Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу та інформатики

Дата: 07.04.2022 14:26
Кількість переглядів: 160

Обмін досвідом «Креативний учень – самореалізований вчитель»

 

Підготувала

Рудник А. П.

вчитель фізики та математики

Борбинської ЗОШ І – ІІІ ст.

 

 

      Розвитку креативності сприяє аналіз, синтез, порівняння, аналогії, класифікації, які допомагають учням при розв’язку життєвих ситуацій і при опануванні математикою та фізикою. Це є основними методами при пошуку доведення теореми, розв’язання задач. Широко використовую аналогію при розв’язанні текстових задач. Наприклад, за аналогією з першою парою підберіть слово в другій парі: додавання – сума, ділення - …; квадрат – куб, коло - … .

 

Використовую на своїх уроках задачі на кшталт:

  1. Які спільні ознаки квадрата і прямокутника, ромба і т.п. та чим ці фігури відрізняються?

 2. Який знак потрібно поставити між 2 і 3, щоб одержати число, більше 2,

     але менше 3?

 3. Обчислити суму ряду натуральних чисел.

 4. Знайдіть  на малюнку зайву фігуру або вписані та описані многокутники.

 5. Задачі на класифікацію ( розбиття явищ або обєктів, наприклад: Ом, Ампер, Джоуль, Вольт або дати загальну назву обєктам).

            Широко використовую вправи з підручника фізики «Експериментальне завдання», які учні виконують із задоволенням.

            Розвитку креативності також сприяють виконання лабораторних робіт, експериментальних робіт та проектів.

           Одним зі шляхів розвитку креативних здібностей у процесі набування знань є застосування в навчальному процесі творчих ігор і вправ, бо емоційне забарвлення останніх сприяє глибокому й міцному засвоєнню матеріалу,  розвитку особистості кожного школяра.

          Протягом 2-х років проводилися показові  презентації «Цікаві досліди з фізики», на яких учні 10-го та 11-го класів готовили досліди, використовуючи підручні засоби для візуалізації таких фізичних явищ, як інертність, атмосферний тиск і т.п. та демонстрували їх учням молодших класів, що викликало бурхливе захоплення  у школярів.

           На разі  учні 7-го  та 8-го класів проявили ініціативу в підготовці виступу для молодших класів уже в цьому році.

           Хочу поділитися своєю розробкою для розв’язання математичних пропорцій, адже це є «проблемою», як на уроках математики так і на уроках фізики, адже більшість фізичних формул  –  пропорції.

          Дану гру вже випробувала у 8-му класі, ще правда, не встигли  закріпити.

Але результат чудовий! З пропорціями потоваришували близько  50% учнів.

           Використовувала координатну площину на дошці та наліпки з різними зображеннями. Проводили, як ігри на перерві. Гравці роблять хід по черзі.

 

І етап

На першому етапі єдине правило: Предмети переносяться лише по діагоналі.

Результат: вибраний предмет має залишитися лише один -  зліва (ІІ, ІІІ четверть).

ІІ етап.

Ще два правила:

  • Можна замінити верх на низ (І, ІІ на ІІІ, IV).
  • Можна замінити ліву сторону на праву (І, IV на ІІ, ІІІ).

Результат: заданий предмет в ІІ четверті, ІІІ вільна.

Будь-який заданий предмет,  діти вільно переміщали в задане місце, враховуючи правила. Більшість навчилися робити всі ходи усно,  дивлячись лише на таблицю.

Також навчились записувати результат у вигляді формули.

Наприклад: Знайти серце червоне (Сч).

 

 

Кс

Сж

Мс

Чк

Сч

=

------------------------

 

 

Сф

Хс

Зо

 

Учасники гри обговорили та порівняли  послідовність виконання завдання різними учнями.

Порівняли з властивостями пропорцій та правилами розв’язання рівнянь.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь