Матеріали засідання №3 методичного об`єднання вихователів ЗДО
Гра з педагогами «Поле чудес»
Суть гри полягає у відгадуванні слів. Ведучий загадує слово і викладає його з літер на дошці. Гравці крутять рулетку і називають літеру, яка на їх думку може бути в задуманому слові.
Мета:закріпити знання педагогів з освітньої лінії «Особистість дитини», активізувати самоосвітню компетенцію педагогів, розвивати їх творчі здібності.
Обладнання:поле для гри, дошка, букви, бочечки з цифрами, приз.
Хід гри:
Ведучий оголошує правила гри.
Гра «Поле чудес» складається з п’яти турів де гравці відгадують по буквах слова. Спочатку проходить три тури, в кожну частину запрошується по три гравці. Переможець у турі гравець виходить до фіналу. А переможець фіналу бере участь у супер-грі, або може відмовитись від неї. Переможець супер-гри отримує приз. Гравці крутять барабан на якому є позначки які означають:
0 – перехід ходу,
2Б – дозволяється відкрити 2 букви на які вкаже гравець,
Б – дозволяється назвати букву і відкрити якщо вона є.
Запитання загадує вудучий і відкриває букви названі гравцем якщо такі є також ведучий.
До першої частини гри запрошується три гравці. (можуть по бажанню або тягнемо жетони хто отримав цифру 1, той бере участь у першій частині, 2 – в другій частині, 3 – третій частині.)
Отже, починаймо.
І тур
- Завдання. Хто з вчених педагогів вперше заговорив про гімнастику? (зокрема гігієнічну). Слово складається з 10 букв. (Песталоцці)
На думку цього вченого, головною метою виховання є розвиток сил і здібностей, які закладені в дитині, але ці здібності потрібно вправляти інакше вони так і залишаться здібностями. Він вніс в гімнастику ряд нових елементів: розробив вправи для суглобів (елементарні аналітичні рухи – руки вперед, нахили тулуба і т.п.) Цей педагог – класик (1746-1827) Народився в Цюріху в родині лікаря. Упродовж третини століття керував навчально-виховними закладами, де практикував і розвивав свої педагогічні погляди. Рано втратив батька і виховувався матір’ю. У школі вважався нездатним учнем і був предметом насмішок своїх товаришів.
Спочатку був агрономом, але потім прийшов до переконання, що найбільше його допомоги потребують селянські діти яким він самовіддано присвятив всі свої сили і матеріальні кошти, навчаючи їх влітку польових робіт а взимку – ремеслу. Завдяки підтримці місцевої влади і добрих людей педагог зібрав близько 80 дітей.
Як тільки селянські діти отримували у педагога пристойний одяг батьки забирали дітей і забирали собі гроші які заробляли діти. Він закрив школу бо на утримування не вистачало грошей. Ближче до старості він знову відкриває школу у напівзруйнованій війною будівлі монастиря і збирає навколо себе дітей які залишились після війни без нагляду. Не маючи помічників педагог сам справлявся із сотнею не самих зразкових дітей. Педагог був начальником навчального закладу, учителем, двірником, і навіть доглядальницею в одній особі. Педагогічна діяльність була несподівано перервана французькими військами. Монастирські приміщення знадобились під госпіталь і педагог був змушений закрити школу.
ІІ тур
- Завдання. У програмі Українське дошкілля і інших чинних програмах багато уваги приділено освітній лінії «Особистість дитини» . У ній виокремлено завдання щодо формування потреби у здоровому способі життя, виховання ставлення до власного здоров’я як до цінності, розвиток рухової активності дитини. Загартовуючі процедури починаємо здійснювати з третього року життя. Назвіть один з принципів загартовування? Слово складається з 12 букв. (регулярність).
До принципів загартовування належать:
- Послідовність;
- Урахування індивідуальних особливостей людини і стану її здоров’я.
- Комплексність дій природних факторів
- І…
Загартовування – запорука здоров’я та якості життя – це система тренування, спрямована на пристосування організму до добових, сезонних, періодичних або раптових змін температури, освітлення, магнітного і електричного полів Землі.
Основні методи загартовування:
- повітряні ванни,
- прогулянки,
- сонячні ванни,
- ходьба босоніж,
- водні процедури,
- купання на відкритому просторі.
Але починати загартовування слід з візиту до лікаря, і можна з перших днів життя.
ІІІ тур
Завдання. Починаючи з групи раннього віку тобто з третього року життя ми в дитячому садку навчаємо дітей елементарних навичок самостійного вмивання, користування милом та індивідуальним рушничком. Вчимо користуватися носовичком, охайно їсти, ретельно пережовувати їжу та користуватися серветкою. А от чистити зуби вчать дітей батьки вдома. В перекладі слово зубна щітка означає – пристосування для чищення зубів і масажу ясен. Як правило застосовується з використанням зубної пасти. Сучасні зубні щітки різноманітні за формою. Їх робоча поверхня складається з синтетичного або натурального волокна різного розміру та жорсткості. Також є електричні зубні щітки які є у продажі. А от запитання. Чим чистили зуби за часів Київської Руси. Відомо що щітка ця виготовлена з дуба?Слово складається з 9 букв (пензликом)
ІV тур Фінал
Три учасники беруть участь у фіналі. Переможці турів.
4.Завдання. Автор парціальної програми з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Слово складається з 14 букв (Любов Лохвицька)
Метою створення такої програми є формування у дітей знань про основи здоров’я та безпеку життєдіяльності, вмінь і навичок раціональної поведінки щодо збереження здоров’я, життя та безпеку особистості в середовищі проживання.
V тур Супер-гра.
5 Завдання. В перекладі слово «дитина» означає людина в період від народження до закінчення…. періоду. Якого саме періоду?
Слово складається з 9 букв (пубертатний)
Це … період – коли у фізичній та емоційній сферах дитини відбуваються суттєві зміни. Це перехідний період між дитинством і дорослим життям. Коли син або донька намагаються поводитись так як дорослі, але все ще зберігають у собі дитячі риси.
В українській мові існує градація назв залежно від віку
Немовля – малюк – хлопча – підліток – юнак – парубок
В кінці гри переможець отримує приз.
Використана література:
1.Базовий компонент дошкільної освіти, Київ,2022
2.програма «Українське дошкілля» Тернопіль, Мандрівець 2017