Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об'єднання вчителів іноземних мов

Дата: 09.05.2022 12:49
Кількість переглядів: 259

Виступ на тему «Використання сучасних освітніх підходів для організації освітнього процесу » .

 Підготував  вчитель  англійської  Борбинської  ЗОШ 1-111ст Ігнацевич О.С.

 

 

      На результативність навчання впливають організація його процесу,  структура, зміст, методи, форми. Цим обумовлене існування різних концепцій навчання-системи поглядів на процес навчання. Свідоме орієнтування на психологічну і дидактичну концепції визначає вибір виду навчання чи огрунтованого їх поєднання. 

      Проблемно-розвивальне навчання   

     Навчальна діяльність полягає не просто в опануванні знань, а й у здійсненні інтелектуальної пошукової діяльності (постановці проблемних питань, розв`язанні суперечливих, проблемних ситуацій, творчому формулюванні власних суджень). Завдяки таким старанням він лише поповнює багаж знань, а й розширює свої пізнавальні  можливості, розвивається як особистість. У цьому полягає основна мета проблемно –розвивального навчання.

     Проблемна ситуація- психологічний стан, що виникає в результаті мисленєвої взаємодії суб`єкта (учня) з об`єктом (навчальним матеріалом),

який викликає пізнавальну потребу розкрити суть процесу або явища, що вивчається.

     Класифікація методів проблемно-розвивального навчання 

      Проблемно розвивальне навчання-система регулятивних принципів діяльності, цілеспрямованості та проблемності, правил взаємодії викладача та учнів, вибору і вирішення способів та прийомів.

      Система методів проблемно- розвивального навчання ґрунтується на принципах цілеспрямованості (відображують передбачувані, планові результати свідомо організованої діяльності), бінарності (складається з діяльності викладача й учнів) та проблемності (визначають рівень складності матеріалу і труднощі в його засвоєнні). Її формують показовий (показове викладання), діалогічний (діалогічне викладання), евристичний (евристична бесіда), дослідницький (дослідницькі завдання), програмований (програмоні завдання), програмований (програмовані завдання) методи.

    Показовий метод проблемно-розвивального навчання.

    Цю систему  утворюють  взаємодії викладача й учнів на о снові створення інформаційно-пізнавальної суперечності між раніше засвоєними знаннями та новими фактами, законами, правилами і положеннями з метою пояснення учням суті нових понять і  формування уявлення про логіку вирішення наукової проблеми.

   Діалогічний метод- викладач та учні взаємодіють на основі створення інформаційно-пізнавальної суперечності між раніше засвоєними знаннями та новими практичними умовами їх використання з метою спонукання учнів до участі в постановці, вирішення проблем, засвоєнні нових понять понять та способів дії.

   Еврестичний метод- Використання його передбачає взаємодію викладача й учнів на основі створення інформаційно-пізнавальної суперечності між теоретично-можливим способом вирішення проблеми і неможливістю застосувати його практично, з метою організації самостійної роботи учнів щодо засвоєння частини програми за допомогою проблемно-пізнавальних завдань.

    Дослідницький метод-Його реалізують через взаємодію викладача й учнів на основі створення інформаційно-пізнавльної суперечності між теоретично можливим способом вирішення проблеми і неможливістю застосовувати його практично з метою самостійного засвоєння учнями нових понять, способів інтелектуальних і практичних дій.

   Програмований метод- Стрижнем його є взаємодія викладача й учнів  на основі створення інформаційно-пізнавальної суперечності між практично досягнутим результатом і нестачею в учнів знань для його теоретичного обґрунтування шляхом поетапного поділу навчального матеріалу на питання,

задачі  й завдання та організації самостійного вивчення нового (або повторення раніше вивченого) матеріалу частинами.  

  Модульне навчання – модульний підхід передбачає організацію процесу навчання на основі створення навчальних модулів, акцентування на індивідуально –орієнтованому підході до навчальної діяльності учнів.

  Основним засобом модульного навчання є модульна програма. (модуль)

    Модуль- одиниця змісту навчання, відібрана і дидактично опрацьована для досягнення певного рівня знань, умінь та навичок з продуманою системою контролю як у процесі вивчення модуля, так і по його завершенні.

    Залежно від викладу навчального матеріалу розрізняють такі види модулів:

---дидактичний

---навчальний

---змістовний

Особистісно-орієнтоване навчання

    Основою створення особистісно-орієнтованого навчання  стали ідеї гуманізації освіти(Д.Дюї, А, Маслоу, К Роджерс, В. Сухомлинський), визначення індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини, що вимагає забезпечення розвитку і саморозвитку особистості учня.

   Особистісно-орієнтованого навчання передбачає рівноправні позиції вчителя та учня. За таких умов учитель не стільки актуалізує , стимулює учня, створює умови для самореалізації, особистісного зростання у різноманітній діяльності.

   Комп`ютерне навчання і нові інформаційні тенології навчання.

   Комп`ютерне навчання –система навчання, в якій одним з основних технічних засобів є комп`ютер.

    Основною метою навчання є підготовка учнів до життя в інформаційному суспільстві, підвищення ефективності навчання завдяки впровадженню інформаційних технологій навчання.

    Робота учнів з комп`ютерною технікою забезпечує:

--підвищення інтересу, мотивації до навчання завдяки новим формам роботи.

--індивідуалізацію навчання, кожен працює в режимі, який його задовольняє.

--об`єктивність контролю.

--активізацію навчання завдяки використанню привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації.

--формування вмінь і навичок для різноманітної творчої діяльності.

--виховання інформаційної культури.

--оволодіння навичками оперативного прийняття рішень у складній ситуації.

--доступ учнів до банків інформації, можливість оперативно знаходити необхідну інформацію.

    До засобів нових інформаційних технологій належать:

--апаратні засоби.

--програмно методичні.

--навчально-методичні.

   Дистанційне навчання

   Поширеною є і комбінована форма навчання, за якої учню навчальний матеріал надається на СD, а робота з ним відбувається в онлайновому режимі.

  Характрними ознаками дистанційної освіти є:

  --гнучкість.

--модульність.

--паралельність.

--охоплення.

--рентабельність.

--технологічність.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь