Матеріали засідання №3 методичного об`єднання вихователів ЗДО
Творчі здібності дітей на кінчиках їхніх пальців.
( виступ)
Підготувала
вихователь Острожецького ЗДО дитячого садка «Сонечко»
Воробей Н.І.
Дошкільне дитинство – дуже важливий період у житті дітей . Саме в цьому
віці кожна дитина уявляє себе маленьким дослідником, з радістю і здивуванням відкриває для себе незнайомий і такий вражаючий навколишній світ. Що різноманітніша дитяча діяльність, то гармонійніше відбувається всебічний розвиток дитини, реалізуються її потенційні можливості й перші прояви творчості.
Формування творчої особистості – одна з важливих задач педагогічної теорії
і практики на сучасному етапі. Ефективніше починається її розвиток з дошкіль-
ного віку. Як говорив В.О.Сухомлинський: «Витоки здібностей і обдарування дітей на кінчиках їхніх пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки - струмочки, які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина». Як стверджують багато педагогів – всі діти талановиті . Тому необхідно вчасно помітити, відчути ці таланти і постаратися якомога раніше дати можливість дітям проявити їх на практиці, в реальному житті.
Кожна дитина – це унікальний світ ! У дошкільнят є прекрасні здібності і таланти, яким треба допомогти проявитися й розвитися повною мірою. Для цього використовується ряд методик, що добре зарекомендували себе серед фахівців. Образотворча діяльність,малювання, ліплення, аплікація, художня праця, відіграють важливу роль у розумовому, моральному й естетичному розвитку дітей, найбільш ефективні засоби розвитку творчих здібностей дітей.
Заняття з образотворчої діяльності привчають дитину аналізувати, порівнювати, проявляти наполегливість, працьовитість, завзятість, сприяють розвитку пам’яті уваги, уяви, фантазії. Розвивають самостійність дітей.
Одне з найулюбленіших занять малюків – малювання, нетрадиційні техніки якого – це спосіб створення нового, оригінального витвору мистецтва, у якому гармонує все: і колір, і лінія, і сюжет. Саме нетрадиційні техніки створюють атмосферу розкутості, відкритості, емоційно – позитивне ставлення до діяльності. Нетрадиційні техніки малювання дають змогу створити сприятливі умови для розвитку творчих здібностей кожної дитини, реалізувати її потребу відображати свої життєві враження.
«Дитячий малюнок, процес малювання – це частка духовного життя дитини. Діти не просто переносять на папір щось з навколишнього світу, а живуть у цьому світі, входять у нього, як творці краси, насолоджуються цією красою». (В. О.Сухомлинський)
Література:
1. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»
2.Бебіх Г.Д. Розвиток творчої особистості дитини через образотворче мистецтво.