Матеріали засідання №3 методичного об'єднання практичних психологів та соціальних педагогів
Огляд новин навчально-методичної літератури з теми «Менеджмент складних ситуацій в закладі освіти»
.
- «Коли світ на межі змін: стратегії адаптації. Психологічна підтримка вчителів та дітей у часи війни» — посібник для вчителів закладів загальної середньої освіти, розроблений Громадською організацією «GoGlobal» спільно з Центром «Розвиток КСВ» та експертною платформою Career Hub у рамках програми «Мріємо та діємо».
Посібник розроблено експертною групою освітян та психологів як зручний і доступний ресурс для допомоги вчителям в опануванні інструментами психологічної підтримки та адаптації до нових умов у воєнний час. Він стане у нагоді для використання в роботі колективами закладів як загальної, так і професійно-технічної освіти.
Посібник складається з двох частин та додатку. Перша частина допомагає розібратися у понятті стресу, його проявах у воєнний час та описує стратегії подолання стресових ситуацій. У ній зібрано дієві поради щодо налагодження ефективної комунікації з дітьми; розглянуто техніки, які мають безпечний і відновлюючий характер; запропоновано алгоритми дій для менеджменту складних ситуацій (булінг, суїцид, сексуальне насилля), які почастішали під час війни. Друга частина містить вправи для саморегуляції та заземлення, а також активності, які допоможуть дорослим та дітям відновити втрачений ресурс. Їх легко вплести в канву уроків або застосувати у кризовій ситуації. Окремим компонентом посібника є Додаток, у якому ви знайдете інтерактивні ресурси, розроблені експертами ГО «GoGlobal» для таборової програми обміну UKRAINE is the CAPITAL of GREAT PEOPLE.
- Журавель, Т., Іванюк, І., Лехолетова, М., Лютий, В., Лях, Т., Пашко, Н., Соловйова, В., Сорокіна, О., Спіріна, Т., Суліцький, В., Удовенко, Ю., Чепенко, О., Чуйко, О., Швед, О., & Янковець, В. (2022). Профілактика деструктивної поведінки підлітків (Т. Журавель & Ю. Удовенко, Ред.). Видавництво ФО-П Буря О.Д. – Київ, 2022 – 144 с.
Навчально-методичний посібник покликаний підвищити рівень готовності освітян до здійснення соціальної та соціально-психологічної профілактики деструктивної поведінки дітей підліткового віку. У посібнику висвітлена як сутність окремих видів деструктивної поведінки (булінг та кібербулінг; зловживання Інтернетом; суїцидальна поведінка; паркур, руфінг, зачепинг), так і рекомендації щодо попередження таких видів поведінки, зокрема у як межах роботи з дітьми, так і з їхніми батьками та з педагогами.
Посібник може бути корисний та сприяти підвищенню відповідних компетентностей педагогічних працівників, зокрема класних керівників, практичних психологів, соціальних педагогів, студентів вищих навчальних закладів, ювенальних поліцейських, шкільних офіцерів поліції, представників зацікавлених державних та громадських організацій тощо.
Якобчук Тетяна Олексіївна,
практичний психолог
Острожецького ліцею імені І.Єремеєва