки вчителя, правильно будує речення, пише короткі фрази при складанні зв’язного тексту. Достатній (4–6 бали) — надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем лише за зразком і за постійної підтримки вчителя, правильно пише знайомі слова, допускає граматичні помилки при написанні зв’язного тексту. Початковий (1–3 бали) — копіює письмову інформацію, пише знайомі короткі фрази, правильно прописує прості слова, допускає помилки у правописі незнайомих слів. |
Орієнтовні типи завдань Опиши малюнок. Напиши речення у відповідь на запитання. |
Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту
базової середньої освіти
Рівні результатів навчання |
Бал |
Загальна характеристика |
І. Початковий |
1 |
Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення |
2 |
Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення |
|
3 |
Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію |
5 |
Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило |
|
6 |
Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 |
Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності |
|
9 |
Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення |
|
11 |
Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми |
12 |
Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення |
__
Критерії оцінювання навчального проєкту
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії оцінювання проєктної діяльності учнів |
|
І.Початковий |
1 |
Учень (учениця)ознайомлений з проєктною діяльністю; робота реферативного характеру без визначення мети й завдань проєкту, а також без висновків за його результатами взята з інтернет ресурсів; учень(учениця) презентує роботу лише з допомогою вчителя; робота неестетично оформлена. |
|
2 |
Учень (учениця) розкриває деякі поняття із вибраної теми проєкту; робота взята з інтернет ресурсів; учень(учениця) потребує допомоги вчителя |
||
|
|
припоясненні зображень; матеріали записані граматичними і орфографічними помилками. |
|
|
3 |
Учень (учениця) пояснює фрагментарні уявлення з теми проєкту і може відтворити окремі його частини; в роботі не визначена мета і завдання проєкту, відсутні висновки; учень ( учениця) допомогою учителя демонструє найпростіші поняття. |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються проєктної роботи; наводить під керівництвом вчителя прості приклади на підтвердження певної позиції; демонструє неповне розуміння теми. |
|
|
|||
5 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі частини проєкту, дає визначення основних понять; робота не містить наочнихматеріалів, які б допомогли зрозуміти зміст проєкту. |
||
6 |
Учень (учениця) відтворює матеріал з допомогою вчителя; поданий матеріал не зацікавлює інших учнів , нелогічно пов'язаний;учень(учениця) описує окремі власні спостереження; |
||
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину проєктної роботи, з допомогою вчителяпояснює перебіг явищ чи процесів; вміє порівнювати та наводити приклади ; разом з учителем формулюєвисновки за результатами дослідження. |
|
8 |
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний і теоретичний матеріал проєктної роботи;рекомендована вчителем інформація не охоплює всі головні факти і найважливіші поняття. |
||
9 |
Учень (учениця) виявляє розуміння основоположних теорій і фактів; наочні матеріали доповнюють зміст проекту і відображають специфіку теми; з допомогою вчителя наводить приклади та робить висновки. |
||
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у презентації, уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити висновки; логічно і послідовно висвітлений матеріал обраної теми проєкту; робота належно оформлена. |
|
11 |
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у презентації , встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим завданням; демонструє викладення матеріалу в правильній послідовності та хронологічному порядку . |
||
12 |
Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх у проєктній роботі; аналізує додаткову інформацію; демонструє повне розуміння матеріалу; презентація завершена, логічно та послідовно розміщений матеріал; робить обґрунтовані висновки з проведеного експерименту; самостійно аналізує та вносить пропозиції щодо наявної проблеми. |
Критерії оцінювання навчального проєкту
Обґрунтування й постановка мети, планування шляхів її досягнення, практична цінність проекту (max — 5 балів)
0 |
Мета виконання проєкту не сформульована |
1-2 |
Мета визначена, але не позначені шляхи її досягнення, немає плану роботи |
3-4 |
Мета визначена, описана не чітко, подано певний план шляхів її досягнення |
5 |
Мета визначена, чітко описана, подано детальний план шляхів її досягнення, проєкт виконаний точно й послідовно, відповідно до плану він має практичну цінність |
2.Повнота використаної інформації, різноманітність джерел інформації (max — 5 бали)
0 |
Бібліографія відсутня |
1-2 |
Бібліографія містить незначний обсяг відповідної інформації |
3-4 |
Робота містить неповну інформацію з відповідних джерел |
5 |
Робота містить досить повну інформацію з широкого спектра відповідних джерел |
3.Творчий і аналітичний підхід до роботи, об’єм розробок, новизна рішень (max — 7 балів)
1 |
Робота не містить особистих роздумів і є нетворчим зверненням до теми проєкту |
2-3 |
Робота містить поверховий опис теми проєкту |
4-5 |
Робота містить роздуми описового характеру, невикористані можливості творчого підходу |
6-7 |
Робота відзначається глибокими роздумами й аналізом, власним оригінальним відношенням автора до ідеї проєкту, новими рішеннями |
4.Якість оформлення звіту про роботу над проектом і наочних посібників (max — 4 бали)
0 |
Звіт відсутній |
1-2 |
Звіт представлений у вигляді усного повідомлення без наочних посібників |
3 |
Звіт представлений у вигляді презентації або текстового файлу, але якість оформлення низька. |
4 |
Звіт представлений у вигляді презентації або текстового файлу |
5.Аналіз процесу й результатів роботи (max — 6 балів)
0 |
Аналіз роботи відсутній |
1-2 |
Аналіз роботи виконаний формально |
3-4 |
Аналіз роботи виконаний, але висновки неповні |
5-6 |
Представлений вичерпний огляд ходу роботи з аналізом ситуацій, що складалися |
6.Особиста зацікавленість автора, його залученість у роботу, рівень самостійності (max — 4 бали)
1-2 |
Робота шаблонна, що показує формальне ставлення автора |
3-4 |
Робота самостійна, що демонструє особисту зацікавленість автора, власні розробки й пропозиції |
Критерії оцінювання групової роботи учнів
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) спостерігає за роботою товаришів; спостерігає за процесом планування роботи групи, розподілу доручень, прийняття групового рішення |
2 |
Учень (учениця) іноді виконує навчальне завдання за допомогою товаришів,рідко вступає у полілог або діалог (рідко погоджується з думкою однокласників, прислухається до їхніх порад) |
|
3 |
Учень (учениця) іноді вступає у полілог або діалог, інколи висловлює власну думку, не обґрунтовуючи її аргументами; намагається брати участь в оцінюванні роботи товаришів, однак дає необ’єктивну оцінку; часто спричинює конфлікти, не вміє знаходити вихід із конфліктної ситуації |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) спостерігає за процесом планування роботи групи, розподілом доручень, прийняттям групового рішення та інколи бере у ньому участь; здійснює спроби (часто невдалі) звернутися за допомогою до членів групи; не завжди уважно слухає товаришів |
5 |
Учень (учениця) час від часу вступає у полілог або діалог,іноді висловлюєвласну думку; періодично спричинює конфлікти, виявляє недостатнє вміння знаходити вихід із конфліктної ситуації; не завжди уважно слухає товаришів |
|
6 |
Учень (учениця) періодично висловлює власну думку, хоч і не зовсім вдало обґрунтовує її аргументами; часто погоджується із думкою товаришів, прислухається до окремих порад; знає етикетні формули, інколи користується ними під час співпраці у групах; періодично |
|
|
бере участь в оцінюванні роботи товаришів, не завжди об’єктивно їх оцінює. |
Достатній |
7 |
Учень (учениця); періодично бере участь у процесі планування роботи групи,розподілі доручень, прийнятті групового рішення, часто звертається за допомогою до товаришів; періодично надає допомогу однокласникам; хоча не завжди вдало; у більшості випадків погоджується із думкою товаришів, не завжди використовує етикетні формули під час співпраці у групах; уміє слухати товариша, хоча інколи перебиває його під час спілкування; намагається не провокувати конфлікти, однак інколи їх спричинює, не завжди вміє знаходити вихід із конфліктної ситуації |
8 |
Учень (учениця) намагається у більшості випадків брати активну участь у полілозі або діалозі, процесі планування роботи групи, розподілі доручень, прийнятті групового рішення, виявляє здатність до партнерської співпраці, здійснює спроби навчати товаришів; періодично бере участь в оцінюванні роботи однокласників, намагаючись об’єктивно їх оцінити; намагається не провокувати конфлікти, однак інколи їх спричинює, вміє знаходити вихід із конфліктної ситуації |
|
9 |
Учень (учениця) бере участь у активну участь у процесі планування роботи групи, розподілі доручень, прийнятті групового рішення, полілозі або діалозі, висловлює власну думку й намагається її довести, використовуючи аргументи, завжди використовує етикетні формули під час співпраці у групах; уміє слухати товариша, не перебиває його під час спілкування, намагається не провокувати конфлікти, завжди вміє знаходити вихід із конфліктної ситуації, бере участь в оцінюванні роботи однокласників, намагаючись об’єктивно їх оцінити; доповідає класу про результати групової роботи |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) бере активну участь у процесі планування й виконання завдання у групах, розподілі доручень, прийнятті групового рішення, полілозі або діалозі; у разі потреби звертається за допомогою до товаришів, надає їм допомогу; завжди використовує етикетні формули під час співпраці у групах; уміє слухати товариша, не перебиває його під час спілкування, бере участь в оцінюванні роботи однокласників, об’єктивно їх оцінює, доповідає класу про результати групової роботи, формулює висновки |
11 |
Учень (учениця) може навчати своїх товаришів, виявляючи до них повагу; систематично бере активну участь у полілозі або діалозі, уміє висловлювати власну думку, наводить аргументи для її доведення, погоджується з думкою однокласників за умови наведення аргументів; систематично користується необхідними етикетними формулами; уміє уважно слухати інших, не провокує виникнення конфлікту, докладає усіх зусиль для його залагодження у випадку виникнення; об’єктивно оцінює |
|
|
|
товаришів, доповідає класу про результати групової роботи, чітко формулює висновки |
|
12 |
Учень (учениця) надає підтримку іншим членам групи, заохочує їх до роботи,виявляє протиріччя в аналізі явища, вдало узагальнює думки інших і просуває роботу групи вперед, вносить вдалі пропозиції, які враховує група; систематично користується необхідними етикетними формулами; уміє уважно слухати інших, докладає усіх зусиль для залагодження конфліктів у випадку їх виникнення; об’єктивно оцінює товаришів, доповідає класу про результати групової роботи, чітко формулює і аргументує висновки |
|
|
|
Головні вимоги до усної та писемної мови учнів
Бали |
Критерії оцінювання |
На 1 бал |
Учень не орієнтується про що йдеться у розмові з учителем. |
На 2 бали |
Учень не розуміє суті поставлених завдань. |
На 3 бал |
Учень не розуміє суті поставлених завдань, але робить спроби виправити ситуацію. |
На 4 бали |
Учень не говорить на тему та в її межах, але розуміє про що йдеться. |
На 5 балів |
Учень не говорить на тему без допомоги вчителя. Учень не вміє висловлювати власну думку щодо теми. |
На 6 балів |
Учень говорить на тему та в її межах тільки з навідними питаннями вчителя. Учень вміє висловлювати власну думку щодо теми лише з допомогою вчителя. |
На 7 балів |
Учень говорить на тему та в її межах. Учень плутає найбільш вагомі факти та інформацію для розкриття теми та головної ідеї висловлювання. Учень вміє висловлювати власну думку з допомогою вчителя. |
На 8 балів |
Учень говорить на тему та в її межах. Учень обирає найбільш вагомі факти та інформацію для розкриття теми та головної ідеї висловлювання. Учень викладає матеріал логічно але не послідовно. Учень вміє висловлювати власну думку щодо теми або проблеми обговорення чітко з аргументацією без посилання на джерела інформації. |
На 9 балів |
Учень говорить на тему та в її межах. Учень обирає найбільш вагомі факти та інформацію для розкриття теми та головної ідеї висловлювання. Учень викладає матеріал логічно і послідовно. Учень вміє висловлювати власну думку щодо теми або проблеми обговорення чітко з аргументацією без посилання на джерела інформації. |
На 10 балів |
Учень говорить на тему та в її межах. Учень обирає найбільш вагомі факти та інформацію для розкриття теми та головної ідеї висловлювання. Учень викладає матеріал логічно і послідовно. Учень будує вислови в певному стилі в залежності від цілі та ситуації. Учень відповідає чітко з додержанням пауз, наголосів та правильної інтонації. Учень вміє висловлювати власну думку щодо теми або проблеми обговорення чітко з аргументацією без посиланнями на джерела інформації. Мова учня не виразна, що досягається багатством словникового запасу, різноманіттям граматичного ряду, доцільним використанням емоційно-забарвлених можливостей мови. |
На 11 балів |
Учень говорить на тему та в її межах. Учень обирає найбільш вагомі факти та інформацію для розкриття теми та головної ідеї висловлювання. Учень викладає матеріал логічно і послідовно. Учень будує вислови в певному стилі в залежності від цілі та ситуації. Учень відповідає чітко з додержанням пауз, наголосів та правильної інтонації. Учень вміє висловлювати власну думку щодо теми або проблеми обговорення чітко з аргументацією та посиланнями на джерела інформації. Мова учня не виразна, що досягається багатством словникового запасу, різноманіттям граматичного ряду, доцільним використанням емоційно-забарвлених можливостей мови. |
На 12 балів |
Учень говорить на тему та в її межах. Учень обирає найбільш вагомі факти та інформацію для розкриття теми та головної ідеї висловлювання. Учень викладає матеріал логічно і послідовно. Учень будує вислови в певному стилі в залежності від цілі та ситуації. Учень відповідає чітко з додержанням пауз, наголосів та правильної інтонації. Учень вміє висловлювати власну думку щодо теми або проблеми обговорення чітко з аргументацією та посиланнями на джерела інформації. Мова учня виразна, що досягається багатством словникового запасу, різноманіттям граматичного ряду, доцільним використанням емоційно-забарвлених можливостей мови. |
Вимоги до створення навчальної презентації
- Лаконічність, максимальна інформативність тексту.
- Достовірність представленої інформації.
- На одному слайді розміщується мінімальний закінчений обсяг інформації, звичайно це одна думка.
- Проте для представлення місткої думки може знадобитися кілька слайдів. Не перевантажуйте слайд інформацією!
- Ніколи не переносьте весь текст з підручника, джерела Інтернет на слайд! У якості текстових блоків на слайді необхідно розміщувати тільки тексти, що вимагають точного висловлювання: формулювання, цитати, пояснюючі підписи до зображень і т. п.
- Кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац.
- Головну ідею треба викласти в першому рядку абзацу.
- Текст має складатися з коротких слів та простих речень.
- Дієслова мають бути в одній часовій формі.
- Заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення слайду.
- Бажано на одному слайді поєднувати різнотипну інформацію (текст, ілюстрація, схема тощо).
Критерії оцінювання навчальної презентації • Відповідність змісту презентації обраній темі.
- Самостійність підготовки.
- Наявність усіх структурних елементів навчальної презентації.
- Виважене структурування презентації.
- Дотримання принципів науковості, послідовності у відборі текстового матеріалу.
- Гармонійність дизайну.
- Стильова єдність оформлення.
- Дотримання правил використання шрифтів, кольорових сполучень тощо.
- Відповідність ілюстрацій змісту презентації.
- Дотримання норм літературної мови.
Критерії оцінювання навчальної презентації • Відповідність змісту презентації обраній темі.
- Самостійність підготовки.
- Наявність усіх структурних елементів навчальної презентації.
- Виважене структурування презентації.
- Дотримання принципів науковості, послідовності у відборі текстового матеріалу.
- Гармонійність дизайну.
- Стильова єдність оформлення.
- Дотримання правил використання шрифтів, кольорових сполучень тощо.
- Відповідність ілюстрацій змісту презентації.
- Дотримання норм літературної мови.