Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного та технологічного циклів

Дата: 06.01.2022 12:40
Кількість переглядів: 220

Виступ на тему: «Ключові уміння 21 століття»                                                 

                                                                 Підготувала                                                                                                                                                           

                                                                    Кузьміч Т. М.                                             

                                                                                  вчитель мистецтва та

                                                                                 музичного мистецтва

                                                                                 Борбинської ЗОШ І-ІІІ ст..

 

Сьогодні ми поговоримо про те, якими навичками потрібно володіти у ХХІ столітті, щоб бути справжнім професіоналом. Для того, щоб отримати запрошення на роботу мрії, людині недостатньо отримати академічні знання. Потрібно вирішувати справу з творчим підходом, власним баченням та гнучкістю. Добре орієнтуватися в інформаційному просторі. Брати на себе відповідальність і показувати свою ініціативу. Співпрацювати з іншими та бути лідером у своїй команді.

 

На початку 2000 року понад 2000 організацій та провідних компаній світу запропонували перелік навичок, які знадобляться молодим людям, щоб бути успішними у ХХІ столітті. Цей перелік отримав назву «Навички 21 століття».

-  Творчість й інноваційність формується і розвивається за умови виконання учням творчих завдань (написати твір, намалювати малюнок, створити фільм, написати музику, написати відгук чи анотацію на твір, створити презентацію тощо).

Ініціатива і самоспрямованість виражається в умінні проявляти ініціативу в різних ситуаціях; об’єктивно оцінювати власні сили, знання та навички; керувати своїм навчанням (завданням може стати сформулювати власні навчальні цілі; уміти спланувати свою траєкторію навчання відповідно до власних навчальних цілей).

-  Критичне мислення і вміння комплексно вирішувати проблеми.
Ретельна перевірка інформації, її оцінка і аналіз є надзвичайно важливими. Це вміння високо цінується в будь-якій професійній сфері. А щоб комплексно вирішувати проблеми, потрібно вчитися бачити і усувати причини, а не наслідки. Критичне і системне мислення, уміння розв’язувати проблеми формується тоді, коли учні не лише відтворюють інформацію, але й формують для себе нові знання, розробляють і розвивають нові ідеї. Цей процес можливий за умови налагодження дослідницької діяльності учня і перетворення вчителя на фасилітатора, що дозволяє спрямовувати учнівську діяльність на самостійне опанування матеріалу і розвиток критичного мислення

-   Медіаграмотність і знання основ ІТ-технологій. Блоги, соціальні мережі, подкасти, форуми активно проникають в професійні комунікації. Більш того, вони перетворилися в інструменти взаємодії зі споживачами. Вам неодмінно знадобиться вміння працювати в форматах відео і розробляти контент для сучасних форм масової інформації та комунікації. Інформаційні навички і медіа грамотність формуються завдяки навчанню учнів систематично критично оцінювати інформацію з використанням різних інструментів оцінювання, а також розумінню етичних і правових питань, пов’язаних з доступом і з використанням інформації (знайти недостовірну інформацію на сторінках того чи іншого сайту; розпізнати неправдиву інформацію на шпальтах газет чи в інших ЗМІ; знайти першоджерело зображення; визначити, де і як було порушено авторські права; знайти плагіат у рефераті тощо).

-     Гнучкість розуму і безперервна освіта. Вчіться миттєво перемикатися з однієї думки на іншу і обмірковувати кілька речей одночасно.
Навчання впродовж життя - готовність вчитися і переучуватися все життя, адже фахівцеві майбутнього можливо доведеться часто змінювати професії.
Статистика каже, що людина у середньому на одній роботі працює 2-3 роки. Гнучкість і пристосовуваність формується в учнів тоді, коли вони вимушені адаптовуватися до мінливих умов навчання. Якнайкраще сформувати ці навички можна, організовуючи учнівські дослідження, які передбачають діяльність, спрямовану на розв’язання проблем громади, школи, класу, а також роботу в групах, а, отже, необхідність адаптуватися до умов проведення дослідження, враховувати думки однокласників тощо.

- Високі показники емоційного і соціального інтелекту.
Це здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей і свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей, підлаштовуючись під тон співрозмовника, відчувати його настрій.
58% спеціальностей вимагають використання емоційного інтелекту.

- Комунікативні навички і навички співробітництва формуються за умови самостійного налагодження учнями комунікації з іншими особами, розв’язання спільних завдань (створити спільний продукт – презентацію, документ, дошку із записами, обговорити певне питання чи завдання). Також це може бути зустріч зі спеціалістами в певній галузі знань (учені, лікарі, письменники, архітектори та інші), провести яку можна не виходячи з аудиторії чи своєї кімнати.

- Лідерство і відповідальність формуються у ході виконання учнями функцій лідера і взяття на себе відповідальності за результати спільної діяльності групи учнів (допомогти команді зайняти перше місце в змаганнях, конкурсі; здійснити опитування для забезпечення достовірності результатів; поспілкуватися з фахівцями щодо істинності висновків тощо).

- Управління людьми. Уміння управляти людьми приходить з досвідом і охоплює безболісне вирішення конфліктних ситуацій, недопущення пліток і інтриг в колективі, формування такої атмосфери, щоб співробітники поспішали не з роботи, а на роботу.

- Міждисциплінарність. Уміння працювати на стику професій. Крім свої спеціалізації потрібно мати непогані знання в суміжних сферах. Адже професіонал, який опанував не одну спеціальність, а дві або три суміжні, матиме в своєму арсеналі більше інструментів і, відповідно, більше шансів на бажану посаду. Більшість нових професій – міждисциплінарні.

 

 

Джерела

https://stsaltiv.gov.ua/useful-info/navichki_xxi_stolittya

 

https://novoshkola.com.ua/uk/21st_century_skills

https://dismp.gov.ua/navychky-khkhi-stolittia-ta-umovy-ikh-formuvannia-i-rozvytku-dlia-molodi/


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь