Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Підсумки роботи методичного об`єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу та технології за 2021-2022н.р.

Дата: 17.05.2022 09:58
Кількість переглядів: 1848

 

Протягом І-ІІ семестру 2021-2022 навчального року діяльність шкільного циклового методичного об’єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання була спрямована на реалізацію основних Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» із змінами та доповненнями, «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2022 року»,  Державного стандарту початкової загальної освіти,  Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, навчальних програм з предметів та інших нормативно-правових документів, спрямованих на інноваційний розвиток і поліпшення якості загальної середньої освіти.

З метою підвищення ефективності та результативності роботи вчителів щодо забезпечення формування та розвитку ключових, міжпредметних та предметних компетентностей учнів та розвитку їх індивідуальних здібностей і нахилів  упродовж І -ІІ семестру  2021-2022  навчального року  шкільне методичне об’єднання вчителів через мережу колективних, групових та індивідуальних форм методичної роботи працювало над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації проблемної теми  «Спрямованість навчально-виховного процесу на формування соціалізації учнів у сучасному освітньому просторі».  Шляхом вивчення теоретичних питань нових педагогічних ідей та технологій, поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання на уроках та в позаурочний час для активізації пізнавальної самостійності школярів, вдосконалення їх здібностей з урахуванням їх досвіду, розвитку їх самореалізації для становлення самобутньої особистості.

 Учитель є ключовою фігурою у вирішенні багатьох пріоритетних завдань суспільства у соціальному житті, культурі; йому належить визначальна роль у творенні духовного і морального потенціалу країни; він  готує нове покоління яке у найближчому майбутньому покликане забезпечити розвиток економіки і політики.

Художньо-естетичне виховання передбачає формування основ естетичної культури, естетичних норм і принципів, переконань та ідеалів, естетичного сприймання та емоційного ставлення до прекрасного, духовне збагачення учнів, розширення їх світогляду, оволодіння цінностями і знаннями в галузі світового та народного мистецтва, музики, архітектури, побуту, ремесел; озброєння школярів естетичними знаннями, виховання художнього смаку, вироблення естетичної активності, бажання вносити прекрасне у життя, примножувати культурно-мистецькі надбання народу. Цьому напрямку виховної роботи в школі приділяється також велика увага. Насамперед, треба відзначити роботу вчителів   музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, трудового навчання та керівників гуртків , які безпосередньо впливають на формування естетичних та художніх смаків вихованців .

Визначення змісту, форм і методів роботи шкільного методичного об’єднання залежить від конкретних умов роботи та здійснюється з урахуванням індивідуальних можливостей вчителів.

Методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу та технології складається з 18 учасників. Із них мають вищу категорію – 7, і категорію 1 – 5, категорія спеціаліст – 2, старший вчитель – 2, старший методист – 1, спеціаліст – 1.


Фото без опису

МЕТА РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

 – забезпечити розбудову такого освітнього простору,  у якому особистість з раннього дитинства усвідомлювала б свою суспільну значущість і через систему ціннісних ставлень набувала досвіду взаємодії з соціумом. 

         Об’єкт дослідження проблеми – сучасний освітній простір, спрямований на успішну соціалізацію особистості.

 Предмет дослідження проблеми – готовність педагогічних працівників до здійснення процесу соціалізації дітей та учнівської молоді в нових соціально-педагогічних умовах.

 Об'єкт та предмет дослідження визначають завдання,  які необхідно розв'язати:

1. Проаналізувати науково-теоретичну та методичну літературу з проблеми дослідження.

2.  Побудувати заняття, спрямовані на підтримку і розвиток життєвих компетентностей учнів з метою подальшої адаптації у соціумі, реалізації як творчих особистостей.

3. Вивчення та впровадження в практику нових досягнень сучасної педагогічної науки.

4. Виховання світоглядних уявлень і ціннісних художніх орієнтацій.

5. Розвиток творчих здібностей обдарованих дітей.

6. Ефективне впровадження та використання сучасної навчальної і виховної моделі реформування освіти у навчально-виховному процесі.

7. Практикум. Показ фрагментів уроків членів творчої групи з використанням інноваційних  технологій навчання.

8. Обговорення творчих знахідок педагогів з використанням сучасної навчальної і виховної моделі реформування освіти .

9. Панорама творчих знахідок. Обмін досвідом в контексті реалізації проблемного питання.

10. Діагностування членів творчої групи з метою визначення основних напрямків її роботи в наступному році.

І засідання   відбулося  26 серпня 2021р у Острожецькому НВК по темі:

«Нормативно-правове забезпечення освітнього процесу викладання уроків художньо-естетичного напряму та технологій на 20121-2022 н.р.»

Вчителі опрацювали «Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України, щодо викладання предметів художньо-естетичного напрямку та технологій на 2021-2022  н.р.»

Кузьміч Т.М , керівник МО, провела аналіз роботи МО за попередній навчальний рік, ознайомила зі змінами в навчальних програмах та інструктивно-методичними рекомендаціями щодо викладання дисциплін художньо-естетичного циклу та технологій на 2021-2022 н.р. та  .

Діяльність вчителя завжди пов'язана з виховною роботою. Вчителі МО активно приймають участь у загальношкільних виховних заходах.

Вчитель трудового навчання Гичка Г.В. – поділився з колегами досвідом щодо методів, які він використовує для розвитку творчості в учнів. Вчитель наголосив, що творчість – це досить складний і своєрідний процес, якому можна навчитися. Для цього необхідно виявити його закономірності, на основі яких можна створити певні методи або прийоми, володіння якими дозволило б більш ефективно займатися винахідництвом чи проектуванням технологічних об’єктів. Дана нею тема: «Про критереї оцінювання навчальних досягнень учнів з дисциплін художньо-естетитчних циклів та технологій.»   доступно пояснена і удосконалена.

 

Дорош А.О. вчитель музичного мистецтва ознайомила колег з власним поглядом на організацію та створення творчої атмосфери в класі. Вона наголосила, що значну роль у розвитку творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва відіграє наявність піз­навальних мотивів у школярів та їхня активність. провела презентацію «Огляд методичної літератури ,знайомство з підручниками за новою програмою.»

Фото без опису

ІІ засідання  відбулося  29.10.2021 у Борбинській ЗОШ І-ІІІ ступенів тема:

 «Сучасні педагогічні технології на уроках мистецтва та трудового навчання. »

 

На засіданнях  члени методичного об`єднання працювали над темою:«Сучасні педагогічні технології на уроках музичного мистецтва, образотворчого мистецтва та трудового навчання.»

 

Гульт С.М. – вчитель мистецтва та Циганюк Л.А. – вчитель образотворчого мистецтва ,які продовжили роботу в творчій групі міста та працювали над даними тема. Та провели методичний екскурс із теми: «педагогічні технології на уроках музичного та образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтва»,трудового навчання та технології.

Фото без опису

Фото без описуВчитель Гопанчук П.М.  поділився з колегами досвідом щодо методів, які він використовує для розвитку творчості в учнів. Вчитель наголосив, що творчість – це досить складний і своєрідний процес, якому можна навчитися. Для цього необхідно виявити його закономірності, на основі яких можна створити певні методи або прийоми, володіння якими дозволило б більш ефективно займатися винахідництвом чи проектуванням технологічних об’єктів .який атестувався у 2022н.р  і презентував свою роботу по темі: «Практичне використання сучасних та педагогічних технологій» на уроках художньо-естетичного циклу та технологій.

Фото без опису

Вчитель трудового навчання лежню А.Д.  ознайомила колег з власним поглядом на організацію та створення творчої атмосфери в класі. Вона наголосила, що значну роль у розвитку творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва відіграє наявність піз­навальних мотивів у школярів та їхня активність та продемонструвала відео-презентацію із теми : «Самоаналіз уроку як один із інструментів самовдосконалення вчителя.

Фото без опису

Вчитель прагне сформувати в кожного свого учня мотиваційну сферу, тобто виробити в нього систему цінностей, виховати потребу в на­бутті нових знань, розкрити особистісну значущість нав­чання, коли учень усвідомлює, як навчання допоможе йому визначити своє місце в житті.

 

Завідувач кабінету мистецтва та фізичної культури,старший викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Рівненського РОІППО Моторна О.С. донесла педагогам свій педагогічний досвід роботи із теми: «Використання художньо-педагогічних технологій на уроках мистецтва.»                                  

Фото без опису

Методист кабінету математики та технології Рівненського РОІППО Люшина В.М  поділилися практичними порадами щодо методики втілення  проектної технології у навчально-виховному  процесі. У своєму виступі даної теми : «Педагогічні технології як сучасний інструмент вчителя трудового навчання та технологій».

Фото без опису

ІІІ засідання  було проведено 28.12.21 р в Уїздецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів

на тему : «Розвиток творчості як однієї із ключових навичок 21 століття.»

Вчитель музичного мистецтва Кузьміч Т.М. важає  найбільш ефективними методами є метод фантазування, метод зразків, метод фокальних об’єктів та метод створення образу ідеального об’єкту. Виступила із темою : «Ключові вміння 21 століття».

Фото без опису

Вчитель мистецтва Якобчук М.М. поділилася своїм педагогічним досвідом над яким працювала «Методичний інтерактив» із теми : «Метод проєктів як засіб ефективного та якісного навчання школярів на уроках мистецтва та технологій».

Фото без описуГусар М.М.- вчитель образотворчого мистецтва підготував презентаційний месенджер із теми  : Аукціон педагогічних ідей «Я роблю так»(обмін досвідом роботи щодо творчого розвитку учнів на уроках мистецтва та технологій).

Фото без опису

ІV  засідання

Малинська філія І-ІІ ступеня Острожецький ліцей 25.03.22

Круглий стіл з теми «Розвиток загально-навчальних умінь школярів, як основи  успішної соціалізації учнів у процесі вивчення предметів художньо-естетичного циклу та технологій»         .         

На ІV засіданні  МО вчителі був проведений круглий стіл..Вчителі методичного обєднання на високому рівні ділилися своїм методичним досвідом , ідаями , творчістю та різними вміннями за круглим столом із теми :

Уміння висловлювати власну  думку , критично та системно мислити

 Вакуліч Н. В-вчитель образотворчого мистецтва  Підсумок роботи.

Фото без опису

Фото без опису

Мельничук М. І.-вчитель трудового навчання озвучив дану тему : «Здатність творчо мислити , виявляти ініціативу» . Ознайомив  колег з власним поглядом на організацію та створення творчої атмосфери в класі. Він  наголосив , що значну роль у розвитку творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання де  відіграє наявність піз­навальних мотивів у школярів та їхню активність.

Фото без опису

Вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики , приймати рішення.Мельничук Т. М.-вчитель музичного мистецтва .

Фото без опису

Гордійчук В. В.- вчитель трудового навчання  ділилася своїм професійним досвідом з теми : «Розвязувати проблеми співпрацювати з іншими людьми» .

Фото без опису

V засіданняОстрожецький ліцей 06.05.22.

Тема . «Про закінчення 2021 -2022 навчального року»

 

 

Кузьміч Т.М , керівник МО,та члени МО обговорили проведену роботу вчителів художньо естетичних циклів та технологій щодо виконання методичних проблем , поставлених кожним учителем по своєму фаху , а також підвели підсумки про роботу МО за 2021 -2022 рік та основні завдання на 2022-2023 роки .

 

Складова частина комплексного підходу до виховної роботи у школі – гурткова робота.

Гурткова робота спрямована на формування умінь і навичок; тісне спілкування між учнями, зустрічі яких відбуваються в умовах спільності інтересів, позитивних емоцій, духовної потреби.

 Хочу відзначити вчителів які щорічно  приймають участь у районних та обласних конкурсах

 

А також вчителі з образотворчого мистецтва взяли участь у  шкільних та районних виставках, одним з таких був конкурс малюнків присв’ячений на тему «Корупція в Україні»  де учні Острожецької  ОТГ прийняли участь та зайняли призові місця та були нагороджені грамотами учні та вчителі:

Вакуліч Н.В., за І місце;

Циганюк Л.А. І-ІІ місця;

Гусар М.В. за І-ІV місця;

Фещук О.В. за І місце;

Гордійчук Н.В. І-ІІ місця.

І ще хочу відзначити що протягом 2020-2021 н.р. приймали активну участь у районних та облас них конкурсах «Вифлиємська Зірка» та «Юна зірка» які зайняли І-ІІІ місця , а також в різних дистанційних конкурсах онлайн .

Здійснення усіх мрій та задумів , а також завжди досягати своєї мети , успіхів великої творчості – це є в кожного вчителя, учнів  та керівників гуртків.

Вітаємо талановитих дівчат Острожецької громади із перемогою в обласному огляді – конкурсі української естрадної пісні «Юна зірка » які зайняли  ІІІ місце – дует у складі Ковальчук Анни та Яковець Христини , учениць Острожецького ліцею імені І. Єремеєва –керівник  Дорош Алла.

Фото без опису

Фото без опису

Учасники дистанційного відкритого фестивалю- конкурсу воєнно- патріотичної пісні « На крилах памяті».

 

 

Гурт  « Соколята  »із піснею « Ми маленькі козачата » .


Фото без опису

Колектив « Козаченьки » із піснею « Ми козаки  »

Фото без опису

Гурт « Каприз » із піснею « Україна – матуся моя»

Фото без опису

Вокальний колектив із піснею « Козаки » .

Фото без опису

Соло Подолянчук Тетяни із піснею « Квітка  душі  » , « Козаче » .

Фото без опису

Між цими колективами є призові  І-ІІ і ІІІ місця , які були нагороджені грамотами . Подяка керівникам гуртків – Дорош А. О. , Мельничук Т. М. , Кузьміч Т. М. .

А також хочу відзначити учнів Борбинської ЗОШ   І- ІІІ ступенів в дистанційному Всеукраїнському  вокальному  конкурсі онлайн « Осінній промінь »мистецький проект « Ранкові роси » під керівництвом проекту Анни Олєйнікової  .  Які зайняли призові місця :

 

Соло Таня Подолянчук із піснею « Листопад » ІІІ місце .

Фото без опису

Колектив « Сонечко » із піснею « Осінь » ІІІ місце

Фото без опису

Соло Устимчук Емілія із піснею « Осінь » ІІ місце.


Фото без опису

Та керівник гуртка Кузьміч Т. М . нагородили грамотою за конкурс


Фото без опису

Фото без опису

В конкурсі « Віфлеємська зірка » який  проходить кожний рік  , колективи приймають участь і займають призові місця : 

Острожецький ліцей імені І. Єремеєва - І місце.

Фото без опису

Борбинська ЗОШ   І- ІІІ ступенів -ІІ місце

Фото без опису

Уїздецька ЗОШ    І- ІІІ ступенів -ІІ місце

Фото без опису

 

Малинська філія Острожецького ліцею імені І. Єремеєва

Фото без опису

П’янівська  філія Острожецького ліцею імені І. Єремеєва .

Фото без опису

Подяка всім вчителям та учням , які приймають участь в різних конкурсах 

Підбиваючи підсумки  2021-2022 н.р. можна сказати, що з’явилось чимало цікавого у творчому доробку педагогів, адже вони шукали нові форми, методи роботи, підвищували якість навчально-виховного процесу.

У 2022-2023 навчальному році члени художньо-естетичного циклу продовжать працювати над темою ««Спрямованість навчально-виховного процесу на формування соціалізації учнів у сучасному освітньому просторі».  

Основні завдання, які ставляться перед членами МО:

  1. вивчення та впровадження в практику досягнень педагогічного досвіду;
  2. вивчення та аналіз програм, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроків, позакласної та позашкільної роботи;
  3. оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями;

.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь