Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №1 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 09.09.2022 10:55
Кількість переглядів: 586

Виступ.Методичні рекомендації МО України, РОІППО щодо викладання зарубіжної літератури»

 

Дмитрук Валентина Володимирівна,

вчитель зарубіжної літератури

Малинської філії Острожецького ліцею

 

У 2022/2023 навчальному році вивчення зарубіжної літератури  здійснюватиметься за такими модельними навчальними  програмами «Зарубіжна література. 5-6 класи» (автор Волощук Є.В.),  «Зарубіжна література. 5-6 класи» (автори: Ніколенко О.М., Ісаєва О.О. та ін.), рекомендовані наказом Міністерства освіти і науки України  від 29.09. 2021 № 1031; «Зарубіжна література. 5-6 класи» (автори Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.), рекомендована наказом Міністерства освіти і науки України  від 29.09. 2021 № 1031;  «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи» (автори Яценко Т.О., Тригуб І.А.), рекомендованими наказом Міністерства освіти і науки України  від 12.07. 2021 № 795;  «Інтегрований  мовно-літературний  курс  (українська мова, українська та зарубіжні літератури). 5-6 класи» (автори Старагіна І.П. та ін.), рекомендована наказом Міністерства освіти і науки України  від 29.09. 2021 № 1031.

Програми розміщені на офіційному вебсайті МОН за покликанням: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku?fbclid=IwAR0Su0XZPqxv3Rp0dsyWvSEg3V7nV5NoRkq8qpUgeJD636tTFRtDHre69Hg

 

Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 класі

 

5 кл. НУШ (52,5 год)

Семестри

І

ІІ

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

1

2

Уроки позакласного читання

1

1

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

Аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

Розвиток мовлення (усно)

1

1

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

Читання вголос

1*

1*

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Розвиток мовлення (письмово)

1

1

*Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовний формат запису журнальної сторінки із зарубіжної літератури у 5 класі

І семестр

Місяць і число

/

Прізвище та ім'я

учня учениці

09

/

09

27

/

09

Зошит

24

/

10

28

/

10

Зошит

05

/

11

15

/

11

Зошит

20

/

12

29

/

12

Зошит

Тематична

Аудіювання

Говоріння

Читання 

Письмо 

І семестр

Скоригована

1.

Биба Богдан

 

8

6

7

8

8

 

8

9

 

9

8

9

8

8

8

8

8

 

2.

Зінченко Вікторія

 

7

7

 

7

9

 

7

8

 

8

9

8

7

8

7

7

7

 

3.

Куртанич Діана

 

9

9

9

10

9

 

9

10

 

10

9

10

10

9

10

10

10

 

 

ІІ семестр

Місяць і число

/

Прізвище та ім'я

учня/учениці

29

/

01

Зошит

27

/

02

Зошит

Тематична

26

/

03

28

/

03

Зошит

15

/

04

20

/

04

Зошит

17

/

05

29

/

05

Зошит

Тематична

Аудіювання

Говоріння

Читання 

Письмо 

ІІ семестр

Скоригована

Річна

1.

Биба Богдан

 

8

7

8

7

7

8

8

 

8

9

8

8

8

8

9

8

8

8

8

 

8

2.

Зінченко Вікторія

 

7

7

7

7

 

8

9

 

7

8

 

7

8

7

7

7

7

7

7

 

7

3.

Куртанич Діана

 

9

9

9

9

10

9

10

9

10

 

10

9

10

10

9

10

10

10

10

 

10

 

Оцінки за «Говоріння», «Письмо» виставляється на підставі робіт з розвитку мовлення

 

 

 

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 6–9 класах

Класи

6

7

8

9

Семестри

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

3

3

3

3

3

3

3

3

контрольного класного твору;

1

1

1

1

1

1

1

1

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)

2

2

2

2

2

2

2

2

Уроки розвитку мовлення* (у+п)

2

2

2

2

2

2

2

2

Уроки позакласного читання

2

2

2

2

2

2

2

2

Перевірка зошитів

4

5

4

5

4

5

4

5

 

 

ВИДИ РОБІТ ІЗ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

складання оповідання (казки) за прислівям;

• добір прислів'їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору;

• введення власних описів в інтерєр, портрет, пейзаж у вже існуючому творі;

• усний переказ оповідання, епізоду твору;

• твір-характеристика персонажа;

• написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;

• написання вітального слова на честь літературного героя, автора тощо;

• твір-опис за картиною;

• складання тез літературно-критичної статті (параграфа підручника);

• підготовка проєкту (з можливим використанням мультимедійних технологій) –індивідуального чи колективного –з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника тощо;

• складання анкети головного героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;

• написання реферату, есе, мінітворів, відповідей на проблемні питання;

• ідейно-художній аналіз поетичного чи прозового твору;

• написання листа авторові улюбленої книжки;

• інсценізація твору (конкурс на кращу інсценізацію уривка твору) тощо.

• підготовка рекламних роликів та літературних білбордів, буктрейлерів та презентацій, мемів, колажів та летбуків, пазлів і ментальних карт, ілюстрацій та коміксів тощо;

• створення віртуальних сторінок письменників у соціальних мережах, акаунтів літературних персонажів, листів-звернень, відеолистів.

 

 

Критерії оцінювання виразного читання напам’ять художніх творів                    (за О.О. Ісаєвою)

Бали

Критерії оцінювання

 

Початковий рівень

1

Учень/учениця монотонно читає напам’ять лише окремі фрази художнього тексту.

2

Учень/учениця невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.

3

Учень/учениця читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

 

Середній рівень

4

При читанні напам’ять твору учень/учениця допускає значну кількість помилок різного характеру.

5

Учень/учениця читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням правил техніки мовлення.

6

Учень/учениця читає напам’ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.

 

Достатній рівень

7

При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.

8

Вивчений напам’ять твір учень/учениця читає з окремими декламаційними огріхами.

9

Учень/учениця виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.

 

Високий рівень

10

Учень/учениця виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять.

11

Вивчений напам’ять твір учень/учениця декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

12

Читання напам’ять твору учнем/ученицею відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень/учениця виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.

Оцінювання зошитів

Ведення зошитів оцінюють від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру.  Під час виставлення тематичного бала в 5 класі результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються  (наказ МОН № 289 від 01.04.2022 р. Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (додаток 1) https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86195/).

У разі відсутності учня/учениці на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).

Оцінку за ведення зошита з української та зарубіжної  літератур виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць. Під час оцінювання потрібно враховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

Для контрольних робіт з української мови та літератури, зарубіжної літератури в усіх класах використовують по одному зошиту.

Джерела

 

1. Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції НУШ (МОН України №4.5/2303-21 від 06.08.2021) [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/83419/

2. Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Наказ МОН № 289 від 01.04.2022 року [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86195/

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь