Матеріали засідання №3 методичного об`єднання вчителів 1,2 класів
Практикум. Мій план інтегрованого навчального дня (з використанням інноваційних технологій).
Домарецька Ольга Григорівна,
вчитель початкових класів
Острожецького ліцею імені І.Єремеєва
З досвіду своєї роботи підготувала план інтегрованого дня на тему «Хто такі друзі?». В плані висвітлені ігри,вправи ,які можна проводити протягом дня на ранкових зустрічах та навчальних предметах з теми «Хто такі друзі?»
Мета тематичного дня: створити у класі дружнє середовище-простір ,де цінують дружбу і друзів;допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби,сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;виховувати любов та турботливе ставлення до менших друзів-домашніх улюбленців.
Ранкова зустріч
Учитель:Я рада ,діти,бачити вас на ранковій зустрічі.Пропоную привітатися на іншій мові,на якій ви бажаєте.
Гра «Пальчики»
Підніміть вгору праву руку з п’ятьма пальчиками. Загніть мізичник ті,кого вранці збудила матуся; Загніть наступний пальчик ті,які зраділи сьогоднішньому сонечку (снігу,морозу). Загніть наступний пальчик ті,хто хоч раз комусь подарував сьогодні усмішку; Загніть наступний пальчик ,хто зустрів сьогодні друга. Покажіть,що у нас вийшло. Бачу,не в усіх пальчики загнулися.Чому,як ви думаєте? Сьогодні будемо намагатися,щоб в усіх вийшов хороший настрій.
Щоденні новини.
Тема нашого сьогоднішнього дня «Хто такі друзі».Ми будемо вчитися дружити,допомагати нашим друзям.
Я досліджую світ
Гра «Ти мені подобаєшся».
У парах діти стоять обличчям одне до одного,беруться за руки і ведуть діалог:
Ти мені подобаєшся. Чому? Ти мені подобаєшся,тому що…(дитина називає одну характерну рису,що подобається у партнерові.Потім міняються ролями.
Вправа «Портрет класу»
Діти,а ви намалювали вдома портрет свого (своєї),друга (подруги)-однокласника (однокласниці)? Тож давайте створимо «портрет» нашого дружнього класу. (Діти під музику чіпляють свої роботи).
Вправа «Незакінчене речення про друга»
Учні міркують про те ,хто такий друг і продовжують речення: «Я вважаю,що друг це той,хто…,тому що…»
Ситуаційна вправа
Об’єднайте дітей у групи,опишіть завдання : «Наші команди збираються у тривалу і важку подорож у гори.Якими рисами має володіти друг,щоб ми взяли його в цю мандрівку?» Можна ставити учням проблемні запитання: Чи друг повинен бути сильним? Чи від друга має бути користь? Чи ціниться у другові щедрість?
На перерві у дітей ігрові розваги в зоні відпочинку.
Навчання грамоти
Слухання оповідання «Ким бути і ким не бути»(За Я.Пінясовим). Бесіда «Хто такий друг?» Вправа «Запитання – відповідь»(1 група ставить запитання за змістом оповідання іншій групі)
Вправа «Крісло автора»
Одна дитина сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору.Інші діти формулюють запитання за змістом почутого оповідання,а автор повинен відповісти словами, максимально наближеними до тексту. Висновки:щоб бути другом-це не лише слова,а й відповідальність,виручка, співпереживання,допомога.
Запропонуйте учням визначити найважливіші риси характеру,які ми цінуємо в наших друзях.Запишіть ці слова друкованими літерами різними кольорами на картках паперу і почепіть на стіну слів,поясніть ,що так ми створюємо наш словник,який допомагає збагачувати наше мовлення.
Підбір відповідних слів,які характеризують друга(який він?),подругу (яка вона?),звірятко (яке воно?).
Групування слів у 3 рядки:перший – на означення осіб чоловічого роду;другий-жіночого;третій-середнього роду.
Він(друг)-вірний,відповідальний,добрий,щирий,веселий. Вона(подружка)-вірна,милосердна,весела.щедра. Воно(звірятко)-кумедне,миле.пухнасте.
Аналіз слова «друзі»:
Назвати перший звук;останній звук; назвати усі звуки; поділити слово на склади; визначити наголошений склад; сказати ,як звати твого друга(подругу).
Рефлексія .Вірш А.Костецького «Про друга». Читання вірша вчителем. Учні висловлюють власні почуття від прослуханого вірша. Беруться за руки в колі й висловлюють побажання один одному.
Підсумок:про цінність дарувати іншому усмішку,гарні емоції,подарунки,свій час.
На перерві –читання з другом.
Мистецтво
1.Виконання «Пісні про дружбу»/муз.О.Янушкевич,сл.М.Ясакова/ Варто наголосити,що під час виконання потрібно відобразити рухами, мімікою характер,настрій пісні.
2.Виготовлення закладки для книжечки «Закладка для друга».
3.Рефлексія.Вправа «Мікрофон».
Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон та висловлюють свої враження, почуття,емоції від прослуханого й побаченого впродовж дня.
Список використаних джерел:
Нова українська школа:порадник для вчителя/Під ред.Бібік Н.М._к.ТОВ «Видавничий дім»,2017.
Шихалкіна О./власні розробки ранкових зустрічей.
Ягупа І.Інтегровані заняття.Я досліджую світ.1-й клас/Початкова освіта,№4, 2018 р.