Матеріали засідання №2 методичного об`єднання вихователів ЗДО
Дата: 07.12.2021 10:18
Кількість переглядів: 281
Методична скарбничка для вихователів. Критерії та показники мовленнєвої готовності дітей до школи
Чорновус І.В.
вихователь Уїздецького ЗДО «Бджілка»
Критерії
|
Показники
|
Фонетична компетенція
|
- Правильрна вимова звуків (свистячих [с], [з], [ц], шиплячих [ш], [ж], [ч] та звука [р]; дзвінких [в], [г], глухих [п], [т], [х] та звука [л]);
- Розвиток фонематичного слуху (вміння розрізняти на слух свистячі, шиплячі та сонорні) [р], [л]; дзвінкі, глухі, проривні [б], [г], фрикативні [ц], [ч], [дж], [дз] приголосні звуки);
- Виразність мовлення (вміння правильно вживати логічні наголоси у реченнях; вимовляти речення з різною інтонацією; змінювати темп мовлення і силу голосу)
|
Лексична компетенція
|
- Словникове багацтво (вміння вживати іменники у родовому відмінку однини і множини; утворювати іменники за допомогою зменшувано пестливих суфіксів);
- Синтаксична будова совлення (вміння складати різні типии речень: прості, непоширені, прості поширені (з прямою мовою; з однорідними членами), складнопідрядні (із різними сполучниками), складносурядні (із сполучниками); складати розповіді з власного досвіду з вживанням різних типів речень);
- Наявність оцінно-контрольних дій (вміння дітей оцінювати і контролювати власне мовлення, мовлення інших)
|
Гаматична компетенція
|
- Морфологічна правильність мовлення (вміння вживати іменники у родовому відмінку однини і множини; утворювати іменники за допомогою зменшувально-пестливих суфіксів);
- Синтаксична будова мовлення (вміння складати різні типи речень: прості непоширені, прості поширені (з прямою мовою; з однорідними членами), складнопідрядні (із різними сполучниками), складносурядні (із сполучниками); складати розповіді з власного досвіду з вживанням різних типів речень);
- Наявність оцінно-контрольних дій (вміння дітей оцінювати і контролювати власне мовлення, мовлення інших)
|
Діамонологічна компетенція
|
- Вміння будувати діалог з партнером (невимушено на запропоновану тему; за ситуацією на картинці);
- Зв'язні висловлювання репродуктивного характеру (вміння послідовно переказати знайомий текст; складати розповідь за серією сюжетних картинок);
- Зв'язні висловлювання творчого характеру (вміння складати казку; творчу розповідь за темою)
|
Комунікативна компетенція
|
- (в різних ситуаціях спілкування: привітання, знайомство, прохання, вибачення, конфлікт у грі, звертання, прощання, подяка, співчуття, похвала, згода, відмова, побажання);
- Ініціативність спілкування:
- Як можна було звернутися до дівчинки?
- А як би ти вчинив?
- Що ти будеш робити в цій ситуації?
- Що потрібно було б зробити?
- А як ще можна було відповісти бабусі?
|
Література:
Ілляшенко Т. Про готовність дітей до шкільного навчання // Початкова школа.--2002.--№ 3.--С.69-71.
Гончаренко С.А., Богуславська Л.О., Кондратенко Н.О. Визначення готовності дитини до шкільного навчання: Методичні рекомендації.-- К.: 2000--69 с
« повернутися