A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об'єднання ЗДВР та педагогів-організаторів

Дата: 07.04.2023 09:56
Кількість переглядів: 150

Виступ: «Можливості використання ІКТ та інтернет-ресурсів в організації інноваційної виховної діяльності»

Юрчук Наталія Олександрівна

педагог-організатор Уїздецького ліцею

«Якщо ми будемо навчати наших дітей так,

як навчали учора – ми вкрадемо у них майбутнє…»

                                                                      Джон Дьюі

 

Виховання сучасної дитини є дуже складним і водночас цікавим процесом. На наших дітях дуже позначився науково-технічний прогрес ХХІ століття. Нове суспільство – суспільство майбутнього – висуває нові вимоги перед освітою, диктує свої закони у вихованні і спілкуванні людей різних поколінь. Реалізація нових завдань освіти потребує нових підходів, звернення до особистості учня з її потребами та інтересами.

Сьогодні відчувається нагальна потреба у використанні сучасних технологій у творчій роботі вчителя. Він мусить перебувати в епіцентрі інноваційної діяльності освітньої установи. Від педагога чекають роботи, наповненої новим змістом, новими технологіями проєктування виховного процесу.

Педагогічний працівник, який на сьогодні не володіє комп’ютером – нонсенс, бо не використовуючи ІКТ, він сам втрачає шанс краще будувати виховну систему, не вчить учнів орієнтуватися в навколишньому просторі.          Використання ІКТ дозволяє вирішити проблему якісно нового підходу до організації роботи з різних напрямків виховання і вирішити низку важливих завдань. Тож, для чого потрібно використовувати ІКТ?

  • опанування широкого масиву Інтернет-ресурсів сприяє зацікавленості учнів життям навчального закладу, сприяє розвитку самостійного мислення, формуванню активності, здатності орієнтуватися у сучасному інформаційному просторі;
  • потреба аналізу та систематизації отриманої з різних джерел інформації у вигляді мультимедійних презентацій виховує творчу, мислячу особистість, яка вміє висловити власну думку і обґрунтувати її фактами;
  • в умовах дефіциту наочного матеріалу на друкованій основі, використання ІКТ (Інтернет-ресурси, засоби мультимедіа) полегшує роботу з реалізації виховного потенціалу групи під час виховних заходів;
  • можливість створення відеороликів з поєднанням зорових та музичних образів відповідно до поставленої мети дозволяє створити необхідний емоційний фон;
  • використання ІКТ під час підготовки до виховного заходу практично завжди вимагає тісної співпраці вчителя та учнів, що сприяє встановленню інтелектуального й духовного контакту між ними, дозволяє будувати партнерські стосунки на засадах взаємоповаги, толерантності.

Але своє завдання щодо впровадження ІКТ у виховний процес я вбачаю не в тому, щоб  зробити «виховання комп'ютерним», а в тому, щоб «зробити його ефективним». Тепер хочу детальніше розповісти, як ми застосовуємо ІКТ та Інтернет-ресурси у виховній діяльності ліцею.

 Сьогодні неможливо представити позаурочну та виховну діяльність без використання проектора, цифрових фотоапаратів, відеокамери чи телефона. Кожен захід фіксується, обробляється та збирається у фото- та відеокопілку на сторінці у соціальній мережі. Таким чином батьки можуть побачити життя нашого ліцею.

Виховні години супроводжуються ефектними для зорового, слухового сприйняття відеопрезентаціями з фрагментами художніх фільмів, документальних хронік, фотографій, музики, матеріалів Інтернету, складеними викладачем або учнями. Деякі   учні  дуже добре володіють ІКТ і тому допомагають підбирати тематичні документальні фільми, створюють  відповідні презентації та відеоролики. Учні набувають досвіду публічних виступів, підвищується самооцінка, так як вміння працювати з комп’ютером є одним із елементів сучасної молодіжної культури.

Практикується проведення шкільних тематичних фотоквестів, квестів з викориристанням Qr-кодів, заходів, у яких обов'язково передбачаються конкурси з використанням мультимедійної апаратури.

Для проведення заходів розробляються грамоти, подяки, дипломи, медалі, листівки, що дозволяє зробити заходи більш видовищними і яскравими.

З метою запобігання булінгу, злочинності та попередження тютюнопаління, вживання алкоголю проводяться бесіди, тренінги, перегляди соціальних відеороликів (а подекуди і створення власних) соціально-психологічні заходи із застосуванням інтерактивних ігор та відеопрезентацій.

Саме  такі групові та масові виховні заходи створюють ідеальні умови для більш змістовного дозвілля учнів.  Звичайно, такий вид роботи потребує додаткового часу, сил, але дітям цікаво, вони є активними учасниками виховного процесу і результат того вартий.

Мережа Інтернет дозволяє у такий непростий для нас час брати участь у різних конкурсах, проєктах та акціях.

Використання ІКТ на виховних заходах сприяє:

·                        розвитку інтересу учня до цього заходу;

·                        розвитку вмінь і навиків роботи з інформаційними ресурсами;

·                        ефективному керуванню увагою учня;

·                        активізації пізнавальної діяльності;

·                        формуванню навиків дослідницької роботи;

·                        підвищенню інформаційної культури.

Звичними у системі виховної роботи стали і заочні відеоекскурсії до бібліотек, музеїв, відеоподорожі до інших міст чи країн.

Комп’ютер став незамінним помічником. Всі заходи, на яких використовується мультимедійний проектор, музичний супровід, проходять на високому рівні і надзвичайно подобаються учням.

Таким чином, використання ІКТ та Інтернету дозволяє оптимізувати виховний процес, залучити до нього учнів як суб'єктів освітнього простору, розвивати самостійність, творчість і критичне мислення.

Тому, життя сучасної школи неможливо уявити поза світом інформаційних технологій. Саме завдяки їм можливості виховної роботи розвиваються щодня спільно з розвитком інноваційних технологій. А вчитель повинен рости і рухатися вперед разом зі своїми дітьми, йти в ногу з часом, бо можливості використання ІКТ та Інтернет- ресурсів невичерпні.

Бо як сказав Елвін Тоффлер, американський футурист: «У XXI столітті неписьменним вважається вже не той, хто не уміє читати і писати, а той, хто не уміє вчитися, доучуватися і переучуватися».

 

Список використаних джерел:

  1. Іванова О. Підвищення інформаційно-комп’ютерної компетентності педагогів//Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2010. – №2. – С. 22 – 30.
  2. Інформаційні технології в навчанні. – К.: Видавнича група ВНV, 2006 – 240 с.
  3. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) та їх роль в освітньому процесі [Електронний ресурс] / С. Дишлєва.
  4. Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології: Навчальний посібник. – К.: Видавничий центр «Просвіта», «Книга пам’яті України», 2000. – С. 368.
  5. Сутність поняття «Інформаційно-комунікаційні технології» та їх значення на сучасному етапі модернізації освіти [Електронний ресурс] / Н.Ю. Фоміних.
  6. http://prosianaschool.dp.sch.in.ua/vihovna_robota/vikoristannya_ikt_u_vihovnij_roboti/
  7. http://www.rombalkaschool.edukit.mk.ua/Files/downloads/%D0%9E%D0%BF%D0%B8%D1%81%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%83%20%D0%AE%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%D0%9A..pdf
  8. http://novohryhorivka1.edukit.kr.ua/storinka_vchitelya_rosijsjkoi_movi_ta_svitovoi_literaturi_krizhanovsjkoi_t_ya/ikt-tehnologii_u_navchaljno-vihovnomu_procesi/

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь