Матеріали засідання №2 методичного об'єднання вчителів 3,4 класів
Огляд методичної літератури на тему:
«Педагогіка партнерства як ключовий компонент
Нової української школи»
Павлишина Т.О., вчитель початкових класів Острожецького ліцею імені І.Єремеєва
Педагогіка партнерства – це ключовий компонент формули Нової української школи, це взаємна повага до особистості, це педагогіка з особистісно орієнтованим навчанням у центрі якого – дитина.
В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
На допомогу вчителеві прийдуть наступні посібники:
Нова українська школа Порадник для вчителя НУШ Бібік Н. Літера.
Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» містить матеріали та практичні завдання, які допоможуть учителям створювати освітнє середовище, забезпечити різні форми інтегрованого навчання, залучати до педагогічної взаємодії родини дітей, інших партнерів, оцінити власну практику в контексті освітніх новацій, здійснювати моніторинг розвитку учнів.
Як зробити батьків першокласників помічниками вчителя та молодшого школяра? Як їх залучити до освітнього процесу? Як доступно пояснити відмінність між школою минулого, у якій вони навчалися, та Новою українською школою — школою компетентностей ХХІ століття? Як налагодити із ними стосунки на засадах педагогіки партнерства? Як перетворити традиційні батьківські збори на сучасні, цікаві, корисні та радісні зустрічі з використанням інтерактивних технологій?
Відповіді на ці та безліч інших запитань ви знайдете на сторінках посібника, що містить практичні розробки зборів для батьків першокласників, актуальних за тематикою та нестандартних за формою проведення (тренінг, ділова гра, дискусія, фідбек, сімейна рада, прес-конференція — презентація проекту тощо). Сценарії зустрічей розраховані на два періоди: підготовчий (до вступу до школи) та основний (навчальний рік у 1-му класі Нової української школи).
Розділ І посібника - для батьків майбутніх першокласників (до вступу до школи).
Розділ ІІ - для батьків першокласників протягом навчального року.
Для вчителів початкових класів, методистів з початкового навчання, студентів педагогічних факультетів, батьків.
Даний посібник розкриває питання педагогіки партнерства від взаємодії до конструктивної співпраці; визначає напрям змін в управлінській діяльності. Велику увагу приділяє просвіті батьків ( вказано методи позитивного виховання і налагодження ефективного співробітництва з дітьми).
Вважаю, що кожен із запропонованих посібників буде корисним для вчителів початкових класів та батьків здобувачів освіти.