Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №1 методичного об`єднання вихователів ЗДО

Дата: 21.09.2022 14:14
Кількість переглядів: 342

Групова консультація для вихователів

Як організувати безстресовий освітній процес

 

                                                               Мартинюк Тетяна Олександрівна

                                                                            практичний психолог

                                                     Острожецького ЗДО дитячий садок «Сонечко»

                                                             Острожецької сільської ради

      Для того щоб створити умови для без стресової освіти рекомендуємо:

  1. Пригадайте вікові особливості розвитку дітей і враховуйте їх під час організації освітнього процесу. Якщо вихователі орієнтуються виключно на програмові вимоги, ігноруючи вікові особливості дошкільників, характерним  станом для більшості вихованців стане втома. Психологи виокремлюють три стадії психологічної втоми дитини:
  • Стомленість. Суб’єктне виявлення втоми, яке супроводжується ослабленням організму; дитина відчуває певну розбитість, не хоче працювати
  • Утома. Відсутність або зниження працездатності всього організму чи окремих органів через виконання якоїсь діяльності
  • Перевтома. Хронічний стан, який може призвести до захворювання.

Визначити втому допоможуть певні ознаки. Зазвичай стомлена дитина неуважна, розсіяна, млява, погано запам’ятовує та повільно засвоює матеріал. У неї порушується сон або навіть з'являється безсоння, погіршується апетит тощо. Утома дитини дошкільного віку виявляється на різних рівнях, зокрема:

  • поведінковому – знижується продуктивність праці, швидкість і якість роботи, порушується дисципліна;
  • фізіологічному – сповільнюється вироблення умовних зв’язків, підвищується інертність у динаміці нервових процесів;
  • психологічному – знижується чутливість, порушується увага, пам'ять, інтелектуальні функції, погіршується навчальна та загальна мотивація.

Якщо не вживати заходів, що зменшують ступінь утоми або знімають її залишкові явища, можуть розвинутися межові та хронічні стани – астенічний синдром, виснаження, нервово-психічні розлади та захворювання.

  1. Дотримуйтеся режиму дня: не зменшуйте тривалість прогулянок (діти мають щодня перебувати на свіжому повітрі не менше чотирьох годин) і денного сну на користь занять, приділяйте увагу оптимізації рухового режиму дітей, надавати достатньо часу для самостійної діяльності.
  2. Дотримуйтеся режиму провітрювань.
  3. Контролюйте рівень шуму.
  4. Підтримуйте позитивну емоційну атмосферу в групі.
  5. Вивчайте інтереси дітей. Враховуйте їх під час планування освітньої роботи з ними.
  6. Вибудовуйте заняття так, щоб воно якнайменше втомлювало дитину та давало їй змогу активно включати мислення, почуття та уяву. Для цього варіюйте інтенсивність роботи та її тривалість і змінюйте види діяльності.

Для того щоб домогтися максимальної працездатності й запобігти втомі, скористайтеся орієнтовним таймінгом заняття:

2-3 хв – входження дітей у ритм заняття;

8-10 хв – найвища працездатність, активна увага дітей;

3-5 хв – компенсаторна перебудова, фізкультпауза;

5-8 хв –ефективна робота.

Сидіння – активний процес, пов'язаний зі значним напруженням мускулатури, щоб утримувати статичну позу. Тому довге сидіння за столом призводить до втоми. Щоб запобігти цьому, плануйте зміни статичної пози дітей – пропонуйте їм постояти, порухатися кімнатою, сісти на килим тощо.

  1. Враховуйте індивідуальні особливості дітей.
  2. Під час організації свят і розваг віддавайте перевагу сценаріям, які не потребують тривалих репетицій, містять багато ігор і сюрпризів для дітей. Кількість і зміст відповідно віку дітей.

Пам’ятайте, сили та можливості дитячого організму не безмежні. Знання розвитку дитячого організму та правильний підхід до навчання й виховання – це не лише питання здоров'я дітей, а й основа росту, розвитку, соціального добробуту й соціальної адаптації дитини.

Література:

Лист МОНУ від 27 липня 2022р. № 1/8504-22 Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році //https://mon.gov.ua  

Фортунатова М. Як організувати безстресовий освітній процес: консультація для вихователів //Вихователь-методист дошкільного закладу. - № 3-4. – 2022 // https://emetodyst.mcfr.ua


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь