Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об`єднання вихователів ЗДО

Дата: 01.03.2023 10:50
Кількість переглядів: 126

Визначення шляхів формування пріоритету здоров’я дитини

(виступ)

                                                                 Підготувала

                                                         вихователь Острожецького ЗДО

                                                                 Діконтус О.І.

Здоров'я найважливіша цінність не лише окремої людини, а й загалом усього суспільства. Щоб людина мала змогу піклуватися про своє здоров'я, про розвиток, вона повинна свідомо ставитися до життя як найважливішого дарунку природи. Тому формувати культуру здоров'я особистості, прищеплювати розуміння пріоритету здорового способу життя, надавати ґрунтовні знання про основи здоров'я потрібно дітям з раннього віку, щоб знання, вміння та навички перейшли у звичні, необхідні потреби.

     Переважну частину дня сучасна дитина проводить у дошкільному навчальному закладі, тож створення там здоров'язбережувального середовища є життєвою необхідністю. Здоров’язбережувальне середовище є своєрідним проявом освітнього середовища, в просторі якого взаємодіють вихователі, дошкільники, батьки, спрямовуючи свої зусилля на зміцнення здоров’я дітей, формування здоров’язбережувальних компетенцій.

Зміцнення фізичного та психічного здоров'я дошкільника шляхом впровадження в практику роботи  здоров'язбережувальних технологій - один з пріоритетних напрямків дошкільного навчального закладу.

Реалізація напрямку здійснюється через вирішення наступних завдань:

  • охорона та зміцнення здоров'я дітей;
  • формування життєво необхідних рухових умінь і навичок дитини у відповідності з її індивідуальними особливостями;
  • розвиток фізичних якостей;
  • створення умов для реалізації потреби дітей у руховій активності;
  • виховання потреби у здоровому способі  життя;
  • забезпечення фізичного і психічного благополуччя.

Оволодіння дітьми знаннями про здоров’я і безпеку життєдіяльності та вміннями дбати про власний організм, гігієну, фізичну досконалість, безпечність поведінки тощо відбувається через найрізноманітніші форми і методи організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.

Серед традиційних це заняття (заняття-ігри, заняття-бесіди), екскурсії, цільові прогулянки, свята і розваги.

Доцільним є застосування таких методів і прийомів: наочних (спостереження, досліди, розглядання картин, ілюстрацій, перегляд кіно), словесних (бесіди, розповіді вихователя, читання художніх творів, зокрема фольклорного жанру: казок, загадок, прислів’їв, прослуховування записів), практично-ігрових (вправляння у догляді за органами тіла, валеохвилинки, фізкультпаузи, дидактичні ігри та вправи тощо).

Сучасні здоров’язберігаючі технології, що використовуються в системі дошкільної освіти відображають дві лінії оздоровчо-розвиваючої роботи:

  • залучення дітей до фізичної культури,
  • використання розвиваючих форм оздоровчої роботи.

Здоров'язберігаючі технології, технології збереження і стимулювання здоров'я:

Стретчинг - не раніше ніж через 30 хв після прийому їжі, 2 рази в тиждень по 30 хв. з середнього віку в музичній залі, або в груповий кімнаті, в добре провітряному приміщенні спеціальні вправи під музику.

Динамічні паузи - під час занять, 2-5 хв., по мірі розвитку дітей. Рекомендується для всіх дітей в якості профілактики стомлення. Можуть включати в себе елементи гімнастики для очей, дихальної гімнастики та інших залежно від виду заняття.

Рухливі і спортивні ігри - як частина фізкультурного заняття, на прогулянці, в груповий кімнаті - малої, середньої та високої ступені рухливості Щодня для всіх вікових груп.

Релаксація - в будь-якому зручному приміщенні, в залежності від стану дітей і цілей, педагог визначає інтенсивність технології. Для всіх вікових груп. Можна використовувати спокійну класичну музику (Чайковський, Рахманінов), звуки природи.

Пальчикова гімнастика - з молодшого віку індивідуально або з підгрупою щодня. Рекомендується всім дітям, особливо з мовними проблемами. Проводиться в будь-який зручний відрізок часу.

Гімнастика для очей - щодня по 3-5 хв. в будь-який вільний час в залежності від інтенсивності зорової навантаження з молодшого віку. Рекомендується використовувати наочний матеріал, показ педагога.

Дихальна гімнастика - в різних формах фізкультурно-оздоровчої роботи.

Динамічна гімнастика - щодня після денного сну, 5-10 хв.

Гімнастика коригуюча - в різних формах фізкультурно-оздоровчої роботи.

Гімнастика ортопедична - в різних формах фізкультурно-оздоровчої роботи. Рекомендується дітям з плоскостопістю і в якості профілактики хвороб опорного склепіння стопи.

Технології навчання здорового способу життя.

Фізкультурні заняття - 2-3 рази в тиждень в  музичній залі. Ранній вік - в груповий кімнаті, 10 хв. Молодший вік - 15-20 хв., середній вік - 20-25 хв., старший вік - 25-30 хв. Перед заняттям необхідно добре провітрити приміщення.

Проблемно-ігрові (ігротренінги) - у вільний час можна в другій половині дня. Час строго не фіксований, залежно від завдань, поставлених педагогом. Заняття може бути організовано не помітно для дитини, за допомогою включення педагога в процес ігрової діяльності.

Комунікативні ігри - 1-2 рази в тиждень по 30 хв. з старшого віку. Заняття будуються за певною схемою і складаються з декількох частин. У них входять бесіди, етюди та ігри різного ступеня рухливості, заняття малюванням, ліпленням і ін.

Заняття з серії "Здоров'я" -1 раз в тиждень по 30 хв. з старшого віку. Можуть бути включені в розклад занять.

Корекційні технології.

Технології музичного впливу в різних формах фізкультурно-оздоровчої роботи; або окремі заняття 2-4 рази в місяць залежно від поставлених цілей.

Казкотерапія - 2-4 заняття в місяць за 30 хв. з старшого віку. Заняття використовують для психологічної терапевтичної і розвиваючої роботи.

Технології впливу кольором - як спеціальне заняття 2-4 рази в місяць залежно від поставлених завдань. Правильно підібрані кольори знімають напругу і підвищують емоційний настрій дитини.

Загартовування- важлива ланка в системі фізичного виховання дітей. Воно забезпечує тренування захисних сил організму, підвищення стійкості до впливу постійно мінливих умов зовнішнього середовища.

Отже, в процесі формування здоров'язбережувальної компетентності дошкільників важливою є кожна деталь. І брати активну участь у цьому процесі мають як педагоги, так і батьки вихованців. Тільки спільними зусиллями ми зможемо виростити фізично та психологічно здорову молодь!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1.      Лохвицька Л.В. Дошкільникам про основи здоров'я: навч.-метод. посіб./ Л.В. Лохвицька, Т.К. Андрющенко.- Черкаси: Відлуння плюс, 2004. – 208с.
  2.       Поліщук О.В. Здоров'я – найважливіша цінність людини і суспільства/ О.В.Поліщук//Педагогічний дискурс. – 2012. – Випуск 11. –240-244с.
  3.         Формування здоров'язбережувальної компетентності у дітей дошкільного віку засобами здоров'язбережувальних технологій/ О.Кисла, А.Кошель // Проблеми підготовки сучасного вчителя.- 2014.- №9

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь