Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об`єднання вихователів ЗДО

Дата: 07.12.2021 10:18
Кількість переглядів: 266

Методична скарбничка для вихователів. Критерії та показники мовленнєвої готовності дітей до школи

                                                                                                                                      Чорновус І.В.

                                                               вихователь   Уїздецького ЗДО «Бджілка»

Критерії

Показники

Фонетична компетенція

  • Правильрна вимова звуків (свистячих [с], [з], [ц], шиплячих [ш], [ж], [ч] та звука [р]; дзвінких [в], [г], глухих [п], [т], [х] та звука [л]);
  • Розвиток фонематичного слуху (вміння розрізняти на  слух свистячі, шиплячі та сонорні) [р], [л]; дзвінкі, глухі, проривні [б], [г], фрикативні [ц], [ч], [дж], [дз] приголосні звуки);
  • Виразність мовлення (вміння правильно вживати логічні наголоси у реченнях; вимовляти речення з різною інтонацією; змінювати темп мовлення і силу голосу)

Лексична компетенція

  • Словникове багацтво (вміння вживати іменники у родовому відмінку однини і множини; утворювати іменники за допомогою зменшувано пестливих суфіксів);
  • Синтаксична будова совлення (вміння складати різні типии речень: прості, непоширені, прості поширені (з прямою мовою; з однорідними членами), складнопідрядні (із різними сполучниками), складносурядні (із сполучниками); складати розповіді  з власного досвіду з вживанням різних типів речень);
  • Наявність оцінно-контрольних дій (вміння дітей оцінювати і контролювати власне мовлення, мовлення інших)

Гаматична компетенція

  • Морфологічна правильність мовлення (вміння вживати іменники у родовому відмінку однини і множини; утворювати іменники за допомогою зменшувально-пестливих суфіксів);
  • Синтаксична будова мовлення (вміння складати різні типи речень: прості непоширені, прості поширені (з прямою мовою; з однорідними членами), складнопідрядні (із різними сполучниками), складносурядні (із сполучниками); складати розповіді з власного досвіду з вживанням різних типів речень);
  • Наявність оцінно-контрольних дій (вміння дітей оцінювати і контролювати власне мовлення, мовлення інших)

Діамонологічна компетенція

  • Вміння будувати діалог з  партнером  (невимушено на запропоновану тему; за ситуацією на картинці);
  • Зв'язні висловлювання репродуктивного характеру (вміння послідовно переказати знайомий текст; складати розповідь за серією сюжетних картинок);
  • Зв'язні висловлювання творчого характеру (вміння складати казку; творчу розповідь за темою)

Комунікативна компетенція

  • (в різних ситуаціях спілкування: привітання, знайомство, прохання, вибачення, конфлікт у грі, звертання, прощання, подяка, співчуття, похвала, згода, відмова, побажання);
  • Ініціативність спілкування:

- Як можна було звернутися до дівчинки?

- А як би ти вчинив?

 - Що ти будеш робити в цій ситуації?

-  Що потрібно було б зробити?

-  А як ще можна було відповісти бабусі?

 

Література:

Ілляшенко Т. Про готовність дітей до шкільного навчання // Початкова школа.--2002.--№ 3.--С.69-71.

 Гончаренко С.А., Богуславська Л.О., Кондратенко Н.О. Визначення готовності дитини до шкільного навчання: Методичні рекомендації.-- К.: 2000--69 с


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь