A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

ЗВІТ керівника Острожецького закладу дошкільної освіти «Сонечко» Острожецьої сільської ради

Дата: 01.06.2023 12:27
Кількість переглядів: 53

 

ЗВІТ

керівника Острожецького закладу дошкільної освіти «Сонечко»

Острожецьої сільської ради

перед громадськістю

Валентини МАКСИМ’ЯК  за 2022-2023 навчальний рік

 

    Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.05.2005 № 178, Положення про звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю.

Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом ,поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень,  запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.

Завдання звітування: забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління ЗДО.

  Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізаці права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

   Діяльність керівника ЗДО направлена на вирішення освітніх, адміністративних, господарсько-фінансових та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

За проектною потужністю Острожецький заклад дошкільної освіти дитячий садок «Сонечко» Острожецької сільської ради розраховано на 140 місць. В даній будівлі (загальна площа 1200 кв.м.) працює з 1980 року. Режим роботи п’ятиденний, групи комплектуються станом на 01 вересня поточного року. В 2022-2023 навчальному  році укомплектовано 6 груп:

  • раннього віку (третій рік життя);
  • молодша (четвертий рік життя
  • дві середні (п’ятий рік життя);
  • дві старші (шостий рік життя).

Станом на сьогодні заклад відвідує 106 дітей, із них з багатодітних сімей – 25 осіб, внутрішньо переселені – 3 особи, у 5-ти дітей батьки учасники бойових дій.  Середній відсоток відвідування дошкільниками ЗДО за період вересень 2022 – квітень 2023 становить 65%. Найбільша кількість відвідувань спостерігається у вересні та починаючи з березня місяця.

За звітний період прийнято 34 дитини. На сьогоднішній день є 65 заяв від батьків щодо прийому дітей в ЗДО:

  • 2019 р.н. – 5 заяв;
  • 2020 р.н. – 29 заяв;
  • 2021 р.н. – 21 заява;
  • 2022 р.н. – 10 заяв.

Протягом 2022-2023 навчального року ЗДО працював за Базовим компонентом /нова редакція/ дошкільної освіти та програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» , а також відповідно до власного Статуту та річного плану роботи.

Для занять з дітьми облаштовано музичний зал, в якому проводяться і заняття з фізичного виховання; кабінет практичного психолога; в групових кімнатах створено відповідне розвивальне середовище (куточки природи, куточки книги, куточки самостійної художньої діяльності, куточки для сюжетно-рольових ігор, спортивні куточки, тощо); спортивний майданчик, прогулянкові майданчики. Наповнюваність груп ігровим матеріалом переважно здійснюється коштом батьків. Дидактичний матеріал виготовляють педагогічні працівники, який використовують як на заняттях так і в повсякденному житті.   Обладнання на майданчиках переважно теж зроблено батьками. Кілька років поспіль ми ініціювали конкурс на кращий прогулянковий майданчик і батьки пішли  нам назустріч. Наразі частину обладнання вилучено з майданчиків, оскільки воно вже непридатне для використання. Протягом літа плануємо дещо поновити. Робота з цього питання вже розпочата, на одному з майданчиків в цьому місяці встановлена гірка та пісочниця, вартістю 5 тисяч грн.

Кадрове забезпечення

Всього в ЗДО працює 29 осіб. За звітний період із Залав’єцького ЗДО за переведенням прийнято 2 особи (сестра медична старша та підсобний робітник), один педагогічний працівник вийшов із відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку та приступив до виконання посадових обов’язків вихователя.

  Заклад  укомплектований педагогічними кадрами, до складу якого входять 13 педагогічних працівників: завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізкультури, 9 – вихователі. На жаль, вакансія музичного керівника наразі не зайнята, що створює певні труднощі для вихователів, оскільки робота все-таки проводиться хоча і не такому рівні якби працював фахівець.

 З  вищою освітою – 11 (84,62%), оди педагог закінчує вищий навчальний заклад, один має базову освіту.

  Склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:

  • «спеціаліст вищої категорії» - 8 ос.
  • «спеціаліст першої категорії» - 1 ос.
  • «спеціаліст другої категорії» - 1 ос.
  • «спеціаліст» - 3 ос.

Педагоги-вихователі закріплюються за віковими групами наказом завідувача на початку навчального року.

  Адміністрація створює відповідні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного. Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації при РОІППО ,  дистанційні курси на різних освітніх платформах та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. В цьому навчальному році атестовано 3 педагоги, двом із них присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», одному – «спеціаліст другої категорії». Таким чином простежується поступове підвищення кваліфікації  педпрацівників ЗДО.

 Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота ЗДО відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

 

     Організація освітнього процесу в ЗДО

  На початку навчального року ми визначили ряд домінуючих напрямків роботи педагогічного колективу водночас продовжуючи працювати над проблемною темою «Виховання дитини як всебічно розвиненої творчої особистості, спроможної освоювати нові сфери діяльності». Освітній процес спрямовувався на реалізацію Державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту дошкільної освіти, педагоги формували соціально-громадянську компетентність дітей дошкільного віку, формували у вихованців ціннісне ставлення до власного здоров’я, необхідності дотримання правил БЖД.

  Найважливішою формою підвищення педагогічної майстерності, креативності педагогів була педагогічна рада. Проведено три педагогічні ради: установча (перед початком навчального року); в листопаді 2022 -  «Українські традиції як засіб формування в дітей відчуття приналежності до своєї країни»; в березні 2023 – «Формування здорового способу життя, зміцнення рухових навичок та розвиток фізичних якостей – передумова цілісної дитячої особистості»;  підсумкова  запланована на  29 травня, на якій підведемо підсумки освітньо-виховної роботи за навчальний рік .

  На базі нашого ЗДО працювало методичне об’єднання (тема: «Формування підготовленої до життя особистості, яка чітко орієнтується в сучасних реаліях») для вихователів закладів дошкільної освіти Острожецької ТГ, керівник -  вихователь-методист Марія Ковальчук..

 Протягом 2022-2023 навчального року в закладі працювала творча група з теми: «Формування основ патріотичного виховання  як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина» (керівник Оксана Кулішова).

   Проведено тематичні тижні та тематичні дні: Тиждень безпеки (жовтень, травень), Тиждень природолюба (квітень), «День української хустки», «Андріївські вечорниці». «День вишиванки».

    Організовано виставки дитячих робіт :  « Я люблю свою країну» (доречі. частина цих робіт поїхала  разом із пиріжками до  наших захисників) та «Іграшка- оберіг». Стало доброю традицією організовувати виставки дитячих робіт до осінніх, зимових, весняних свят.

  Проведено конкурс на кращу картотеку дидактичного матеріалу.

   Практичним психологом (Тетяна Мартинюк) проводився тренінг «Педагогічне спілкування», програма якого була розписана на навчальний рік та психологічний практикум для педагогів «Морем здоров’я”. Вихователь-методист Марія Ковальчук провела педагогічний практикум «Народні ігри в житті сучасної дитини».

  Ефективною формою методичної роботи є проведення колективних переглядів занять та інших режимних моментів в ЗДО. В ході відкритого перегляду педагоги демонструють свою фахову майстерність, творчість, уміння цікаво і невимушено залучати дітей до пізнавальної та практичної діяльності. Протягом навчального року педагоги удосконалювали свою професійну творчість через інтеграцію освітнього процесу в ЗДО на засадах педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, продовжували впроваджувати в практику роботи передовий педагогічний досвід вихователя Галини Михнюк. Завідувачем, вихователем-методистом, практичним психологом постійно надавались консультації іншим педагогічним працівникам як згідно річного плану так і за запитом.

  Щокварталу інструктором з фізкультури спільно з сестрою медичною старшою проводився моніторинг фізичного розвитку дошкільнят  (антропометричні вимірювання), дані фіксувалися у листку здоров’я кожної дитини та доводилися до відома батьків.

  Моніторинг стану засвоєння програмових вимог дітьми у всіх вікових групах є головним показником роботи педагогів. Обстеження рівня компетенцій відбувається відповідно до БКДО за такими освітніми напрямками:

  • «Особистість дитини»;
  • «Дитина в соціумі»;
  • «Дитина в природному довкіллі»;
  • «Дитина у світі мистецтв»;
  • «Гра дитини»;
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»;
  • «Мовлення дитини»

Узагальнені результати моніторингу на закінчення навчального року такі:

  • високий рівень розвитку – 14,75%;
  • достатній – 44,43%;
  • середній – 37%;
  • низький – 3, 14 %.

       Здавна в Україні відзначають свята, пов’язані з порами року. Це спосіб спілкування з природою, шлях до здорового способу життя, виховання любові до Батьківщини.  В жовтні місяці в ЗДО пройшли свята осіннього циклу, взимку в грудні  - «Андріївські вечорниці», «Різдвяна казка» в січні, «Весну зустрічаємо»  - в березні, «Маму дуже я люблю» - в травні. На жаль, в цьому навчальному році ми маємо вакансію музичного керівника (1, 5 ставки) і попри оголошення в соціальних мережах та самостійного пошуку з різних джерел ми не змогли залучити фахового спеціаліста, тому нагрузка лягла на плечі всіх педагогічних працівників (на громадських засадах).

  Керівником та вихователем- методистом протягом поточного навчального року вивчався стан організації освітнього процесу в закладі. Проводилися різні види контролю: оглядово-оперативний , оперативний, тематичний, комплексний. Результати контролю висвітлювалися на нарадах, методичних годинах, в наказах з основної діяльності.

  ЗДО підключений до якісної  мережі «Ланет» , маємо власну сторінку у Facebook, де висвітлюється діяльність закладу.

 

 

 

Харчування дітей

  Організація харчування дітей у закладі дошкільної освіти здійснюється згідно чинного законодавства:

  • Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних закладах № 298/227 від 17.04.2006 року;
  •  Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ України від 24.03.2016 № 234;
  •  Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Норми та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладів оздоровлення та відпочинку». 

   З березня 2023 року ЗДО перейшов на оновлений режим харчування відповідно до вказаної постанови. Такі зміни прийняті з метою врегулювання організації харчування дітей з огляду на принципи здорового харчування, приведення енергетичної цінності раціону та структури харчування до норм фізіологічних потреб дітей в основних харчових речовинах і енергії. Харчування стало більш збалансованим ( збільшення овочів та фруктів, зменшення цукру та солі). Середня вартість харчування за період з вересня 2022 по квітень 2023 становить 41 грн.46 коп. в день на одну дитину (для порівняння: протягом вересня 2021 - лютого 2022 середня вартість становила 32 грн. 40 коп.). Троє дітей харчуються безкоштовно (у 2-х батьки учасники бойових дій, 1 дитина внутрішньо переселена).

     Контроль за станом харчування приведено у відповідну систему. Щотижня сестрою медичною старшою аналізується виконання норм основних продуктів на одну дитину.

    Аналізуючи виконання норм з розрахунку фактичного споживання продуктів однією дитино за основними продуктами (м’ясо, риба, молочні продукти, овочі, фрукти, крупи та бобові, картопля) вийшли на показник з88% з вересня 2022 по грудень 2022 року, а   за І квартал 2023 року – 98,19%.  

   Продукти харчування та продовольчу сировину протягом 2022-2023 навчального року постачали регулярно та в повному обсязі відповідно до заявок на продукти  харчування із супровідними документами відповідно до нормативних вимог.

    Перспективне чотирьохтижневе меню складається на кожну пору року та погоджується начальником Дубенського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області. Приготування їжі здійснюється згідно технологічних карт, розроблена картотека страв.  Видача готових страв на групи здійснюється відповідно до графіка видачі їжі.

  Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування страв і зберігання продовольчої сировини. Працівники харчоблоку суворо дотримуються установлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей.

  Однак, варто зазначити, що є ряд невирішених проблем, зокрема;

  • ми не можемо в повному об’ємі запровадити систему НАССР (система аналізу і контролю критичних точок і ризиків, які можуть виникати під час будь-якого виробничого процесу, пов’язаного з продуктами харчування), оскільки,  приміщення харчоблоку не відповідає вимогам чинного законодавства;
  • стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку задовільний (всі страви готуються на одній електроплиті, яка експлуатується з 2006 року, є потреба в заміні конфорок, про що доведено до відома засновника);
  • недостатньо виробничих столів з твердим покриттям;
  • наявна витяжна система не є ефективною;
  • проточної гарячої води немає, геліосистема теж не ефективна, навіть коли сонячна погода і плюсова температура більше 15 градусів (потужностей недостатньо на харчоблок та групи)
  • постійного оновлення вимагає кухонний інвентар, посуд, в якому доставляють страви в групи , сантехніка.

 

Організація медико-профілактичної роботи

  Роботу з даного напрямку здійснює сестра медична старша, яка у своїй діяльності керується чинним законодавством та нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки.

 Протягом всього навчального року проводились спостереження за станом здоров’я дітей, санітарним станом , здійснювався контроль за режимом дня і руховою активністю протягом дня, за емоційним станом дітей.

  Для зниження захворюваності проводилась певна робота, зокрема:

  • роз’яснювальна робота з дітьми та батьками щодо профілактики захворювань;
  • систематична робота з батьками щодо необхідності проведення щеплень;
  • дотримання вимог санітарії;
  • організація фізичного виховання;
  • чітке дотримання режиму дня;
  • взаємодія сестри медичної старшої з лікарями-педіатрами.

  ЗДО забезпечений медикаментами  за рахунок бюджетних коштів.

  Щокварталу проводиться аналіз захворюваності дошкільнят. Найбільша кількість захворювань спостерігається в холодний період року, переважно діти хворіють бронхітами та респіраторними захворюваннями. Слід відзначити , що порівняно з І кварталом минулого навчального року в І кварталі поточного року спостерігається тенденція до зменшення кількості захворювань – 60 – 48 випадків  відповідно.

  Всі працівники ЗДО проходять профілактичні медичні огляди згідно чинного законодавства.

 

     Система роботи закладу щодо попередження травматизму

   Діяльність адміністрації спрямована на формування в учасників освітнього процесу якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності, в умовах воєнного стану, надзвичайних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, правила дорожнього руху, правила з протипожежної безпеки.

  В ЗДО систематично проводиться робота щодо безпеки життєдіяльності працівників: поновлено інструкції з охорони праці, які зберігаються на робочому місці кожного; розроблено та відпрацьовано алгоритм дій всіх служб при оголошенні повітряної тривоги, проведено інструктажі щодо дій уразі виникнення надзвичайних ситуацій, правила поводження з вибухонебезпечними предметами, інструктажі з пожежної безпеки.

  Для роботи з дітьми з питань безпеки життєдіяльності в методичному кабінеті та безпосередньо в групах є достатня кількість дидактичного та демонстраційного матеріалу. Двічі на рік (жовтень, травень в закладі проводиться Тиждень безпеки дитини. З усім персоналом щороку удосконалюються навички надання першої долікарської допомоги при нещасних випадках.

   На виконання нормативних актів та на випадок надзвичайної ситуації в ЗДО облаштоване укриття, яке постійно підтримуємо в належному стані .

   За звітний період випадків травмування дітей не зафіксовано. Серед працівників також немає випадків побутового травматизму.

 

Управлінська діяльність керівника ЗДО

   Безпосереднє керівництво роботою ЗДО здійснює його керівник, який координує роботу всіх служб наказами різного характеру. Книги обліку наказів з основної діяльності, кадрових питань, адміністративно-господарських питань ведуться окремо.

  Згідно річного плану керівником ЗДО проведено три педагогічні ради, шість  нарад при завідувачу (поточні питання , які виникали в ході роботи ЗДО); два засідання атестаційної комісії, здійснено оперативний контроль «Організація роботи з охорони життя і здоров’я дітей, дотримання алгоритму дій при сигналі “Увага! Повітряна тривога!» (інформація до наради); тематичний  «Проведення Тижня безпеки в ЗДО» (до наказу);

Тематичний  «Стан роботи в ЗДО щодо формування у дошкільників здорового способу життя» (до наказу), комплексний «Рівень сформованості компетентностей дітей за освітніми лініями БКДО» ( до наказу).

  В цьому навчальному році керівником розроблено нові правила внутрішнього розпорядку , посадові інструкції, інструкції з охорони праці.

 Постійно проводився прийом громадян. Більшість питань, з якими зверталися громадяни стосувалися питань влаштування дітей в ЗДО. Були питання і щодо облаштування майданчиків, проведення ремонтних робіт, тощо. Усі письмові звернення приймаються та реєструються в журналі  реєстрації звернень громадян.

  Протягом навчального року активно використовувалися ІКТ в управлінській діяльності ЗДО:

  • використання електронної пошти;
  • використання «Курс «Дошкілля»;
  • участь у Всеукраїнському онлайн марафоні «ВзаємоДіЯ»;
  • участь в онлайн тренінгах закладів дошкільної освіти «Самооцінювання на шляху до якісної дошкільної освіти»;

* здання різноманітних звітів

  Управлінські рішення та дії завідувача ЗДО протягом поточного року були спрямовані на забезпечення працездатності колективу і виконання річних завдань.  

 

Організація роботи із сім’ями вихованців

   Робота з батьками орієнтована на пошук таких форм та методів, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом.

 Весь наш колектив постійно працює над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дітей жити у злагоді з довкіллям та з собою. Педагогічний колектив організував для цього різні форми співпраці:

  • батьківські збори;
  • групові та індивідуальні консультації керівника, практичного психолога, вихователів)
  • відео-  та фото звіти проведених занять, режимних моментів, виставок робіт, проведених заходів до тематичних тижнів, свят та розваг.

Конфліктних ситуацій з батьківським колективом протягом звітного періоду не виникало. Батьки завжди долучаються до проведення ремонтних робіт, до оснащення групових осередків, озеленення території ЗДО, облаштування прогулянкових майданчиків, тощо.

 

     Матеріально-технічне забезпечення ЗДО

   Заклад дошкільної  освіти є комунальним закладом, тому матеріальне  та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. За період з 01 вересня 2022 року по 31 березня 2023 року утримання ЗДО становить 4мільйони 72 тисячі 852 грн. В цьому числі:

  • придбання та встановлення твердопаливного котла, насоси – 538079 грн;
  • генератор з підключенням – 118818 грн.;
  • газ – 121067 грн.;
  • електроенергія – 92000;
  • поточний ремонт укриття – 224818 грн;
  • бензин (140л) – 6860 грн;
  • пелети – 306584 грн.;
  • продукти харчування – 302368 грн
  • решта миючі ,матеріали, інтернет, медогляд працівників, заробітна плата та ін.  

 КЗ «Центр ресурсного забезпечення установ і закладів освіти» безоплатно передав нашому закладу водонагрівач (бойлер), правда без комплектуючих. Вартість – 5046 грн.66 коп.

   Як уже зазначалося вище, весь демонстраційний та переважно роздатковий матеріал, який педагоги використовують в організованій освітній діяльності, виготовляється коштом та руками педагогів .

Завдячуючи ініціативі педагогів, майстерності нашої колеги (Ірина Воробчук) і знову ж таки підтримці батьківської громадськості ми маємо багато маскарадних та театральних костюмів для дорослих та дітей, які постійно використовуються на різноманітних заходах для дітей.

 Однак, є цілий ряд важливих невирішених питань, а саме:

  • фасад приміщення, прогулянкові павільйони, погріб ЗДО потребують капітального ремонту;
  • необхідно поновити обладнання на майданчиках;
  • забезпечити ЗДО гарячою водою (встановити маленькі бойлери в кожній групі та харчоблоці);
  • в ЗДО всього два ноутбуки, один з яких вже майже в непридатному стані для використання;
  • в жодній групі, окрім музичних центрів,  немає сучасних технічних та мультимедійних  засобів (телевізорів, дитячих комп’ютерів чи планшетів);
  • немає проектора та мультимедійного екрану, що створює певні труднощі при проведенні педагогічних рад, семінарів та інших відкритих заходів;
  • переважна більшість дитячих меблів використовується з 1980 року (ліжка, столи, дитячі шафи для іграшок, вішачки для рушників, тощо).

 

      Підводячи підсумки 2022-2023 навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась цілеспрямовано, систематично, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно до вимог БКДО. Але, як бачимо, ряд проблем, які все-таки, хоча б поступово слід вирішувати, а для цього потрібна співпраця всіх учасників освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗВІТ

керівника Острожецького закладу дошкільної освіти «Сонечко»

Острожецьої сільської ради

перед громадськістю

Валентини МАКСИМ’ЯК  за 2022-2023 навчальний рік

 

    Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.05.2005 № 178, Положення про звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю.

Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом ,поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень,  запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.

Завдання звітування: забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління ЗДО.

  Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізаці права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

   Діяльність керівника ЗДО направлена на вирішення освітніх, адміністративних, господарсько-фінансових та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

За проектною потужністю Острожецький заклад дошкільної освіти дитячий садок «Сонечко» Острожецької сільської ради розраховано на 140 місць. В даній будівлі (загальна площа 1200 кв.м.) працює з 1980 року. Режим роботи п’ятиденний, групи комплектуються станом на 01 вересня поточного року. В 2022-2023 навчальному  році укомплектовано 6 груп:

  • раннього віку (третій рік життя);
  • молодша (четвертий рік життя
  • дві середні (п’ятий рік життя);
  • дві старші (шостий рік життя).

Станом на сьогодні заклад відвідує 106 дітей, із них з багатодітних сімей – 25 осіб, внутрішньо переселені – 3 особи, у 5-ти дітей батьки учасники бойових дій.  Середній відсоток відвідування дошкільниками ЗДО за період вересень 2022 – квітень 2023 становить 65%. Найбільша кількість відвідувань спостерігається у вересні та починаючи з березня місяця.

За звітний період прийнято 34 дитини. На сьогоднішній день є 65 заяв від батьків щодо прийому дітей в ЗДО:

  • 2019 р.н. – 5 заяв;
  • 2020 р.н. – 29 заяв;
  • 2021 р.н. – 21 заява;
  • 2022 р.н. – 10 заяв.

Протягом 2022-2023 навчального року ЗДО працював за Базовим компонентом /нова редакція/ дошкільної освіти та програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» , а також відповідно до власного Статуту та річного плану роботи.

Для занять з дітьми облаштовано музичний зал, в якому проводяться і заняття з фізичного виховання; кабінет практичного психолога; в групових кімнатах створено відповідне розвивальне середовище (куточки природи, куточки книги, куточки самостійної художньої діяльності, куточки для сюжетно-рольових ігор, спортивні куточки, тощо); спортивний майданчик, прогулянкові майданчики. Наповнюваність груп ігровим матеріалом переважно здійснюється коштом батьків. Дидактичний матеріал виготовляють педагогічні працівники, який використовують як на заняттях так і в повсякденному житті.   Обладнання на майданчиках переважно теж зроблено батьками. Кілька років поспіль ми ініціювали конкурс на кращий прогулянковий майданчик і батьки пішли  нам назустріч. Наразі частину обладнання вилучено з майданчиків, оскільки воно вже непридатне для використання. Протягом літа плануємо дещо поновити. Робота з цього питання вже розпочата, на одному з майданчиків в цьому місяці встановлена гірка та пісочниця, вартістю 5 тисяч грн.

Кадрове забезпечення

Всього в ЗДО працює 29 осіб. За звітний період із Залав’єцького ЗДО за переведенням прийнято 2 особи (сестра медична старша та підсобний робітник), один педагогічний працівник вийшов із відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку та приступив до виконання посадових обов’язків вихователя.

  Заклад  укомплектований педагогічними кадрами, до складу якого входять 13 педагогічних працівників: завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізкультури, 9 – вихователі. На жаль, вакансія музичного керівника наразі не зайнята, що створює певні труднощі для вихователів, оскільки робота все-таки проводиться хоча і не такому рівні якби працював фахівець.

 З  вищою освітою – 11 (84,62%), оди педагог закінчує вищий навчальний заклад, один має базову освіту.

  Склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:

  • «спеціаліст вищої категорії» - 8 ос.
  • «спеціаліст першої категорії» - 1 ос.
  • «спеціаліст другої категорії» - 1 ос.
  • «спеціаліст» - 3 ос.

Педагоги-вихователі закріплюються за віковими групами наказом завідувача на початку навчального року.

  Адміністрація створює відповідні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного. Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації при РОІППО ,  дистанційні курси на різних освітніх платформах та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. В цьому навчальному році атестовано 3 педагоги, двом із них присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», одному – «спеціаліст другої категорії». Таким чином простежується поступове підвищення кваліфікації  педпрацівників ЗДО.

 Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота ЗДО відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

 

     Організація освітнього процесу в ЗДО

  На початку навчального року ми визначили ряд домінуючих напрямків роботи педагогічного колективу водночас продовжуючи працювати над проблемною темою «Виховання дитини як всебічно розвиненої творчої особистості, спроможної освоювати нові сфери діяльності». Освітній процес спрямовувався на реалізацію Державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту дошкільної освіти, педагоги формували соціально-громадянську компетентність дітей дошкільного віку, формували у вихованців ціннісне ставлення до власного здоров’я, необхідності дотримання правил БЖД.

  Найважливішою формою підвищення педагогічної майстерності, креативності педагогів була педагогічна рада. Проведено три педагогічні ради: установча (перед початком навчального року); в листопаді 2022 -  «Українські традиції як засіб формування в дітей відчуття приналежності до своєї країни»; в березні 2023 – «Формування здорового способу життя, зміцнення рухових навичок та розвиток фізичних якостей – передумова цілісної дитячої особистості»;  підсумкова  запланована на  29 травня, на якій підведемо підсумки освітньо-виховної роботи за навчальний рік .

  На базі нашого ЗДО працювало методичне об’єднання (тема: «Формування підготовленої до життя особистості, яка чітко орієнтується в сучасних реаліях») для вихователів закладів дошкільної освіти Острожецької ТГ, керівник -  вихователь-методист Марія Ковальчук..

 Протягом 2022-2023 навчального року в закладі працювала творча група з теми: «Формування основ патріотичного виховання  як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина» (керівник Оксана Кулішова).

   Проведено тематичні тижні та тематичні дні: Тиждень безпеки (жовтень, травень), Тиждень природолюба (квітень), «День української хустки», «Андріївські вечорниці». «День вишиванки».

    Організовано виставки дитячих робіт :  « Я люблю свою країну» (доречі. частина цих робіт поїхала  разом із пиріжками до  наших захисників) та «Іграшка- оберіг». Стало доброю традицією організовувати виставки дитячих робіт до осінніх, зимових, весняних свят.

  Проведено конкурс на кращу картотеку дидактичного матеріалу.

   Практичним психологом (Тетяна Мартинюк) проводився тренінг «Педагогічне спілкування», програма якого була розписана на навчальний рік та психологічний практикум для педагогів «Морем здоров’я”. Вихователь-методист Марія Ковальчук провела педагогічний практикум «Народні ігри в житті сучасної дитини».

  Ефективною формою методичної роботи є проведення колективних переглядів занять та інших режимних моментів в ЗДО. В ході відкритого перегляду педагоги демонструють свою фахову майстерність, творчість, уміння цікаво і невимушено залучати дітей до пізнавальної та практичної діяльності. Протягом навчального року педагоги удосконалювали свою професійну творчість через інтеграцію освітнього процесу в ЗДО на засадах педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, продовжували впроваджувати в практику роботи передовий педагогічний досвід вихователя Галини Михнюк. Завідувачем, вихователем-методистом, практичним психологом постійно надавались консультації іншим педагогічним працівникам як згідно річного плану так і за запитом.

  Щокварталу інструктором з фізкультури спільно з сестрою медичною старшою проводився моніторинг фізичного розвитку дошкільнят  (антропометричні вимірювання), дані фіксувалися у листку здоров’я кожної дитини та доводилися до відома батьків.

  Моніторинг стану засвоєння програмових вимог дітьми у всіх вікових групах є головним показником роботи педагогів. Обстеження рівня компетенцій відбувається відповідно до БКДО за такими освітніми напрямками:

  • «Особистість дитини»;
  • «Дитина в соціумі»;
  • «Дитина в природному довкіллі»;
  • «Дитина у світі мистецтв»;
  • «Гра дитини»;
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»;
  • «Мовлення дитини»

Узагальнені результати моніторингу на закінчення навчального року такі:

  • високий рівень розвитку – 14,75%;
  • достатній – 44,43%;
  • середній – 37%;
  • низький – 3, 14 %.

       Здавна в Україні відзначають свята, пов’язані з порами року. Це спосіб спілкування з природою, шлях до здорового способу життя, виховання любові до Батьківщини.  В жовтні місяці в ЗДО пройшли свята осіннього циклу, взимку в грудні  - «Андріївські вечорниці», «Різдвяна казка» в січні, «Весну зустрічаємо»  - в березні, «Маму дуже я люблю» - в травні. На жаль, в цьому навчальному році ми маємо вакансію музичного керівника (1, 5 ставки) і попри оголошення в соціальних мережах та самостійного пошуку з різних джерел ми не змогли залучити фахового спеціаліста, тому нагрузка лягла на плечі всіх педагогічних працівників (на громадських засадах).

  Керівником та вихователем- методистом протягом поточного навчального року вивчався стан організації освітнього процесу в закладі. Проводилися різні види контролю: оглядово-оперативний , оперативний, тематичний, комплексний. Результати контролю висвітлювалися на нарадах, методичних годинах, в наказах з основної діяльності.

  ЗДО підключений до якісної  мережі «Ланет» , маємо власну сторінку у Facebook, де висвітлюється діяльність закладу.

 

 

 

Харчування дітей

  Організація харчування дітей у закладі дошкільної освіти здійснюється згідно чинного законодавства:

  • Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних закладах № 298/227 від 17.04.2006 року;
  •  Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ України від 24.03.2016 № 234;
  •  Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Норми та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладів оздоровлення та відпочинку». 

   З березня 2023 року ЗДО перейшов на оновлений режим харчування відповідно до вказаної постанови. Такі зміни прийняті з метою врегулювання організації харчування дітей з огляду на принципи здорового харчування, приведення енергетичної цінності раціону та структури харчування до норм фізіологічних потреб дітей в основних харчових речовинах і енергії. Харчування стало більш збалансованим ( збільшення овочів та фруктів, зменшення цукру та солі). Середня вартість харчування за період з вересня 2022 по квітень 2023 становить 41 грн.46 коп. в день на одну дитину (для порівняння: протягом вересня 2021 - лютого 2022 середня вартість становила 32 грн. 40 коп.). Троє дітей харчуються безкоштовно (у 2-х батьки учасники бойових дій, 1 дитина внутрішньо переселена).

     Контроль за станом харчування приведено у відповідну систему. Щотижня сестрою медичною старшою аналізується виконання норм основних продуктів на одну дитину.

    Аналізуючи виконання норм з розрахунку фактичного споживання продуктів однією дитино за основними продуктами (м’ясо, риба, молочні продукти, овочі, фрукти, крупи та бобові, картопля) вийшли на показник з88% з вересня 2022 по грудень 2022 року, а   за І квартал 2023 року – 98,19%.  

   Продукти харчування та продовольчу сировину протягом 2022-2023 навчального року постачали регулярно та в повному обсязі відповідно до заявок на продукти  харчування із супровідними документами відповідно до нормативних вимог.

    Перспективне чотирьохтижневе меню складається на кожну пору року та погоджується начальником Дубенського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області. Приготування їжі здійснюється згідно технологічних карт, розроблена картотека страв.  Видача готових страв на групи здійснюється відповідно до графіка видачі їжі.

  Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування страв і зберігання продовольчої сировини. Працівники харчоблоку суворо дотримуються установлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей.

  Однак, варто зазначити, що є ряд невирішених проблем, зокрема;

  • ми не можемо в повному об’ємі запровадити систему НАССР (система аналізу і контролю критичних точок і ризиків, які можуть виникати під час будь-якого виробничого процесу, пов’язаного з продуктами харчування), оскільки,  приміщення харчоблоку не відповідає вимогам чинного законодавства;
  • стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку задовільний (всі страви готуються на одній електроплиті, яка експлуатується з 2006 року, є потреба в заміні конфорок, про що доведено до відома засновника);
  • недостатньо виробничих столів з твердим покриттям;
  • наявна витяжна система не є ефективною;
  • проточної гарячої води немає, геліосистема теж не ефективна, навіть коли сонячна погода і плюсова температура більше 15 градусів (потужностей недостатньо на харчоблок та групи)
  • постійного оновлення вимагає кухонний інвентар, посуд, в якому доставляють страви в групи , сантехніка.

 

Організація медико-профілактичної роботи

  Роботу з даного напрямку здійснює сестра медична старша, яка у своїй діяльності керується чинним законодавством та нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки.

 Протягом всього навчального року проводились спостереження за станом здоров’я дітей, санітарним станом , здійснювався контроль за режимом дня і руховою активністю протягом дня, за емоційним станом дітей.

  Для зниження захворюваності проводилась певна робота, зокрема:

  • роз’яснювальна робота з дітьми та батьками щодо профілактики захворювань;
  • систематична робота з батьками щодо необхідності проведення щеплень;
  • дотримання вимог санітарії;
  • організація фізичного виховання;
  • чітке дотримання режиму дня;
  • взаємодія сестри медичної старшої з лікарями-педіатрами.

  ЗДО забезпечений медикаментами  за рахунок бюджетних коштів.

  Щокварталу проводиться аналіз захворюваності дошкільнят. Найбільша кількість захворювань спостерігається в холодний період року, переважно діти хворіють бронхітами та респіраторними захворюваннями. Слід відзначити , що порівняно з І кварталом минулого навчального року в І кварталі поточного року спостерігається тенденція до зменшення кількості захворювань – 60 – 48 випадків  відповідно.

  Всі працівники ЗДО проходять профілактичні медичні огляди згідно чинного законодавства.

 

     Система роботи закладу щодо попередження травматизму

   Діяльність адміністрації спрямована на формування в учасників освітнього процесу якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності, в умовах воєнного стану, надзвичайних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, правила дорожнього руху, правила з протипожежної безпеки.

  В ЗДО систематично проводиться робота щодо безпеки життєдіяльності працівників: поновлено інструкції з охорони праці, які зберігаються на робочому місці кожного; розроблено та відпрацьовано алгоритм дій всіх служб при оголошенні повітряної тривоги, проведено інструктажі щодо дій уразі виникнення надзвичайних ситуацій, правила поводження з вибухонебезпечними предметами, інструктажі з пожежної безпеки.

  Для роботи з дітьми з питань безпеки життєдіяльності в методичному кабінеті та безпосередньо в групах є достатня кількість дидактичного та демонстраційного матеріалу. Двічі на рік (жовтень, травень в закладі проводиться Тиждень безпеки дитини. З усім персоналом щороку удосконалюються навички надання першої долікарської допомоги при нещасних випадках.

   На виконання нормативних актів та на випадок надзвичайної ситуації в ЗДО облаштоване укриття, яке постійно підтримуємо в належному стані .

   За звітний період випадків травмування дітей не зафіксовано. Серед працівників також немає випадків побутового травматизму.

 

Управлінська діяльність керівника ЗДО

   Безпосереднє керівництво роботою ЗДО здійснює його керівник, який координує роботу всіх служб наказами різного характеру. Книги обліку наказів з основної діяльності, кадрових питань, адміністративно-господарських питань ведуться окремо.

  Згідно річного плану керівником ЗДО проведено три педагогічні ради, шість  нарад при завідувачу (поточні питання , які виникали в ході роботи ЗДО); два засідання атестаційної комісії, здійснено оперативний контроль «Організація роботи з охорони життя і здоров’я дітей, дотримання алгоритму дій при сигналі “Увага! Повітряна тривога!» (інформація до наради); тематичний  «Проведення Тижня безпеки в ЗДО» (до наказу);

Тематичний  «Стан роботи в ЗДО щодо формування у дошкільників здорового способу життя» (до наказу), комплексний «Рівень сформованості компетентностей дітей за освітніми лініями БКДО» ( до наказу).

  В цьому навчальному році керівником розроблено нові правила внутрішнього розпорядку , посадові інструкції, інструкції з охорони праці.

 Постійно проводився прийом громадян. Більшість питань, з якими зверталися громадяни стосувалися питань влаштування дітей в ЗДО. Були питання і щодо облаштування майданчиків, проведення ремонтних робіт, тощо. Усі письмові звернення приймаються та реєструються в журналі  реєстрації звернень громадян.

  Протягом навчального року активно використовувалися ІКТ в управлінській діяльності ЗДО:

  • використання електронної пошти;
  • використання «Курс «Дошкілля»;
  • участь у Всеукраїнському онлайн марафоні «ВзаємоДіЯ»;
  • участь в онлайн тренінгах закладів дошкільної освіти «Самооцінювання на шляху до якісної дошкільної освіти»;

* здання різноманітних звітів

  Управлінські рішення та дії завідувача ЗДО протягом поточного року були спрямовані на забезпечення працездатності колективу і виконання річних завдань.  

 

Організація роботи із сім’ями вихованців

   Робота з батьками орієнтована на пошук таких форм та методів, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом.

 Весь наш колектив постійно працює над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дітей жити у злагоді з довкіллям та з собою. Педагогічний колектив організував для цього різні форми співпраці:

  • батьківські збори;
  • групові та індивідуальні консультації керівника, практичного психолога, вихователів)
  • відео-  та фото звіти проведених занять, режимних моментів, виставок робіт, проведених заходів до тематичних тижнів, свят та розваг.

Конфліктних ситуацій з батьківським колективом протягом звітного періоду не виникало. Батьки завжди долучаються до проведення ремонтних робіт, до оснащення групових осередків, озеленення території ЗДО, облаштування прогулянкових майданчиків, тощо.

 

     Матеріально-технічне забезпечення ЗДО

   Заклад дошкільної  освіти є комунальним закладом, тому матеріальне  та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. За період з 01 вересня 2022 року по 31 березня 2023 року утримання ЗДО становить 4мільйони 72 тисячі 852 грн. В цьому числі:

  • придбання та встановлення твердопаливного котла, насоси – 538079 грн;
  • генератор з підключенням – 118818 грн.;
  • газ – 121067 грн.;
  • електроенергія – 92000;
  • поточний ремонт укриття – 224818 грн;
  • бензин (140л) – 6860 грн;
  • пелети – 306584 грн.;
  • продукти харчування – 302368 грн
  • решта миючі ,матеріали, інтернет, медогляд працівників, заробітна плата та ін.  

 КЗ «Центр ресурсного забезпечення установ і закладів освіти» безоплатно передав нашому закладу водонагрівач (бойлер), правда без комплектуючих. Вартість – 5046 грн.66 коп.

   Як уже зазначалося вище, весь демонстраційний та переважно роздатковий матеріал, який педагоги використовують в організованій освітній діяльності, виготовляється коштом та руками педагогів .

Завдячуючи ініціативі педагогів, майстерності нашої колеги (Ірина Воробчук) і знову ж таки підтримці батьківської громадськості ми маємо багато маскарадних та театральних костюмів для дорослих та дітей, які постійно використовуються на різноманітних заходах для дітей.

 Однак, є цілий ряд важливих невирішених питань, а саме:

  • фасад приміщення, прогулянкові павільйони, погріб ЗДО потребують капітального ремонту;
  • необхідно поновити обладнання на майданчиках;
  • забезпечити ЗДО гарячою водою (встановити маленькі бойлери в кожній групі та харчоблоці);
  • в ЗДО всього два ноутбуки, один з яких вже майже в непридатному стані для використання;
  • в жодній групі, окрім музичних центрів,  немає сучасних технічних та мультимедійних  засобів (телевізорів, дитячих комп’ютерів чи планшетів);
  • немає проектора та мультимедійного екрану, що створює певні труднощі при проведенні педагогічних рад, семінарів та інших відкритих заходів;
  • переважна більшість дитячих меблів використовується з 1980 року (ліжка, столи, дитячі шафи для іграшок, вішачки для рушників, тощо).

 

      Підводячи підсумки 2022-2023 навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась цілеспрямовано, систематично, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно до вимог БКДО. Але, як бачимо, ряд проблем, які все-таки, хоча б поступово слід вирішувати, а для цього потрібна співпраця всіх учасників освітнього процесу.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь