Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 міжшкільного методичного об’єднання вчителів 1,4 класів

Дата: 07.04.2023 09:24
Кількість переглядів: 100

Експрес – огляд Радимо прочитати. Інноваційні технології в освітній діяльності ”.

                                                         

             Фото без опису                                                                                  Захаркевич Наталія Володимирівна                 

вихователь ГПД

Острожецького ліцею імені І.Єремеєва

 

Сучасний етап модернізації системи освіти характеризується посиленням уваги до особистості, спрямуванням зусиль педагогів на розвиток творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу. Таким чином, інноваційність є однією з домінуючих тенденцій розвитку людства. Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови розумного поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання.

 Запровадження інновацій викликане самими процесами, що складаються в освітніх закладах, зміною ставлення до процесу навчання його суб’єктів: вчителів, учнів, батьків, громадськості. Головна мета навчання в школі — формування компетентного мовця, національно свідомої, духовно багатої мовної, всебічно розвиненої особистості, здатної до інновацій. Процеси розвитку, виховання і соціалізації  нової школи покликані зробити випускника конкурентоздатним у ХХІ ст.

Я вважаю, що  сучасне життя зазнало багатьох змін, тому школа  вже не може бути тільки осередком знань.Тому:

1. інновації є об’єктивнимпроцесомеволюціїосвіти;

2. жодна інноваційнатехнологія не є універсальною;

3. запровадженнябудь-якоїінноваціїпотребуєзмін – матеріально-технічних, психологічних;

4. запровадженняінноваційпотребуєпрограмного і методичногозабезпечення; знання методики інновацій;

5. новітнітехнологіїпотребуютьзмінивсьогожиттякласу, а такожбагато часу для підготовки як учнів, так і вчителя;

6. починативпроваджуватиновітнітехнологіїпотрібнопоступово, адже до них треба звикнути. Кращестараннопідготуватикілька занять у навчальномуроці, ніж часто проводитиїхнашвидкуруч;

7. використанняпедагогічнихінновацій не самоціль. Целишезасібдосягненнянавчальної мети;

8. кожен учитель – творецьвласноїтехнології

 

Фото без опису

 

 

У посібнику запропоновано досвід впровадження кейс-технології у навчання школярів початкової школи. Докладно розглянуто теоретичні засади методу та запропоновано найрізноманітніший практичний матеріал: інтегровані кейс-уроки та фрагменти уроків за кейс-технологією для школярів 1–4 класів. Запропоновано QR-коди з посиланнями на відеоматеріали до уроків. Частина матеріалів запропонована для копіювання і використання учнями. Матеріали посібника призначені для проведення інтегрованих уроків, предметних уроків, виховних заходів, тематичних свят, планування дослідницької та проектної діяльності учнів. Для вчителів п очаткової школи, вихователів групи подовженого дня, заступників директорів із навчально-виховної роботи в початкових класах.

 

 

Фото без опису

 

 У всіх сферах діяльності інновації спершу сприймаються як незвичний почин, а з часом викликають захоплення, здобувають прихильників і послідовників. У педагогічній справі їх вирізняє ставлення до дитини як до вершинної мети, на основі якого ставали реальністю на перший погляд недосяжні результати навчальних і виховних старань. До такої думки підводить матеріал підручника, в якому розкрито сутність та особливості педагогічної технології, загальні засади педагогічної інноватики та інноваційної діяльності педагога, а також найпоширеніші в дошкільній і початковій освіті інноваційні практики. Ідеться в ньому і про особистісні аспекти готовності педагога до інноваційної діяльності з урахуванням сучасних пріоритетів освіти. Підручник адресований студентам вищих навчальних закладів. Прислужиться педагогам-практикам і всім, хто цікавиться нестандартними методами навчання і виховання.

Фото без опису

 

 

 Навчально-методичний посібник є порадником учителя початкових класів у використанні сучасних цифорвих технологій в організації навчання молодших школярів в умовах реалізації Концепції НУШ. Зі сторінок посібника ви дізнаєтеся про психолого-педагогічні аспекти залучення цифрових технологій в освітній процес, особливості використання сучасного програмного забезпечення в 1-2 класах НУШ. Посібник містить методичні рекомендації щодо використання сучасних інтерактивних дошок і STEM-столів у початковій школі, створення ментальних карт на засадах використання програмного забезпечення FreeMind тощо. Методичний посібник стане в нагоді вчителям початкових класів, методистам і батькам у процесі розбудови Нової української школи.

Фото без опису

 

 

 Посібник знайомить із новітніми підходами до організації навчання - інтерактивними технологіями, що допоможуть учителеві зробити процес навчання цікавим, різноманітним, ефективним. У посібнику висвітлено суть інтерактивного навчання, подано конкретні пропозиції щодо організації роботи в групах, описано структуру і методику проведення інтерактивного уроку. Книга містить детальний опис інтерактивних вправ, що їх можна застосувати на кожному з етапів інтерактивного уроку, зразки конспектів уроків у початковій школі з використанням різноманітних інтерактивних вправ. У посібнику описано способи оцінювання учнів на інтерактивних уроках. Для вчителів початкових класів, студентів педагогічних навчальних закладів.

Фото без опису 

 

 

 У книзі представлена  історія розвитку педагогічних технологій; методика і форми організації навчального процесу з використанням інтерактивних, ігрових, технологій. Особливу увагу приділено моделюванню уроку, представлені конструктори і технологічні карти сучасного уроку, надано зразки уроків з використанням сучасних технологій навчання. Для широкого кола педагогів, керівників навчальних закладів.

 

 

Фото без опису

 У книзі розглянуто актуальні питання інноваційного розвитку, сутність і особливості інноваційних педагогічних технологій, інноваційної діяльності вчителів початкової школи. Значну увагу приділено становленню та змісту нових технологій навчання і виховання, готовності вчителів початкової школи до впровадження інноваційних освітніх технологій із урахуванням сучасних пріоритетів освіти. Для вчителів та керівників початкової школи, методистів, викладачів педагогічних вищих навчальних закладів та інститутів системи післядипломної педагогічної освіти.

 

 

 

 

 

Юдіна Юлія  Володимирівна

 «Інноваційні освітні практики в сучасній початковій школі»

                 Посібник

 

 

        У посібнику представлено інноваційні технології, впроваджені у навчально-виховний процес з метою формування компетентної особистості в початковій школі. Розкрито сучасні методи та форми організації навчальної діяльності учнів, які зроблять кожний урок цікавим та ефективним. Виявлено актуальність використання інноваційних технологій на уроках, що сприяють розвитку дітей молодшого шкільного віку. Також в роботі представлені розробки фрагментів уроків на основі особистісно-орієнтованих, інтерактивних, ігрових, інформаційно-комунікативних та здоров’язбережувальних технологій.

         Методичний посібник розрахований на вчителів початкових класів, студентів вищих і середніх педагогічних навчальних закладів.

 

Не забуваймо, справжній вчитель повинен працювати на майбутнє, а наше гідне майбутнє – це наші діти!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Списоквикористаної  літератури

 

1.      Бережко Ю. 5 речей, яким діти навчаться граючи LEGO [Електронний ресурс] / Юлія Бережко // АБЕТКАland. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://abetkaland.in.ua/5-rechej-yakym-dity-navchatsya-grayuchy-lego/.

2.      Гра по – новому, навчання по – іншому. Методичний посібник /Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation, 2018. – 44с.

3.      Ерб О. В. Робота з Лего. Методична розробка. [Електронний ресурс] / Ольга ВячеславівнаЕрб // calameo. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://ru.calameo.com/read/00553023401984935c1fa.

4.      Котова Г.С.  Нестандартні уроки в початковій школі.  Методичний посібник.  Курган 2014 р.

5.      Курочкіна Л.Д.  Нові технології навчання.  Початкова школа, 2012 - №2.  - с.  6-8.

6.   Досяк І.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій. 1 – 4 класи.  – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 160 с. 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь