Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 18.01.2022 14:07
Кількість переглядів: 198

Методичне моделювання  фрагментів уроків  зарубіжної літератури з елементами  мотивації та самомотивації.

Дмитрук Валентина Володимирівна ,

вчитель зарубіжної літератури

Малинської філії І-ІІ ступенів

  Острожецького ліцею імені  І. Єремеєва

 

Фото без опису

     Викликати в дитини бажання вивчати тему можна, якщо зацікавити. Вчителю іноді складно придумати як «зачіпити» школярів темою уроку. Можна почати урок словами: «Я хочу здивувати вас…», «Я хочу вас зацікавити…», «Я хочу заінтригувати вас…». Але краще за все мати у своєму педагогічному арсеналі спеціальні прийоми, засоби, які викличуть зацікавленість навчальним матеріалом та бажанням його вивчити. Вони обумовлені різними ситуаціями, у тому числі й навчальним предметом. Хочу показати, як я використовую деякі з них у своїй практиці для учнів різних вікових категорій.

     Література дає багатий  матеріал, що здатний формувати мотивації до навчання.

Мотивація – вірш – музичний твір – відеоролік - кліп

  • До вивчення новели О.Генрі «Останній листок». Максим Биков «Злющій осінній вітер» + П.І.Чайковський «Пори року: жовтень».

Злющий осінній вітер,
Завивав в обіймах плюща,
Зриваючи листя сердито,
Зі старого чіпкого куща.

Ти дивилась покірно і тихо,
 У заплакане ,мокре вікно,
 Де хитався, боровся із вітром,
 На плющеві останній листок.

І воском стікала надія,
По тонесенькій свічці життя,
Картин твоїх -недописана мрія,
Манила тебе в небуття.
  
Та не здався листочок у віконці,
Художник старий на стіні,
Найкращу картину й останню,
Написав у своєму житті.

Малюнок із жовтої фарби,
Життя -
тендітний росток,
В тобі народилась надія,
Коли впав останній листок.       

( Запитуємо про відчуття учнів з почутого, спогади про осінь; під час хвороби, хто підтримує… - шукаємо зв'язок з життям)

  •  До вивчення казки Г.Х Андерсена «Соловей».

Звучить у записі спів справжнього солов’я. Питаємо, хто чув у лісі «живий» спів пташки  і заводимо будь-яку штучну мелодію музичної шкатулки (можна не один раз – для порівняння зупинити мелодія – наче шкатулка зламалася…)

Запитуємо що сподобалося більше і чому…

  • До вивчення романів Стендаля «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля. О.Уайльд «Портрет Доріана Грея»

Каждый выбирает для себя
женщину, религию, дорогу.
Дьяволу служить или пророку -
каждый выбирает для себя.
Каждый выбирает по себе

(-Що може вибрати людина?

-А особисто ви яким шляхом плануєте іти по життю?..

-Що вибрав для себе Жульєн Сорель? Доріан Грей)

-Чи прийнятний для вас такий вибір? (Старшокласники вступають у дискусію, як правило, мало хто залишається поза неї)

  •  До вивчення оповідання Г.Маркеса «Стариган з крилами» -  вірш Л.Костенко «Крила» читає Богдан Ступка

Фото без опису

  •  До вивчення повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» звучить пісня  «Ой радуйся, земле, Син Божий народився…»

(Можна розпитати дітей про їхні очікування щодо новорічних подарунків, як святкують Різдво…)

  • До вивчення казки-феєрії О.С.Гріна «Пурпурові вітрила». Кліп «Ребята,  надо верить в чудеса»

-        Чи вірити ви у дива?

-        У здійснення мрій?

-        А чи збуваються ваші мрії?

-        Що для цього необхідно робити?

  • До вивчення поезії М.Ю.Лермонтова «На дорогу йду я в самотині», «Молитва» (перегляд-прослуховування «кінострічки бачення + романс», створеної учнем до конкурсу «Створи шедевр» з’ясування відчуттів від почутого й побаченого, перехід до читання (аналізу) поезій мовою оригіналу))

Мотивація – деталь

  • До вивчення роману В.Скотта «Айвенго» (Шпага (іграшкова) і троянда – будемо говорити про справжніх лицарів, писати закони, за якими жили середньовічні рицарі).
  • В.Биков «Альпійська балада» - шмат хліба, маки (символи війни, відваги, випробувань)
  • О.Генрі «Останній лист» - суха гілка дерева з листочком, який тримає прищіпка (символ надії )
  • Ф.Шиллер. Балада «Рукавичка» - перчатка (символ зневаги до чужого життя – як її можна кинути – показуємо дітям)
  • О.Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів» - дзеркало

( чарівний символ справедливості)

  • Індійська народна казка «Фарбований шакал» - фарби (можуть змитися, як не перефарбовуйся, правда вийде на поверхню)
  • Р.Дал «Чарлі і шоколадна фабрика» - шоколад (символ усього роману – випробування для героїв) (Головне питання: «Діти, а хто з вас лише 1 раз на рік куштує шоколад?)
  • Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі» - казковий синій птах (символ щастя)
  • М.Лермонтов «Герой нашого часу» - зображення коня – символ дороги життя Григорія Печоріна : помирає кінь – вмирає герой
  • Г.К.Андерсен «Снігова королева» - сніг (добре, якщо буде можливість принести справжній) тане в руках від людського тепла, як «розтануло» серце Кая від чар Снігової королеви
  • До вивчення роману Е.Портер «Полліанна» - в руках у вчителя лимон, а на столі стоїть напій «Лимонад»

     Немає людини, життя якої складається абсолютно щасливо. Чому? Бо в житті завжди є труднощі. Через них має пройти кожен. Якщо ж людина ніколи не зазнавала ніяких проблем, вона перестає бути людиною. Йдучи життєвим шляхом, ми весь час вчимося.

     Людина часто буває незадоволена своїм життям, заздрячи іншим, адже завжди є хтось красивіший, багатший, успішніший, щасливіший за неї. Але це тільки на перший погляд, тому що абсолютно у кожного є свої негаразди. Якщо замислитися глибше, то розумієш, що так само завжди є хтось набагато нещасніший за тебе, і твої проблеми порівняно з його горем — дрібниці.

     Відомий американський психолог Д.Карнегі вчить, що треба намагатися перетворити кислий лимон на солодкий та смачний напій – лимонад. І ми сьогодні з вами продовжуємо говорити про веселу та приємну дівчинку Полліанну.

  • М.Достоєвський «Злочин і кара» - Біблія (як символ порятунку душі), стара цеглина (символ міста, що руйнує усе людське)

Показуємо Біблію та цеглину.

  • Які асоціації викликають у вас ці предмети?
  • А як вони впливають (вплинули) на долю героїв роману?
  • Хто залишиться людиною?
  • Як залишитися людиною?

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь