A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №1 методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу та інформатики

Дата: 07.09.2022 09:53
Кількість переглядів: 208

Виступ «Особливості викладання курсу інформатики в школі у контексті Нової української школи»

 

Підготувала

Воробей Наталія Степанівна

вчитель інформатики та математики

Острожецького ліцею імені І. Єремеєва

 

НУШ -  це головна реформа освіти МОН України, основною метою якої є створення  такої школи, де учням цікаво навчатися, де вони отримують знання та уміють їх застосовувати у повсякденному житті.

Мета інформатичної освітньої галузі (відповідно до Стандарту):

  • формування інформаційно-комунікаційної (цифрової) компетентності та інших ключових компетентностей;
  • розв’язання проблем із використанням цифрових пристроїв та технологій для розвитку, творчого самовираження, власного та суспільного добробуту, навичок безпечної та відповідальної діяльності в інформаційному суспільстві із застосуванням критичного мислення.

Організація освітнього процесу у 2 та 4 класі передбачає обов’язкове дотримання наступності у впровадженні інноваційних форм і методів взаємодії учнів, учителів, батьків, започаткованих у 1 класі (лист Міністерства освіти і науки від 23.08.2017 № 1/9-450). Із цією метою вчителеві пропонуються навчальні програми на навчальний рік, що конкретизують навчальний зміст та розподіл конкретних очікуваних результатів навчання. Програми з предметів/інтегрованих курсів структуровано  за змістовими лініями або темами, які є орієнтовними та можуть бути частково або повністю змінені.

На основі модельних програм педагогом може бути розроблено навчальні програми та створено календарно-тематичне планування.

У 2022–2023 навчальному році вивчення інформатики в основній та старшій школі закладів загальної середньої освіти здійснюватиметься за навчальними програмами, які розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України (див. таблицю):

 

Навчальні програми для вивчення інформатики в основній

та старшій школі закладів загальної середньої освіти

Класи

(рівні)

Рік затвердження програми

Посилання

Основна школа (5–9 класи)

5

Затвердження

модельних програм розпочалось

у 2021 р., перелік

оновлюється

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku

6–9

2017

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas     (це правильно) !

Поглиблене вивчення інформатики

8–9

2016

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/informatika.pdf

Старша школа (10-11 класи)

Рівень стандарту

2017

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/informatika-standart-10-11.docx

Профільний рівень

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/01/10-11-profilniy-riven.docx

 

Як видно з таблиці, вивчення інформатики у 2022/2023 навчальному році залишається без особливих змін, за винятком 5 класів, і буде здійснюватися відповідно до вимог:

- Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 (для учнів 5 класів);

- Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392 (для учнів 6-11 класів).

Сьогодні навчальні заклади України на шляху до кардинальних змін. Не є виключенням і предмет «Інформатика» та найважливіший його розділ «Основи алгоритмізації та програмування». Оволодівши необхідними знаннями та навичками в області алгоритмізації та програмування, у людини з’являється можливість створювати власні та вдосконалювати існуючі доробки у сфері інформаційних технологій. Виходячи з означення інноваційного потенціалу, алгоритмізація та програмування може використовуватись у навчально-виховному процесі як один із засобів для підвищення інноваційного потенціалу особистості як вчителя, так і учня.

Під час вивчення інформатики в учнів має розвиватися алгоритмічне, структурне, логічне, критичне мислення, а також творчі здібності. В той час як розвиток логічного і критичного мислення, а також творчих здібностей не є завданням винятково курсу інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших дисциплін, розвитку алгоритмічного та структурного мислення на уроках інформатики слід приділяти першочергове значення.

Усі уроки курсу інформатики передбачають практичну роботу учнів за комп’ютером. У практичних завданнях слід передбачати використання актуального для учнів змістового матеріалу й завдань з інших предметних галузей.

Проектну діяльність та розв’язування компетентнісних задач у програмі інформатики можна застосовувати під час вивчення різних тем. Виконання навчальних проектів дозволяє вчителю розширити рамки теми, а учневі – проявити свої творчі здібності. Проектні завдання в курсі інформатики виконуються в невеликих групах, а компетентнісні – індивідуально. Таким способом учням надається можливість практичного використання отриманих у межах теми (курсу) вмінь. Результати означеної діяльності необхідно представити у вигляді закінченого інформаційного продукту для того, щоб учні могли порівнювати свої роботи і навчатися один в одного у процесі публічної презентації виконаних робіт перед класом.

Відповідно до листа МОН від 17.07.2013 № 1/9-497 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів із питань створення безпечних умов для роботи в кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів» щороку перед початком роботи учнів у кабінеті інформатики вчитель проводить первинний інструктаж із безпеки життєдіяльності, який ознайомлює учнів із правилами поведінки в кабінеті.

 

Особливо слід звернути увагу на:

Наказ Міністерства охорони здоров'я України № 2205 від 25.09.2020 р. "Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти".

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за № 1111/35394. Набрав чинності з 01 січня 2021 року.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь