A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 07.04.2022 14:35
Кількість переглядів: 277

Виступ. Огляд новинок педагогіки, навчально-методичної та художньої літератури.

                                                                          Мосійчук Ю.С., вчитель зарубіжної літератури

                                                                                         Острожецького ліцею імені І.Єремеєва

 

Пропоную серію посібників «Нові формати освіти» для вчителів-практиків, які прагнуть проводити уроки цікаво, із застосуванням сучасних технологій. На сторінках досвідчені освітяни діляться кращими напрацюваннями та пропонують методи роботи для створення справді нової школи.

  1. Садкіна В.І. Усвідомлене читання – SKILLS на все життя.

    У посібнику запропоновано матеріали для розвитку навичок усвідомленого читання. Завдання у форматі PISA і секрети усвідомленого читання дозволять подолати проблему функціональної неграмотності. Тексти посібника подані у суцільній і несуцільній (графічній - графіки, діаграми, інфографіки тощо) формах.
    Зміст завдань спрямований на загальне розуміння тексту, його цілісного змісту, пошук фактів, інтерпретацію зміста, рефлексію на зміст і форму тексту.

2. Дмитренко К.А.,Коновалова М.В., Сємиволос О.П. Працюємо з «особливою» дитиною у «звичайній» школі.

Посібник містить докладний та зрозумілий виклад перших кроків на шляху до створення інклюзивного освітнього середовища в умовах нової української школи. Ретельно розглянуто: • особливості роботи з дітьми, які страждають на різні вади розвитку (зорові, слухові, мовленнєві, рухові, психологічні та ін.); • сучасні технології й методи інклюзивного навчання (зокрема, наведено ігри та вправи, що полегшать викладання конкретних предметів шкільного курсу в інклюзивному класі); • процес соціалізації ді тей з особливими потребами у звичайних освітньо-навчальних закладах (дитсадках і школах) з метою формування вихованців як рівноправних та повноцінних громадян України. 

3. Садкіна В.І. Маленькі секрети учительського успіху. Навчаємо з радістю.

Це книга про правду шкільного життя у всьому його різноманітті. Значна частина книги написана з власного досвіду роботи в школі, — авторці є про що згадати і є про що розповісти. Крім ліричних спогадів та критичних міркувань, у книзі багато порад (педагогічних прийомів), які стануть у пригоді молодим колегам. Авторка сподівається, що досвідчені колеги теж зацікавляться книгою, адже вона дозволить поглянути на шкільну буденність по-новому. У книзі два розділи «Школа оффлайн» та «Школа онлайн». У першому йдеться про традиційні шкільні проблеми, у другому на суд читача винесені всілякі інноваційні смаколики. Але ці смаколики сягають корінням школи-оффлайн і тісно переплетені з нею.

4. Дмитренко К.А.,Коновалова М.В., Сємиволос О.П. Звичайні форми роботи в школі – новий підхід: розвиваємо ключові компетентності.

У посібнику докладно та зрозуміло викладено особливості реалізації вимог нової української школи щодо формування всієї палітри компетентностей учнів на прикладі різних типів уроків у початковій, середній та старшій школі з використанням сучасних педагогічних технологій, зокрема інтерактивних методів і візуальних засобів навчання.

5. Пєлагейченко М.Л. Урок твоєї мрії: плануємо, мотивуємо, проводимо.

Посібник за допомогою схем, малюнків і інтелектуальних карток допоможе сучасному вчителю обрати дидактичні прийоми для кожного етапу уроку.
Містить креативні розробки всіх етапів уроку, питання для самоосвіти та дискусій із колегами, історії для роздумів. Ця книга додасть до досвіду вчителя нові ідеї, сприятиме власним дидактичним знахідкам, допоможе з організацією уроку і відповість на питання:

Як розпочати урок? Як мотивувати учнів? Яким чином найкраще закріпити вивчений матеріал? Як організовувати дослідницьку діяльність?

6. Гін А. Прийоми педагогічної техніки.

Ця книга-методика адресована вчителям-практикам і методистам незалежно від предметної спеціалізації. У ній містяться апробовані і чітко сформульовані прийоми управління класом, підтримання дисципліни і уваги; технологія організації традиційних і нетрадиційних форм роботи на уроці, взаємодопомоги учнів; прийоми забезпечення ефективної перевірки знань тощо, а також дидактичні прийоми: як зацікавити учнів лекцією, не нудно повторити основний матеріал теми, підтримати інтерес до навчальної проблеми, навчити грамотно будувати своє мовлення при відповіді, Крім того, у ній розкриті прийоми організації праці вчителя.

7. Джим Сміт. Довідник «лінивого» вчителя.

Попри провокативну назву, ця книга, написана дотепно, легким для сприйняття й розуміння стилем, утримуватиме вашу увагу від першої до останньої сторінки. Ідея «Лінивого Викладання» має на увазі зосередження процесу навчання на діяльності учня, не вчителя. Практичні й реалістичні прийоми навчання допомагають перенести навантаження з учителя на учнів, створити найефективніші умови для перебігу процесу пізнання нового на уроці.

Також пропоную серію посібників «Посібник для вчителя», яка стане в нагоді не тільки вчителям-філологам, а й учням закладів загальної середньої освіти, студентам і всім, хто вдосконалює свої знання з української мови і літератури.

  1. Автор-упорядник Куцієнко О.Г. Змішане навчання. Українська мова 5-9кл.

       Допомога під час організації офлайн та онлайн навчання, а також змішаного, самостійного та домашнього навчання. Теоретичний та практичний матеріал до усіх тем курсу «Українська мова 5-9 класи». Матеріал подано у формі блоків: стисло та структуровано.За QR кодом доступні онлайн-тести для учнів, а також теоретичний матеріал, який учитель за потреби може надіслати учням або завантажити на платформу для онлайн-навчання. Використовуючи запропонований посібник, учитель матиме змогу роздрукувати навчальні матеріали та застосувати їх як картки із завданнями для організації індивідуальної, групової роботи або роботи в парах тощо.

2. Автор-упорядник Куцієнко О.Г. Змішане навчання.Українська література 5-9кл.

У книзі зібрано теоретичний і практичний матеріал за повний курс базової шкільної освіти, поданий основними блоками відповідно до чинної Програми з української літератури для загальноосвітніх навчальних закладів. До кожного блоку запропоновано онлайн-тести для перевірки навчального матеріалу за QR- кодом, та теоретичний матеріал, який вчитель може скопіювати та надіслати учням або завантажити на навчальну платформу, що використовується закладом освіти під час дистанційного навчання.
 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь