Матеріали засідання №3 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури
Виступ.Інклюзивна освіта дає шанс на щасливе майбутнє дітям з особливими освітніми потребами.
Дмитрук Валентина Володимирівна,
вчитель зарубіжної літератури
Острожецького ліцею імені Ігоря Єремеєва
Важлива роль у цьому процесі належить учителю, який організовує та забезпечує оптимальні умова навчання, сприятливу атмосферу в учнівському колективі.
Готуючись до уроку з зарубіжної літератури в інклюзивному класі, постійно пам’ятаю слова
В. Сухомлинського, які вже стали девізом моєї роботи:
«Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили.
Виховання такої дитини
має бути у сто разів
ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим».
Важливу роль у підготовці до уроку в інклюзивному класі обов’язково передбачаю такі етапи як:
- Психологічну підготовку;
Готуючись до уроків, диференціюю завдання на ІІІ рівні.
На уроці спочатку пояснюю навчальний матеріал для всього класу……
На практиці в системі активного навчання для дитини з ООП намагаюсь використовувати різні моделі пізнавальних (дидактичних) ігор: імітаційні, рольові, сюжетні, ігри-змагання, лінгвістичні.
Традиційні вправи з української та зарубіжної літератур для дитини з ООП проводжу у формі таких ігор:
- Кросворди
- Загадки
- Тести
- Вікторини
- Літературні диктанти «Так - Ні»
- «Вірю не вірю» та інші
Мій учень дуже любить малювати, тому коли учні, наприклад, характеризують персонажа літературного твору словесно, Артемко створює його художній образ.
Система використання таких ігор підвищує ефективність навчання, і, в той же час, дитинка менше втомлюється.
На уроках часто використовую інтерактивні технології:
- «Коло ідеї»
- «Асоціативний кущ»
- «Гронування » та інші
Адже інтерактивні вправи допомагають учню з «особливими» потребами навчатися бути демократичним, критично мислити, співпрацювати, приймати рішення, спілкуватися з іншими.
Звертаю увагу на диференційований підхід до підбору навчальних методів, форм навчання, тому що, на мою думку, зміна однієї діяльності іншим видом підвищує ефективність навчання, сприяє закріпленню гарного настрою в учня.
На мою думку, особливу роль у навчальному процесі відіграє оцінювання дитини. На цьому етапі намагаюся похвалити учня, аби ще більше заохотити його до роботи. Оцінки, можливо, іноді дещо завищені, але я не вбачаю в цьому великої проблеми.