Матеріали засідання №3 методичного об`єднання вихователів ЗДО
«Образотворча майстерня. Завдання, зміст і форми педагогічної роботи»
(Виступ-презентація)
Байгота Руслана Русланівна
вихователь Острожецького ЗДО дитячий садок «Сонечко»
Образотворча майстерня в ЗДО включає в себе такі види мистецької діяльності:
- художньо-продуктивна: малювання, ліплення, аплікація (та нетрадиційні техніки зображувальної діяльності).
- самостійна художня діяльність — специфічний спосіб організації життєдіяльності дітей, зумовлений природною потребою дошкільнят в інтимізації буття. Дитина повинна мати не тільки можливість усамітнитися, а й час, який можна використати на власний розсуд, аби самостійно закріпити вже набутий досвід мистецьких дій, проявити чи певною мірою перевірити рівень своєї компетентності та самоствердитися. Така діяльність розгортається за ініціативою дітей, відповідає їхнім інтересам та потребам, вимагає особливого ставлення дорослого, його педагогічного супроводу.
Художньо – естетичний розвиток дитини – одне з головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування самостійної, творчої, активної особистості.
Основні завдання образотворчої майстерні в ЗДО:
- розвивати емоційну чутливість, здатність радіти, дивуватись, захоплюватись, милуватись предметами народно-декоративного мистецтва, красою барв навколишньої природи.
- розвивати вміння спонукати дітей радіти результатам своєї роботи, емоційно відгукуватись на твори мистецтва.
- розвивати інтерес до приладдя та матеріалів, що використовуються на образотворчих заняттях, здатність розрізняти їх основні властивості; формувати вміння працювати з різними матеріалами.
- забезпечити оволодіння елементарними способами зображення; навчити прийомам малювання, ліплення, аплікації.
- розвивати дослідницьку, пошукову діяльність при сприйманні запропонованого вихователем художнього матеріалу (живопис, графіка, скульптура), розширювати досвід його використання в різних видах власної образотворчої діяльності.
Забезпечення умов для самовираження кожної дитини в мистецькій діяльності передбачає емоційне занурення в середовище, наповнене різноманітними матеріалами для творчості, які дитина вибирає за власним бажанням і які допомагають реалізувати задуми щодо створення художнього образу. Завдання дорослого — організувати вільний доступ до матеріалів, за допомогою яких дитина виражає свій внутрішній стан (щось сокровенне й особисте), формує власні уявлення про світ, та допомогти їй усвідомити і запам’ятати власні відчуття.
Форми організації навчання дошкільників образотворчого мистецтва: дидактична гра - використовують її як самостійну форму організації навчання і як частину заняття;
екскурсія - цінність екскурсії полягає у безпосередньому ознайомленні дітей із предметами, різновидами діяльності;
заняття - є формою педагогічного впливу, яка поєднує розвивальний і виховний ефекти навчання, формує у дітей уміння активно засвоювати знання і творчо використовувати їх за безпосередньої участі педагога, що сприяє набуттю досвіду спільної діяльності з дорослим і однолітками.
За організацією дітей заняття поділяють на:
— фронтальні (з усіма дітьми групи);
— групові (10—12 дошкільнят);
— індивідуально-групові (4—6 дошкільнят);
— індивідуальні (1—4 дошкільнят).
майстер-клас – є ефективною формою передавання знань і вмінь, центральною ланкою якої є демонстрація оригінальних методів опанування певного змісту за активної участі всіх учасників заняття;
показові заняття,
гурток – головно метою гурткової роботи є розвиток в учасників здатності сприймати події та явища навколишнього світу, художні образи та відтворювати побачене у своїй зображувальній діяльності. Заняття сприяють розвитку культури мислення, просторової уяви, фантазії, сприйняття кольорів, окоміру.
Однією з умов успішного навчання дітей дошкільного віку є поєднання навчальної роботи на заняттях і поза ними. Сучасні концепції дошкільного виховання націлюють педагогів на необхідність здійснення навчальних завдань не лише на заняттях, а й в різних формах роботи у повсякденному житті: на екскурсіях, прогулянках, під час різноманітних спостережень, дидактичних ігор, виконання ігрових вправ.
Використання різноманітних форм організації навчання дошкільників забезпечує ефективне засвоєння знань, умінь і навичок, розвиток пізнавальних можливостей дитини.
Складовою образотворчої діяльності в ЗДО, окрім різних форм організації занять, є тематичні виставки, які проводяться задля залучення батьків до творчої педагогічної діяльності.
Складовою інтер’єру дошкільного закладу є постійно діюча виставка робіт дітей та їх батьків.
Література:
- Програма розвитку дитини «Українське дошкілля»
- Стаття «Дитина у світі мистецтва» Жур. Дошкільне виховання» 2021р. №2.
- Htths://vseosvita.ua/library/presentacia-netradicijni-tehniki-aplikacii-244004.html.
- Htths://vseosvita.ua/library/netradicijni-tehniki-liplenna-u-roboti-z-doskilnikams-278361.html.