Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

ЗВІТ про роботу методичного об’єднання ЗДВР та педагогів-організаторів Острожецької сільської ради за 2021-2022н.р.

Дата: 17.05.2022 09:48
Кількість переглядів: 271

 

ЗВІТ

про роботу методичного обєднання

ЗДВР  та педагогів-організаторів

Острожецької сільської ради

за 2021-2022н.р.

                                          

                                      Підготувала   Вакуліч Н.В.,

                                             керівник МО

ЗДВР та педагогів організаторів

                                                                      Острожецької сільської ради

Інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, апробації та впровадження інноваційних педагогічних систем, реального забезпечення рівного доступу всіх громадян до якісної освіти, модернізації змісту, організації її адекватно світовим тенденціям і вимогам ринку праці, забезпечення безперервності освіти та навчання впродовж усього життя, розвитку державно-громадської моделі управління освітнім процесом.

   Реформа загальної середньої освіти – модернізація її змісту – потребувала посиленої уваги до методичного супроводу впровадження державних стандартів освіти, нових навчальних програм, нового покоління підручників.

   Методичне об’єднання педагогів – організаторів та ЗДВР у 2021-2022 навчальному році працювало відповідно до рекомендацій МОН України, РОІППО та методичного кабінету відділу освіти Острожецької сільської ради щодо планування й організації виховної діяльності, позаурочної виховної роботи з дітьми, підлітками та учнівською молоддю в освітньому закладі. У плануванні виховної роботи в освітніх закладах громади педагоги опираються, в першу чергу, на обласну програму Національно – патріотичного виховання», апробації програми НУШ «У поступі до цінностей»,Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII (стаття №12, 53)Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 №463-IХ, «Концепція Нової української школи» (схвалена рішенням Колегії МОН України від 27.10.2016). Новий Державний стандарт початкової освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87) «Про Стратегію національно-патріотичного виховання» (Указ Президента України від 18.05.2019 № 286/2019) «Про затвердження плану заходів на 2019-2022 роки з реалізації Концепції підтримки та сприяння розвитку дитячого громадського руху в Україні» (розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.03.2019 №171-р) «Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1038)  «Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі»   (Указ Президента України від  20.05.2020  № 195) Інформаційно-методичні матеріали МОН України: Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020-2021 навчальному році. Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо   формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.

  В основу планування методичної роботи покладено аналіз виховної діяльності в освітніх закладах громади та діагностику рівня професійної компетенції педагогів-виховників.

     Основними завданнями діяльності відділу щодо методичної роботи є:

- створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їх кваліфікації;

- координація виховної діяльності в освітніх закладах громади;,

- вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам, у тому числі в період підготовки їх до атестації; участь у роботі атестаційних комісій;

   Методичне об’єднання працювало над науково-методичною темою «Реалізація нових освітніх стандартів з метою формування демократичних компетентностей, ціннісних орієнтирів соціально адаптованої, гармонійно розвиненої особистості», поставивши для себе за мету: упровадження у виховний процес демократичної культури через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і  формування демократичних цінностей; оволодіння педагогічними формами та методами створення ефективного виховного простору шляхом консолідації зусиль усіх соціальних інститутів громади; формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної громадянської, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності; розвиток у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, полегшенню адаптації до нових життєвих обставин, відновленню психологічної рівноваги, розбудові здорових стосунків.

   На засіданнях методоб’єднання було проаналізовано нормативне-правове забезпечення виховного процесу у освітніх закладах громади;  Педагоги – виховники поділилися досвідом щодо апробації програми НУШ «У поступі до цінностей», превентивного виховання, залучення батьків до виховних заходів, організації діяльності органів учнівського самоврядування, організації і проведення виховних заходів, присвячених національно-патріотичному, громадянському та морально-етичним проблем. Роботу МО ЗДВР та педагогів-організаторів сплановано відповідно до результатів діагностування. Відповідно річного плану МО проведено в онлайн-режимі на платформі «Google Meet» п’ять МО на яких розглянуто теми: «Організація роботи міжшкільного методичного об’єднання заступників з виховної роботи та педагогів - організаторів у 2021 – 2022н. р.» (серпень 2021р.),  круглий стіл «Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання »(жовтень 2021р.), психолого – педагогічний семінар «Основи педагогічної співпраці  «Педагоги - діти - батьки»  (січень 2022р.), педагогічний діалог «Гендерне виховання – нагальна потреба сучасної освітньої системи» (березень 2022р.), педагогічний діалог. (Підсумкове засідання) (травень 2022р.) де були задіяні для активної співпраці усі члени м.о.            Розроблено графік проведення індивідуальних (групових) консультацій для членів МО відповідно яких надавалися косультації в разі потреби. Створено банк даних слухачів МО ЗДВР та педагогів-організаторів на 2021-2022н.р.. Обговорено упровадження STEM у освітніх закладах, ціннісні орієнтири сучасної української школи - морально-етичні (гідність, рівність, справедливість, толерантність, культурне різноманіття, турбота, чесність, довіра та ін.)

 соціально-правові (верховенство права, нетерпимість до корупції, патріотизм,               екологічно-етична цінність, соціальна відповідальність та ін.);

особистісно-зорієнтовані (самореалізація, лідерство, свобода, відповідальність та ін.), програму «Нова українська школа» у поступі до цінностей», яка розглянута та затверджена Вченими Радами Інституту проблем виховання (протокол No 6 від 02 липня 2018 року) та Інституту модернізації змісту освіти (протокол No 7 від 26 вересня 2018 року) буде в нагоді педагогічним працівникам, класним керівникам, вихователям, адміністрації закладів освіти, щоб усвідомити сучасні виклики виховання та його головні засади, базові моральні цінності сучасного виховання, з обов’язковим урахуванням вікових  особливостей учнів.

Програма розрахована на 5 років. Вона комплексна, охоплює весь виховний процес, у якій передбачено одночасне розв’язання  декількох виховних завдань на основі єдності та взаємозв’язку всіх груп цінностей і  певного взаємовідношення і взаємозалежності обумовленості виховних впливів.

Педагоги – організатори доклали зусиль до підготовки здобувачів освіти до участі в різноманітних конкурсах, фестивалях, акціях тощо.

Виховна робота є невід’ємною складовою навчального процесу, тому неможливо виділяти виховний компонент із будь-якої тематики тої чи іншої дисципліни.  На жаль, у зв’язку із воєнним станом у державі ми не змогли повністю реалізувати свої завдання, однак зрозуміло, що рухаємося у правильному напрямку, адже гармонійне і всебічне виховання особистості, здатної до самоідентичності – це великий внесок у розбудову національної держави із свідомими громадянами.

Аналізуючи роботу методоб’єднання, можна зробити висновок, що система методичної роботи з ЗДВР та педагогами – організаторами налагоджена і має гарні результати. Здійснюється дієвий супровід роботи з учнівським активом, батьками. Роботу ЗДВР та педагогів – організаторів у 2021-2022 н.р. можна вважати задовільною.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь